Historie motor via vin

RijderOt

MF'er
4 jul 2015
66
0
Klazienaveen
Hoi,

Ik typ dit even namens mijn vriend, die heeft een honda XRV 750. Hij wil graag weten waar zijn motor vandaan komt. Bouwjaar 2002, eerste ter naam stelling in Nederland 2009.

Hebben al met google op vin-check al geprobeerd, iedere keer willen ze een betaling hebben.


Weet iemand waar we dit gratis kunnen achter halen?

Alvast bedankt!
 
Sommige diensten kosten nou eenmaal geld.

Gewoon betalen, zullen geen honderden euro's zijn neem ik aan.
 
Hoi,

Ik typ dit even namens mijn vriend, die heeft een honda XRV 750. Hij wil graag weten waar zijn motor vandaan komt. Bouwjaar 2002, eerste ter naam stelling in Nederland 2009.

Hebben al met google op vin-check al geprobeerd, iedere keer willen ze een betaling hebben.


Weet iemand waar we dit gratis kunnen achter halen?

Alvast bedankt!
De motor komt uit Japan ;)

maar wat wil de eigenaar weten? In welke landen deze motor een kenteken heeft gehad? Dat kun je nl niet terugvinden.

Soms kun je vanuit een VIN opmaken in welke fabriek en wanneer een motor geproduceerd is. Bij Harleys staat dat in een werkpaatshandboek. Maar voor andere merken weet ik dat eigenlijk niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had voor mijn kawa kz750 in een hardtailframe informatie gevraagd bij de importeur. Kreeg na een week netjes waar, wanneer de motor gebouwd was en voor welke land de motor was. Kreeg ook nog het framenummer, daar ik alleen het bloknummer had.
 
En, wat is het VINnummer?
Pen het hier even neer.

VIN staat voor Voertuig Identificatie Nummer of Vehicle Identification Number. Dit nummer wordt ook wel chassisnummer of framenummer genoemd. Dit nummer geeft het voertuig een unieke identiteit. Het is de "vingerafdruk" van het voertuig en staat ingeslagen of gegraveerd in een vast deel van het voertuig.

*bron RDW
 
VIN staat voor Voertuig Identificatie Nummer of Vehicle Identification Number. Dit nummer wordt ook wel chassisnummer of framenummer genoemd. Dit nummer geeft het voertuig een unieke identiteit. Het is de "vingerafdruk" van het voertuig en staat ingeslagen of gegraveerd in een vast deel van het voertuig.

*bron RDW


Das mooi, maar dat weet ik.
Nee, pen het VINnummer hier even neer, dat bedoel ik.
 
:(

full
 
Vroeger toen ik honda mb en mt reed belde ik naar honda nederland. Die konden mij dan a.d.v. het framenummer het bouwjaar vertellen. Dat deden ze toen gratis.
Wellicht kunnen ze ook vertellen naar welk land de motor nieuw is gegaan.
 
idd, gewoon effe naar de dielert rijden, die zien dat zo voor je.

Had ooit een import R1, eigen toko tikte nmr in, en wist te vertellen dat
het een Duitser was :t

Heb nu een Italiaan (ook Yamaha), en dat zonder ook maar iets van een
nmr ingetikt te hebben zitten namelijk Italiaanse 'let op' stickers op :+
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Japanse Yamaha.
Dan zeg je natuurlijk Yamaha wordt daar gemaakt. Die van mij is ooit in 1985 op de weg gezet in Japan. Maar hoe dat ding ooit in 1991 in NL terecht is gekomen........... :?

Wat daar aan herinnert is een dubbele koplamp met stadslicht. Het USA-type is idem maar dan zonder een stadslampje. (daar rijd ik nu mee/ andere was gecorrodeerd) Europese uitvoering is met 1 grote koplamp.

Verder heeft de km-teller een rode lamp die gaat(zou moeten) branden bij 180. Alle begrenzing die er bij hoort is natuurlijk al lang verwijderd. De getallen op de teller gaan ook maar tot 180. Bij meer snelheid gaat de wijzer richting de achterkant van de 'nul'. Aflezen doe ik dan op de GPS.
 
Laatst bewerkt:
Bij Aprilia kan je zo mooi de terugroepacties zien. :}

(Kom maar na dit inkoppertje...... :+ )
 
Terug
Bovenaan Onderaan