Hittewerende folie / hitteschild tape

Pure b

MF'er
6 aug 2016
49
4
Haarlem
Gisteren ontdekte ik een klein gaatje in m'n luchtfilterbak. Deze is er in gesmolten door de uitlaat.
Geen idee of dit onlangs is gebeurd, of al bij de vorige eigenaar.

Ik heb het gaatke gedicht en wil graag een stuk hittewerende folie tussen de uitlaat en luchtfilterbak plakken. Heeft iemand misschien een klein stukje liggen (7x10cm) dat ik mag overnemen?

Alvast bedankt,
Bas
 

Bijlagen

  • b7eeb6c4db8e4fe8a9e364d9a2d2b271.jpg
    b7eeb6c4db8e4fe8a9e364d9a2d2b271.jpg
    11,5 KB · Weergaven: 6
Ik heb bij mijn VF750F in de onderkuip aluminium isolatie tape geplakt wat ze ook gebruiken om luchtbehandelings pijpen af te dichten.
Werkt vooralsnog goed.
Zolang er maar geen isolatie schuim tussen zit anders smelt dit en stinkt.
 
Ik heb ooit bij een Honda MTX-sh (Ja 50 cc sloom brommer) een uitlaat gehad die door de olietank heen was gesmolten. Dit gat heb ik gedicht met een lijmpistool (ja SMELT lijm ;) ) en aluminiumfolie. Diezelfde die je in de keuken hebt liggen. Deze folie had ik op de tank geplakt met de glimmende zijde naar de uitlaat. Om de uitlaat zelf heb ik ook alufolie gewikkeld met de glimmende zijde binnen.

De uitlaat zelf heb ik wel net iets anders kunnen leggen waardoor deze net een centimeter ruimte had, dus geen contact meer had met de tank zelf.

Dit heeft daarna nog anderhalf jaar goed gezeten met 5 x in de week rijden. Dit zat er nog steeds zo op toen ik de brommer goed 6 jaar later verkocht.

db
 
Het word te warm voor smeltlijm.
Je kan kijken wat voor materiaal het is en solderen of dichten met een oplossing in MEK.

Daarna idd isoleren, maar alu folie gaat te weinig effect hebben.
Is het spul niet in kleine stukjes te bestellen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan