HiSUN Scooter

jalleman

Rookie
26 apr 2008
5
0
Hallo ik ben nieuw hier en wil wel iets weten over de HiSUN Scooter
ik zie ze veel staan op IBAY en zijn niet zo duur maar staan wel te koop in duitsland allemaal nieuw.
Nu is mijn vraag zijn dat redelijk goeie scooters en hoe gaat dat ze worden bezorgt
naar nederland maar dan moet je ook nog kenteken er bij hebben hoe gaat dat allemaal en wat kost dat.
 
Ze zijn hier wel heel goedkoop

http://www.optrons-car.de/Nagelneuer-HiSUN-Scooter-VOYAGER-4-Takter-150ccm-schwarz-NEU_p3703_x2.htm
 
In Nederland koop je die chinese dingen voor ongeveer hetzelfde geld [na import+bpm+btw+kent.] en dan heb je nog een béétje service want hoe ga je dat doen met onderdelen met een in Duitsland gekochte niet in NL leverbare Chinese scooter?
 
Ik ben toen op zo'n chinees ding gaan rijden om hem eens te proberen.

Het brengt je van A naar B maar daar stopt het toch echt mee.
Het is het net allemaal nog niet. Heb nu een Sc 250 en moet zeggen dat is een wereld van verschil.
Nu ook 2 jaar garantie zonder km beperking en onderdelen zijn geen probleem.
Ben blij dat ik me niet heb laten verleiden door de prijs.
Nu wel iets meer betaald maar ook erg tevreden.

Gr Fred
 
Hoi fred_63 heb jij een link voor mij van die Sc 250 die je hebt,
maar ik rij niet op de snelweg dus als hij 100 a 110 rijdt is snel genoeg
met twee personen.
 
Laatst bewerkt:
100 a 110 echte km met 2 personen gaat niet lukken met een 150 cc..., vrees ik..

Msh
 
Hoi fred_63 heb jij een link voor mij van die Sc 250 die je hebt,
maar ik rij niet op de snelweg dus als hij 100 a 11o rijdt is snel genoeg
met twee personem.


Geen probleem hoor.

http://www.apriliausa.com/modelli/scooter/modello.asp?id=117 (Aprilia Official Site - Aprilia)

Het is een Sportcity 250.
Loopt met 2 man er op 120 zonder moeite. Alleen heb ik hem al aan de 145 gehad. :]
Er staat hier genoeg over op het forum over die scooter.

Superstrak sturend scheurijzertje wat remt als een beest. _O-
 
Laatst bewerkt:
Beetje tegenstrijdige info als je het mij vraagt!

"Die 150ccm bringen dieses Fahrzeug auf eine Geschwindigkeit von fast 115 km/h"

en

"Höchsgeschwindigkeit: 90km/h eingetragen"

Ik vermoed dat jij op de scooter wil zitten wanneer je ermee rijdt (belast dus..) en zodoende maximaal 90 gaat halen. Zelfs voor de N-wegen aan de krappe kant, ik zou zeggen koop een leuk gebruikt 125cctje van een merk en voila. Heb je ook geen problemen met het onderhoud en de afschrijving is lager

Groeten,

Karl
 
... ik zou zeggen koop een leuk gebruikt 125cctje van een merk en voila. Heb je ook geen problemen met het onderhoud en de afschrijving is lager...
:^
Een collega komt telkens aan met onderdelen van een Chinese quad, elke week heeft ie wel wat met dat ding.
Het begon met een bagagerekje dat zonder bagage al op drie plaatsen is gescheurd, toen een kettingspanner die brak, even later vier motorsteunen die spontaan afbraken en onlangs heb ik hem vier pijpen gebogen om het gescheurde frame te repareren....

Goed spul hoor... :X :N

Zie ook dit topic: Chineese scooters. Wie heeft er ervaring mee.
 
Ik ben iig blij dat ik het niet gedaan heb, en dus niet zo'n chinees ding heb gekocht.
Heb nu veel schik met mijn SC 250. :]
 
Laatst bewerkt:
Hey Fred,weet je zeker dat jij die sportcity's niet zelf importeerd? ;)


Ik zou niet eens weten hoe dat moet. :?

Ik heb er op aanraden van de goede berichten hier op het forum gewoon een bij een motorzaak gekocht, en ben er zeer tevreden over.
Het is mijn eerste scooter na vele jaren motor gereden te hebben.
Zelfs mijn vrouw vind het ding helemaal geweldig.

Doordat ik ook op zo'n chinees ding heb gereden kan ik je wel zeggen dat alles wat hier rondrijdt beter is als zo'n ding.
Het was het allemaal net niet. |(

Gr Fred
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan