HJC IS-Multi ervaringen

Jer0en

Die hard MF'er
9 nov 2010
440
78
Veldhoven (Noord Brabant)
Hallo,

Vandaag bij MP even gratis 'motorvriendelijke logies in europa' opgehaald (aan te raden als je van plan bent om binnen europa te gaan touren en omdat het gratis is)

Nu was ik eigenlijk op zoek naar een helm maar kon niet echt iets vinden wat mij wat leek, de verkoper wist mij te vertellen dat een dezer dagen de HJC IS-Multi binnen zou komen.

Uiteraard ben ik erg benieuwd of er hier mensen al ervaring met http://www.nieuwsmotor.nl/persberichten/8553-hjc-is-multi-heel-veel-helmen-voor-de-prijs-van-een-.html (deze) helm hebben.

Graag jullie mening over http://www.nieuwsmotor.nl/persberichten/8553-hjc-is-multi-heel-veel-helmen-voor-de-prijs-van-een-.html (deze) helm

(2x dezelfde link ;) )
 
Waarom wil je een helm die als zoveel verschillende helmen is te gebruiken?
Mijn vermoeden is dat ie alleen als jethelm te gebruiken is als het om de veiligheid aan komt. En dan is dus een groot deel van je gezicht niet goed beschermt.
 
Waarom wil je een helm die als zoveel verschillende helmen is te gebruiken?
Mijn vermoeden is dat ie alleen als jethelm te gebruiken is als het om de veiligheid aan komt. En dan is dus een groot deel van je gezicht niet goed beschermt.


Dit gelezen???

De HJC IS-Multi is voorzien van een dubbele E-keuring voor gebruik van de helm als jet- en integraalhelm. Je bent dus altijd gegarandeerd van een veilige helm, ongeacht in welke opbouw de helm wordt gebruikt.
 
Even een oude koe uit de sloot halen.

Wie kan mij iets meer vertellen over de ervaringen met de HJC Multi helm? Op dit moment zijn er diverse aanbiedingen. De helm gaat uit het assortiment.

Hoe degelijk is de helm gebleken over een periode van een paar jaar? Hoe is het draagcomfort? Kortom is deze helm aan te raden?

Alvast bedankt.
:)
 
WWW staat vol reviews, meestal wel gunstig. Mijn eerste stap zou zijn: passen. Als de helm perfect zit, wordt de rest pas interessant. Ik denk wel dat een modulaire helm niet de stilste is. Ik heb er toendertijd 1 van Nolan gekocht, 43 air of zo. Uiteindelijk gebruik ik het ding alleen als jethelm, al dat ombouwen doe je onderweg toch niet, en als het wat te koud is heb je liever een gewone full-face helm (denk ik).
 
Ik heb deze helm nu bijna twee jaar. De OTR functie gebruik ik nooit (want motorscooter) - en het vizier kan da niet meer helemaal omhoog. Zelf wissel ik vaak tussen de integraal / jet helm. B.v. bij korte ritjes in de stad gebruik ik vaak de jetfunctie en bij langere ritten op b.v. snelwegen - of in de winter als het koud is - de integraalfunctie.

Pasvorm etc. is na twee jaar nog erg goed. Alles functioneert nog goed, geen gebreken. Goede kwaliteit zover ik kan beoordelen.

Hiervoor had ik ook eerder jet en integraalhelmen en het is eigenlijk een slechte jet- en integraalhelm :P D.w.z. dat er IMHO veel betere jet- en integraal modellen te koop zijn. Het multifunctionele maakt het wel prettig in gebruik. En je hoeft geen twee aparte helmen aan te schaffen. B.v. op vakantie haal ik de beugel eraf zodat ik lokaal met de jet kan rijden zonder een extra helm mee te nemen.

Of ik weer zo'n model zou kopen... ik weet het niet. Misschien dat ik de volgende keer een goede jet EN een integraal zou kopen en dan voor de betreffende rit mijn keuze zou maken.
 
ik weet niet precies wat je beweegredenen zijn voor het aanschaffen van deze helm, maar je zou ook de Caberg Tourmax kunnen overwegen.

De IS-multi heeft een vriend van mij een jaar of 2 gebruikt. Ik vond de helm rond het kinstuk erg (te) flexibel aanvoelen. Misschien zit het tussen de oren, maar het kwam op mij over alsof dat buigzame stuk kinbescherming weinig zou doen wanneer je een lelijke smakkerd maakt. Verder werkte het ombouwsysteem best makkelijk en de kwaliteit verder zat geloof ik ook wel goed. Al vond ik de plastic 'schroeven' aan de zijkant wat goedkoop.
 
Wat een hondslelijk ding. Zou gewoon 2 aparte helmen kopen. Anders blijf je toch steeds een compromis sluiten.
 
Dank voor de reacties.

Het passen gaat zeker gebeuren op de Motorbeurs. Ik hoop daar wat meer enduro stijl helmen te kunnen vergelijken.

Overall is het beeld dat het dus een degelijke helm is. Dat is altijd lastig op te maken uit de reviews. Ik deel de zorg van V-twin Kevin over het mondstuk. Tegelijkertijd spreekt mij het grote gezichtsveld aan. Uit de reviews had ik al begrepen dat de voering prettig was en dat ook het comfort beviel.

Hij staat nu voor €120 op de website van fcmoto.de. Lijkt mij zeker geen slechte prijs.
:)
 
FF een update: gepast en bijna gekocht. Bij Bikeoutlet Amsterdam verkopen ze een partij Multi's voor €100. Op de één of andere manier paste de helm mij niet heel goed. L was te groot en M zat heel strak. Helm voelde niet heel zwaar en met de degelijkheid zat het voor mijn gevoel ook goed.

Omdat ik bij Brouwer een Acerbis Active helm vond voor €100 heb ik de Multi uiteindelijk niet gekocht.
:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan