Hislop met superbike in MotoGP?

Ik kan me vaak vinden in Edraket zijn postings, maar niet in bovenstaande.

Kijk Ocampa zijn verhaaltje rammelt aan alle kanten, maar khad van Ed toch wel iets betere (ipv geen }) ) argumenten verwacht :P

Ducati maakt motoren zoals Ducati dat wil. Zeg maar net zoals Ferrari auto's maakt.
De grote 4 uit Japan maken motoren voor elk wat wils.
 
Wat een ongelofeloos geleuter Ocampa.

:^

Mensen kopen een Ducati om een andere reden dan dat mensen een jap kopen...
Er is al vaak over gepraat... En natuurlijk wil Ducati zo veel mogelijk motoren verkopen, uiteraard, anders liggen ze met een jaar gelijk op hun achterwerk als ze geen motoren verkopen. Maar ze verkopen wel motoren met een eigen gezicht, motoren die prijzig zijn en motoren die vooral de liefhebber aanspreken.
 
En nu weer een beetje over dit onderwerp. Ik zie een SBK nog niet in MotoGP komen omdat de cilinderinhoud te groot is. M.i. is juist om te voorkomen dat men zou "sjoemelen" met productieonderdelen/-afgeleiden de capaciteit niet op 1000cc gezet, maar op 990cc. Alle Ducati's, Honda's, Yamaha's, Suzuki's e.d. zijn tussen de 996cc - 999cc. Om de cilinderinhoud te verminderen naar de legale 990cc gaat volgens mij erg moeilijk zonder de betrouwbaarheid onacceptabel te verslechteren. Zoveel kun je niet van de kop afschaven voordat de kleppen tegen de zuigers stuiteren, en om nu de boring te verkleinen... Zal een aardig stuk chirurgie worden.

Maar wie het proberen wil die mag, 'k zou graag de resultaten zien! :P

Volgens mij reed Colin op Assen ook al harder dan de MGP-poletijd trouwens.
 
Ja er zitten natuurlijk wel heel wat haken en ogen aan dit idee.
Maar er zal wel een kern van waarheid en haalbaarheid inzitten.
Anders zou Hislop of Clifford dit nieuws niet in de publiciteit gebracht hebben.
 
Op donderdag 07 november 2002 08:51 schreef marcoo het volgende:
En nu weer een beetje over dit onderwerp. Ik zie een SBK nog niet in MotoGP komen omdat de cilinderinhoud te groot is. M.i. is juist om te voorkomen dat men zou "sjoemelen" met productieonderdelen/-afgeleiden de capaciteit niet op 1000cc gezet, maar op 990cc. Alle Ducati's, Honda's, Yamaha's, Suzuki's e.d. zijn tussen de 996cc - 999cc. Om de cilinderinhoud te verminderen naar de legale 990cc gaat volgens mij erg moeilijk zonder de betrouwbaarheid onacceptabel te verslechteren. Zoveel kun je niet van de kop afschaven voordat de kleppen tegen de zuigers stuiteren, en om nu de boring te verkleinen... Zal een aardig stuk chirurgie worden.

Maar wie het proberen wil die mag, 'k zou graag de resultaten zien! :P

Volgens mij reed Colin op Assen ook al harder dan de MGP-poletijd trouwens.

Met het vlakken van de kop wordt de cilinderinhoud niet vergroot. Immers boring en slag blijven ongewijzigd. Wel wordt de compressie verhoogd door deze ingreep. Cilinderinhoud (slagvolume!) kan alleen verkleind worden door de boring en/of slag te wijzigen.

Verder kan in mijn ogen onmogelijk van een standaard carter en overige onderdelen uitgegaan worden voor het motorblok. Om de huidige gewichtslimieten te kunnen halen (lees: om bij het minimum gewicht in de buurt te komen) zijn exotische materialen nodig, ook wordt met het gebruik van exotische materialen getracht om de massatraagheid van de roterende delen terug te brengen.

Het is echter niet mogelijk om gewicht te besparen door zomaar het ene materiaal door het andere te vervangen ivm mechanische en termische eigenschappen van de diverse materialen. Kijk naar een mountainbike: een aluminium frame heeft heel andere afmetingen (buisdiameter/wanddikte) dan een chroommolybdeen frame.

Edit:

Wat ik me verder afvraag is hoeverre een WSB competatief is ten opzichte van een MotoGP viertakt. Dit jaar zagen we hetzelfde in de MotoGP met viertakten en tweetakten. Ook al draaiden zij regelmatig ongeveer dezelfde rondetijden in een vrij rondje. Echter de tweetakten konden vaak geen gebruik maken van hun gewichtsvoordeel tov de viertakten. De hogere bochtensnelheden konden niet gehaald worden als er een 'trage' viertakt voor zat en op het rechte stuk liepen de viertakten zover weg dat uitremmen bijna onmogelijk was.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het voordeel van het lage gewicht teniet werd gedaan door het gebrek aan kopppel nodig voor het uitaccelereren bij de 2-takts.
 
Ik denk ook niet dat een gemodificeerde GSXR1000 of R1 competatief zou zijn in de MOTOGP.
Hislop mag dan sneller gereden hebben dan Rossi op Donington, maar:

a)het is een locaal circuit voor de BSB jongens

b)om mee te rijden in de MOTOGP zal de motor gigantisch acceleratievermogen tekort komen.

c)Op mondiaal gebied presteren 8 v/d 10 BSB rijders ineens stukken minder


Dus leuk idee van Clifford maar eentje die geen hout zal snijden.
 
Andersom zou ook kunnen he. Een prototype maken voor de MotoGP en is die fiets succesvol, er een productiefiets van maken en die dan inzetten in de SBK. Of is dat met de een of andere regel ondervangen?
 
Andersom zou ook kunnen he. Een prototype maken voor de MotoGP en is die fiets succesvol, er een productiefiets van maken en die dan inzetten in de SBK. Of is dat met de een of andere regel ondervangen?

Dat is nu (ongeveer) net het geval met de Foggy FP1.
Eerst zou Sauber met Petronas in de MotoGP uitkomen.
Dat si niet doorgegaan en hebben toen besloten om in het WSB te stappen.
Daarbij moest het blok wel enorm worden aangepast etc, maar dat is weer een ander verhaal.
 
Let vooral op het zinnetje over 2004. Voorspelt toch niet veel goeds voor Clifford in 2003. Ook niet voor de SBK in 2004 trouwens...

full
 
Ik kan me vaak vinden in Edraket zijn postings, maar niet in bovenstaande.

Kijk Ocampa zijn verhaaltje rammelt aan alle kanten, maar khad van Ed toch wel iets betere (ipv geen }) ) argumenten verwacht :P

Ducati maakt motoren zoals Ducati dat wil. Zeg maar net zoals Ferrari auto's maakt.
De grote 4 uit Japan maken motoren voor elk wat wils.
Ik was in mijn reactie al bezig met een heel preidooi over Ducati vs Japan, maar halverwege besloot ik om op de deleteknop te drukken.

Niet omdat ik geen goede argumenten kon verzinnen, maar omdat het de zoveelste keer is dat ik Ducati moet verdedigen dat ik het idee heb dat het vechten tegen de bierkaai is.
Het is continue een waterval van Ducati blabla vriendjes hier....blabla vriendjes daar....
Niemand die er nog bij stil staat dat in 1995 Ducati bijna failliet was. En niet omdat ze geen omzet konden draaien, absoluut niet, want de orderportefeulle was nog nooit zo dik geweest sinds de komst van de 916. Maar verkeerde investeringen in het Cagiva concern zorgden voor een dusdanige schuldenlast, dat er geen geld was om leveranciers te betalen. Zo stonden dus de montage banden stil met half gemonteerde motoren, omdat o.a. Brembo geen onderdelen meer leverde.
Om vanuit zo'n dal omhoog te komen, ondanks die malaise toch kampioen WSB zijn en blijven dwingt heel veel respect af. (zelfs Ducati Corse had gebrek aan onderdelen. Er werden custom parts ingezet bij het Corse team en Corse onderdelen uitgeleverd aan klanten, zo treurig was het met de onderdelen gesteld)

Daarom wordt ik ook zo moe als mensen continue maar af lopen te geven op Ducati terwijl ze eigenlijk gewoon jaloers zijn op het succes van de Italianen.
Okay ze zijn duur, so what. Als je goedkoop wil rijden koop dan een MZ
Okay ze zijn onbetrouwbaar, so what. Als je iets betrouwbaars wil hebben koop dan een Honda

Het siert een merk als Ducati dat ondanks de zware tijden die zijn geweest ze continue in zichzelf en hun eigen identiteit zijn blijven geloven. Daar waar andere merken zouden kiezen voor de massa, blijft Ducati zich onderscheiden. Je vindt um mooi of spuuglelijk.
Je wilt nooit zo'n rammelbak of je wilt nooit iets anders meer.

En als iemand er nix van wil hebben, zijn goed recht en blij toe (ik zou niet willen dat iedereen op een duc zat, dan zou het ook saai worden) en veel plezier met je jap, maar durf ook eens kritisch tegenover je jappen te zijn ipv altijd alles op ducativriendjesblabla af te schuiven.


zo, ik heb gesproken.
 
dus toch weer in de gedachte van Ducati:
of je vindt um :9~
of je vindt um :r
En dus absoluut geen middenweg.
(persoonlijk vindt ik um ook :r hoor en dat uit de mond van een rasducatist ;) )
 
dus toch weer in de gedachte van Ducati:
of je vindt um :9~
of je vindt um :r
En dus absoluut geen middenweg.
(persoonlijk vindt ik um ook :r hoor en dat uit de mond van een rasducatist ;) )

... maar jij bent ook wel een lucky bastard met een 748 ;)
 
over die 999 is al zoveel gediscusieerd,maar de ene vind em super(waaronder ik)en de andere die vinde em niet mooi,en dat is maar beter ook anders reed iedereen op dezelfde motor.wat ducati ook doet er zullen altijd mensen blijven de ducatis mooi vinden.

en ga nou eens met een stoeltje naast de 999 zitten voor een uur en dan ga je em vanzelfmooi vinden. ;) ;)
 
We zullen het zien aan de verkoopcijfers jongens! Zelf geloof ik nooit dat de nieuwe serie (749/999) net zoveel zal verkopen...hij is gewoon minder mooi, klaar! :+
 
ik heb um al zo vaak bekeken.

Spiegels :r en nog minder zicht dan op de 748

Kuip :r veel te groot met duffe spoilers a/d voorkant

Koplampen :) maar luchtinlaten daarentegen weer :r

tank :r en veel te weinig inhoud (15 liter, het is gvd geen brommer |( )

Kontje :r gewoon NEP met duffe uitlaat en MHe achtig zitje.

Achterbrug :9~ maar jammer dat ie dubbelzijdig is.

Frame :r laswerk is prutswerk en het geheel oogt erg rommelig.

Sleutelvriendelijkheid is zwaar slechter dan de 748


Nee, geen 999 of 749 voor mij. Ik wacht wel totdat ze Terblanche eruit getrapt hebben en er weer een echte ontwerper wordt aangesteld bij Ducati
 
Inmiddels is het WCM team dus gediskwalificeerd. Hoewel ik vind dat Clifford wel gelijk heeft als hij zegt dat het niemand schade toegebracht had als ze in Welkom wel hadden mogen started terwijl hun beroep tegen de FIM nog liep, vind ik zijn argumenten waarom de WCM-fiets niet illegaal zou zijn nogal zwak. Zie ook zijn verhaal op crash.net
 
Terug
Bovenaan Onderaan