historische Motor GP Eext: 20 & 21 augustus 2016

Arckira

MF veteraan
15 jul 2002
12.732
26
..een dorp, bij Utrecht
full
full


Op 20 en 21 augustus a.s. wordt in het dorpje Eext (Drenthe) weer de 'Motor GP Eext' gehouden/verreden. Het gelijknamige motorblad heeft hier nix mee te maken, hoewel redactuer Jarno van Osch vorig jaar wél een leuk artikel schreef over zijn rit (belevenis) op de Suzuki RG 500.

Zoals elk jaar is er een thema en dit jaar is dat 'Amici di MV Agusta'. Als speciale gast heeft de organisatie ene Phil Read weten te strikken..

full
'Op een steenworp afstand van het TT circuit van Assen ligt het circuit de Ossenring in Eext. Phil Read zal het hele weekend, vanaf vrijdag avond, in Eext aanwezig zijn. Op de zaterdag zal hij de officiële openingshandeling verrichten en is er een Meet and Greet. Zondag 21 augustus rijdt Phil Read meerdere keren mee in een speciale MV Agusta parade om vervolgens maandag het vliegtuig vanaf Eelde te pakken en naar het Eiland Man te vertrekken'.

Naast Phil Read is ook het Classic Cagiva Racing team aanwezig. Het Italiaanse merk Cagiva streed eind jaren 80, begin 90 mee op het allerhoogste niveau van de wegracesport. Het was de tijd van de ultra krachtige tweetaktmotoren waarop alleen de beste coureurs ter wereld de strijd met elkaar aangingen. Top coureurs als Ron Haslam, Mat Mladin, John Kocinski en Eddie Lawson reden op de bloedrode motoren. Er werden zelfs 2 Grand Prix overwinningen behaald door John Kocinski en Eddie Lawson.

full
Laatste aanwinst van Dean Simpkins (verzamelaar/restaurateur van [Cagiva] racemachines): een Cagiva V594 ('94 ex John Kocinski!



Voor alle info: Motor GP Eext.
 
Laatst bewerkt:
_O- Oh sorry....

Ik ben benieuwd of ze ook met de Cagiva's gaan rijden in Eext of dat ze alleen tentoongesteld worden.

Op de Sachsenring liepen ze beroerd.....maar het blijven geweldig mooie motoren, genoeg te bekijken dus!
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat er in de 2 races op de Sachsenring maar eentje aan de finish is gekomen, het leek er op dat ze veel te rijk waren afgesteld.
 
Laatst bewerkt:
Vorig jaar was voor mij helemaal speciaal toen mocht ik er een paar van mijn motoren neerzetten.
 
Zéker! *D
Maar of 'ie er bij zal zijn a.s. weekend :?
Of misschien wel:

'In de expo tent, of in een speciale tent vlak bij de expo, staan ook de fel rood gekleurde en zeer exclusieve Cagiva’s van het Engelse Classic Cagiva Team. Het team komt met zeker 3 van deze gillende tweetakten naar Eext en zal ook nog een andere speciale motor meenemen als verrassing.'

(quote van de site)
 
Laatst bewerkt:
Leuke compilatie :)
Vanavond één buitje gevallen, hopen dat het morgen ook meevalt.
En het viel mee! *D 8-)
De thuisblijvers kregen ongelijk..twee keer een beetje miezer en aan 't eind van de dag een bui (laatste zijspandemo, werd ingekort).

Was weer een leuke dag, wat minder bezoekers, zeker aan het begin van de dag, maar dat maakt het niet minder leuk.
Jammer dat Phil Read weinig reed maar hij vond het gevaarlijk. Er lag een oliespoortje (stelde niet veel voor en was 'behandeld') maar als je 77 bent doe je natuurlijk voorzichtig, helemaal als het wat gaat miezeren.

Toen ik Phil Read zag toen hij zat te wachten om de baan op te mogen dacht ik, "hoe zou het zijn als Valentino Rossi hier over 40 jaar zit"? })
Of eerder want Freddie Spencer kwam naar Eext toen hij 53 was.

Wel jammer dat Hydroleo niet reed, of kon rijden..sterkte kerel!
 
Laatst bewerkt:
Gekneusde ribbetjes doordat 'ie was gevallen met een schilderklusje..

auw , dat is lastig. B|
beterschap dan maar.
 
Jammer dat Phil Read weinig reed maar hij vond het gevaarlijk. Er lag een oliespoortje (stelde niet veel voor en was 'behandeld') maar als je 77 bent doe je natuurlijk voorzichtig, helemaal als het wat gaat miezeren.

Tja daar heeft hij natuurlijk wel een punt, het is een gevaarlijk baantje.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan