hij wil niet starten

pietermans

MF'er
1 jul 2003
43
0
belgie
hallow,

mijn suzuki RF wil niet starten vandaag. Ik had de laatste keer wel de benzinekraan dichtgedraaid en vandaag vergeten open te zetten. Lang geprobeerd te starten, maar zonder succes. Toen kwam ik er natuurlijk achter dat het kraantje dicht stond. Opengedraaid, maar nog niks. Een hele tijd proberen tot zelfs de batterij het af liet weten. Dan maar met startkabels aan de auto gehangen, maar hij wilde nog niet.
help?
groetjes en alvast bedankt

Je bent een tikje vaag....

Is er stroom, draait de startmotor rond, ruik je benzine, hoe zien de bougies er uit, etc. Dat zal de techneuten hier ff meer informatie geven.....

Overigens: als er een "pri" stand op de kraan zit, gebruik die dan, geeft ie ff meer benzine. Dat kán helpen, als de startmotor het doet tenminste....

Je bent een tikje vaag....

Is er stroom, draait de startmotor rond, ruik je benzine, hoe zien de bougies er uit, etc. Dat zal de techneuten hier ff meer informatie geven.....

Overigens: als er een "pri" stand op de kraan zit, gebruik die dan, geeft ie ff meer benzine. Dat kán helpen, als de startmotor het doet tenminste....

Hij heeft stroom, want anders kan hij zijn accu niet leeg starten ;) Daarna heeft hij met een auto accu verder geprobeert, zonder resultaat.

Misschien is tie verzopen. Draai de bougies eens los en maak ze schoon/droog (b.v met perslucht droog blazen). Dan nog een keer proberen idd met de benzine kraan op PRI indien mogelijk.

Succes!

Als het gelukt zal zijn de boel weer aan het draaien te krijgen (of tussen de bedrijven door) controleer dan wel de accu; als het een klassiek type is met dopjes en vloeistof, is vooral na een krachttoer als "leegstarten" er wel kans dat het vloeistof-niveau te laag staat en dan moet er per iedere cel een beetje gedistilleerd water worden aangevuld.
VERSE smelt van SCHONE condens-sneeuw geschraapt uit een diepvries-kast kan ook, maar GEEN kraanwater.
Droogvallende accu is erg schadelijk.

Terug
Bovenaan Onderaan