historisch kenteken

Zijn ze niet allebei even groot?

Daarnaast:
Toen we allemaal met een blauuwe plaat reden en de gele kwamen vonden er heel veel de gele mooier.Wat is trouwens mooier. Subjectief begrip. Is voor iedereen wat anders. Als je nou zou zeggen dat je het uit sentimentele overwegingen deed, of omdat dan je motor van achteren ouder zou lijken, maar mooier..........zucht.

als je nu een blauwe koopt dan is die even groot dan de gele van nu. (gaik)


Dus om te kunnen zien of de motor geimporteerd is.....

00 voor het nummer = originele Nederlandse motor

ander getal (jaartal) voor het nummer = geimporteerd

en dat jaartal is dan het bouwjaar van de motor?
moet dan anders zijn als de afgifte datum op het kentekenbewijs

Heb ik het goed begrepen :? :?

ik heb geen verstand van die codes, maar als je een ingevoerde hebt dan staan er 2 verschillende data op je kentekenpapieren. En ook digitaal op rdw site.

Datum eerste toelating = bouwjaar
Datum eerste afgifte in Nederland = invoerjaar
 
Aan de andere kant, framenummers geven vaak aan waar en voor welk land de motor is geassembleerd.


Dat is een goeie tip.
Meestal staat in de partslist een overzicht van de framenummerseries en bij welke markt de framenummers horen. Er bestaat wellicht ook een serie framenummers voor "Direct Sales" zoiets als levering rechtstreeks vanuit de fabriek. Misschien dat er dan sprake is van een geimporteerde motor en daarmee het ZR kenteken uit 1968 is te verklaren.
 
00 voor het nummer = originele Nederlandse motor
ander getal (jaartal) voor het nummer = geimporteerd

en dat jaartal is dan het bouwjaar van de motor?
Zo werd het mij wel verteld, waarbij dat andere getal het import jaar is. Bij moderne papieren gaat het weer anders. Ik heb een import BMW en daar gaat deze vlieger weer niet op.
ik heb geen verstand van die codes, maar als je een ingevoerde hebt dan staan er 2 verschillende data op je kentekenpapieren. En ook digitaal op rdw site.

Datum eerste toelating = bouwjaar
Datum eerste afgifte in Nederland = invoerjaar
Bij mij zijn de datum van toelating en afgifte exact gelijk aan elkaar. Er werd mij verteld dat deze motor nieuw geimporteerd was. Misschien dus wat Polleke zegt, soort direct sales?

Maar ok, als mensen nog meer specifieke info weten te vinden over Honda framenr's of meer info over kentekens dan de RDW laat zien, dan houd ik me aanbevolen.
 
Bij brommers heb ik vaak genoeg naar honda NL gebeld om te vragen achter het bouwjaar. (nog voor de kentekens enzo) Kunnen ze zo geven.

dus wellicht dat ze het ook van een motor kunnen vertellen.
 
Ik was gister in Woerden en daar stond ook de RDW. De beste man bekeek de papieren en meer specifiek het kopje code op het kenteken deel I. Hier staat 68HONM-xxxx. Bij een "normale" Honda zou dit 00HONM-xxx moeten zijn. De 68 zou aangeven dat hij in '68 nieuwe geimporteerd was en dat daarbij het ZR kenteken hoort. Dus in '68 zou deze motor al met ZR rond hebben gereden...

Bij reguliere import: 00HONM-xxxx , HONM staat voor Honda motorfiets , volgens mij is het bij auto's HONP van personenauto. Bij grijze import is het xxHONMLxxxx, de eerste xx staat voor originele bouwjaar en de L ipv. - staat voor grijze import.
Er zullen meerdere lettercodes zijn voor andere doeleinden en om dat te weten te komen zul je echt een RDW keurmeester moeten hebben ipv een tiepmiep aan de telefoon.
Succes!
MZlllss,Rob.
 
Terug
Bovenaan Onderaan