HJC IS-16 VS HJC FS-10

Heb zelf een FS-10 geloof ik, heb ook eens gereden met een IS-16 op. Enige verschil dat ik heb gemerkt is de afdichting bij de kin...
 
Heren,
Ik bedoel ze lijken erg op elkaar dus snap niet wat is het "better" bij de IS16.

Als ik goed heb is de IS16 nieuwe dan de FS-10,
Dus waaroom is de IS16 goedkooper (+/- 120 Euro) dande FS-10 (+/- 150 Euro)

Info van www.fc-moto.de
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de IS 16 en ben tevreden. Ik denk dat je er verstandig aan doet om dit vraagstuk even bij een motorzaak neer te leggen. Bel bijvoorbeeld even met de klantenservice van Motozoom, het is maar een idee.
 
Nee het is al zondag. Maar de verschillen:

HJC IS-16
- Polycarbonaat (= plastic)
- Zonnevizier in 3 standen verstelbaar.

HJC FS-10 (is een oud model, er is reeds een FS-11 met Air pump systeem)
- Fiberglass
- oude zonnevizier systeem slechts in 1 stand te stellen. (Dus wel of geen zonnevizier)

Dus ga je voor de theoretisch langere levensduur kies dan de FS-10 ivm Fiberglass. Of spaar door voor een FS-11. Of kies de IS-16 ook geen verkeerde helm, maar dan is het geen fiberglass... Gewicht ontloopt elkaar niet veel in deze prijsklasse.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Een klein vraag,
Wat is het verschil tussen de IS-16 en de FS-10?


De FS-10 is een fijn ding (want die heb ik ook) en van de IS-16 heb ik daar geen idee van ;)

Ik vraag me overigens af wat het nut is van een 3 standen instelbaar zonnevizier...je doet toch ook een zonnebril op / of niet op? :z
 
Ik heb wel een FS-10, geef em een zesje.. En 3 standen zonnebril lijkt mij best handig, als die wel werkt. Ik vind die zonneklep van de FS-10 aardig ruk met felle zon. Kan maar zo zijn dat de firma HJC die mening deelt en er wat aan probeert te doen.. Verder houd ik niet van zuurkool.
 
Zuurkool is inderdaad niet lekker naar mijn mening. De 3 standen is dus beschikbaar in de opvolger. De HJC FS-11. De drie standen is wel gemakkelijk aangezien het zonnevizier bij sommige mensen maar tot de helft naar beneden komt (als je dan de helm naar beneden trekt, kijk je tegen de rand boven. Wat weer niet fijn is). En daarom is 3 standen toch best fijn.
 
Hier kan je vergelijken:
http://sharp.direct.gov.uk/search/
full

full
 
Laatst bewerkt:
Kheb zelf n HJC IS-16 en vind het n heerlijke helm, tweede al, eerste heeft zijn nut goed bewezen.
Top helm in zijn prijsklasse, verder als je het verschil wilt weten, ga kijken, houd ze naast elkaar, zoek de verschillen en zet ze eens op! :)

En de helm is mijns inziens net zo stil als elke andere, weggeluid onderdruk je toch niet voor de volle 100%
 
de ene is anders dan de andere gebaseerd op karakteristeke eigenschappen.

zo daar heb je niks aan ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan