HJC RPHA70 gewicht

Hubertje

MF veteraan
14 dec 2011
16.241
9.558
Dag allemaal,

Ik twijfel tussen een RPHA70 en de carbon versie ervan. Kunnen eigenaars voor mij eventueel eens hun helm wegen?

Ik heb een 1660g shoei GT air II en een 1380g RPHA10, en het verschil in comfort is enorm.
Op papier is de niet-carbon 70 ook best licht, maar ik vraag me af hoeveel dat dan in 't echt wordt.
 
Als je 1500 gram in je neus propt, zeker!! Maar op je hoofd toch niet joh… Prima helm, blij mee!
 
Ik heb hem in maat L, en daar staat ook iets van 1400 gram op de sticker, zou ook 1450 kunnen zijn.
 
Dat is precies de reden dat ik mijn integraal nooit meer draag. (oke, het was geen dure)
Veel te zwaar en ik krijg er pijn van in mijn nek.

Sindsdien draag ik al vele jaren een jethelm. Mijn Nolan XXL heeft een stickertje met 1350 gram.

De integraal blijft ongebruikt in de doos.
Het verhoogde risico neem ik maar voor lief. Eigenlijk heb je een helm om 'm nooit te gebruiken.
Dat doe ik niet ECHT en dat wil ik zo houden.
Niet alleen negatief over de jet, want het zicht (zijwaarts) is aanmerkelijk beter dan met de integraal.

Nu wilde ik afgelopen winter, weer een nieuwe kopen. Jammer, want de oude lijkt nog als 'nieuw'.
Na enkele jaren werd ie wat ruimer en dan is het beste er wel vanaf.
Toevallig zag ik op een site dat ze ook binnenwerken van helmen verkopen passend bij jouw merk, model en maat.
Meeste voor mijn model was uitverkocht, maar precies mijn maat nog wel leverbaar.
Helm voelt weer net als een nieuwe! Kan ik weer een paar jaartjes.
 
ik ken iemand die met een jethelm gecrashed is. met zijn kaak op een trekhaak ... het was alsof hij geen helm op had ... echt geen zicht, nu is het "zicht" al iets beter.
 
Ach, mijn 70e verjaardag is al aan de horizon.
Voor verkiezing van Mr Holland kom ik toch niet meer in aanmerking.👺

Nee, natuurlijk ga ik 't niet opzoeken, maar als je aan de beurt komt, dan gewoon je lot ondergaan.
 
Ik heb al meerder helmen gecrasht, ik koop enkel integraalhelm.
1488g trouwens in maat L, 1450 - 1458 op sticker.
Met de stickers nog op het visier.
 
Terug
Bovenaan Onderaan