HJC IS 16: scharnier stuk

Koeno

MF veteraan
14 feb 2008
2.456
170
Oost-Vlaanderen/België
HoiHoi,

Mijn helm heb ik nu ongeveer 4-5 jaar.
Sinds enkele weken is het scharnier aan de linkerkant stuk,
waardoor het openen of sluiten van het vizier enorm moeilijk gaat en soms eindigt in het lostrekken van het vizier...

Nu de helm zelf zit nog goed en ben er best tevreden van...
Het plan was dus op zoek te gaan naar de scharnieren...

Ik vind nergens op mijn helm terug welke maat hij heeft, en 2dehands vond ik wel enkele helmen (meestal xs en L), maar zouden die scharnieren voor elke maat dezelfde zijn?
Of zou dit volledig verschillen?
 
Als hij al 4 a 5 jaar oud is, zou ik er niet meer aan gaan klooien, of geld in steken.

Voor nog minder dan 200,00 Eypo heb je een nieuwe....
 
Check ebay. Ik had voor mijn shoei nieuwe scharniertjes/bevestigingsonderdelen gekocht voor een tientje.
 
Het wordt geadviseerd om elke vijf jaar een nieuwe helm aan te schaffen. Als je deze helm fijn vind dan haal je toch gewoon dezelfde nog een keer? Zo duur zijn ze ook weer niet (heb hem zelf ook).
 
gewoon bij de motorzaak langs gaan die het merk voert. Kans is groot dat ze ergens wat reserveonderdelen hebben liggen die je voor een habbekrats kunt meenemen.

waarom moeilijk doen als het ook gemakkelijk kan

Benno
 
Het wordt geadviseerd om elke vijf jaar een nieuwe helm aan te schaffen. Als je deze helm fijn vind dan haal je toch gewoon dezelfde nog een keer? Zo duur zijn ze ook weer niet (heb hem zelf ook).
één van de Engelse motorbladen had hun oude helmen laten testen, voldeden allemaal nog aan de eisen die destijds werden gesteld aan de helm.
 
De rasterset is als het goed is nog wel te verkrijgen en kost je max 15 euro. Ga even langs een hjc dealer!
 
Het wordt geadviseerd om elke vijf jaar een nieuwe helm aan te schaffen. Als je deze helm fijn vind dan haal je toch gewoon dezelfde nog een keer? Zo duur zijn ze ook weer niet (heb hem zelf ook).
Ja dat adviseren ze ivm rechtzaken. Net zoals je geen huisdieren mag afdrogen in de oven.
 
Ik heb er wel eens eentje vervangen op mijn IS-16.
Gewoon naar n dealer die HJC als merk heeft op de schappen, kunnen ze ook zo'n scharnier voor je bestellen.

Of koop n 'nieuwe' IS-16, komt ze nog regelmatig tegen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan