Hitteschild

sub4sec

MF veteraan
22 jan 2004
3.547
0
Wat is het beste materiaal voor een hitteschild?

Ik moet iets hebben dat of het beste geleid of helemaal niet natuurlijk. Voor beste geleiden, wat moet ik dan hebben...alu...staal etc (van een klein punt naar een groter oppervlak, zodat de hitte dus wordt verspreid en geen kwaad kan)?

s4s

ps als ik ergens dat kan kopen, voor een motor zo`n schild, dan is het natuurlijk ook best :)

Hoi Sub4sec..

Ik ben lasser en ik weet dat alluminium beter geleid dan staal of rvs, dus de hitte wordt sneller afgevoerd naar de rest van het alluminium. Rvs zal de hitte meer reflecteren, en dus plaatselijker warm worden. Wat beter is??? Ik denk alluminium, omdat het meer geleid door het hele schild heen, en daardoor ook weer een groter oppervlak heeft dat kan afkoelen, door b.v. rijwind.
100% zeker weten doe ik het ook niet. maar dit is wat ik denk..

M.vr.gr Mikey.

Hier was al eens een draadje over; het schijnt dat er een bruikbaar "matje" in doe-markten te krijgen is, bedoeld voor afscherm-werk o.a bij huiselijk soldeer- en afbrand-gedoe. Het ging toen over een uitlaat-pijp die gevaarlijk dicht tegen een kunststof kuip aankwam.

Hmm gek genoeg hadden Gamma en Brezan het niet, heb het nog gevraagd. Bij een motorzaak zeiden ze dat zo`n radiator-rol ook goed helpt, denk zelf alleen dat dat gaat smelten. Ga nog wel even langs de halffords> zo`n plaat voor op de bumper van een auto, bij de dtm-achtige-uitlaat <sjonstyle> moet ik wel op maat kunnen maken..of iemand anders nog een idee?

s4s

Bovengronds heeft aluminium grote voordelen doordat de oxide-huid zelfbeschermend werkt.

Er moet toch wel iets soepel/ voegzaams te vinden zijn dat bovendien goed isoleert?

Een zaak waar ze van die soldeer/afbrand-lampjes op gas verkopen (gewone doe-markt) zal toch zoiets moeten hebben; misschien was je vraag niet goed begrepen?

Laatst bewerkt:
Hmm gek genoeg hadden Gamma en Brezan het niet, heb het nog gevraagd. Bij een motorzaak zeiden ze dat zo`n radiator-rol ook goed helpt, denk zelf alleen dat dat gaat smelten. Ga nog wel even langs de halffords> zo`n plaat voor op de bumper van een auto, bij de dtm-achtige-uitlaat <sjonstyle> moet ik wel op maat kunnen maken..of iemand anders nog een idee?

s4s

hop-motorsport

Terug
Bovenaan Onderaan