TavulliaVale
MF veteraan
- 12 aug 2006
- 2.561
- 0
Meeste van ons wisten dit al, maar toch even wat interessant nieuws over de moto2 klasse die waarschijnlijk de 250cc klasse gaat vervangen.
Ik citeer:
Bla bla bla...
Interessant nieuws???
Een zwarte dag in de geschiedenis van de motorsport bedoel je???
In plaats van superieure 250cc tweetakten gaat men met 600cc teveeltakt rijden. En dan ook nog eens allemaal hetzelfde motorblok.
Een soort veredelde SV-cup dus.... Als je dat interessant noemt.
Helaas..... Weer een prachtige klasse die het loodje legt....
Mileufreaks, honda, dorna, etc.... allemaal bedankt........
Hey fikkie, terug in je mand. Ookal is het kutnieuws (ik ben het namelijk volledig met je eens) is het wel interessant om te lezen. Ik ben er van overtuigd dat de 250cc klasse niet zo snel zal verdwijnenIk heb goede bronnen. Meerdere rijders en oud gedienden willen dit ook voorkomen.
denk je nu echt dat wat oud rijders en rijders wat te vertellen hebben, helemaal niks.
er zijn toch ook zat rijders die veel electronica van die computers op wielen wat de motogp heet af willen halen, er komt alleen maar meer op
ik denk dat dorna over een paar jaar niks anders is dan een failliete organisatie als ze zo doorgaan, lang leve de SBK, daar wordt tenminste geraced
Heel fijn, dan nu graag het waarom.Ben ik absoluut niet met je eens.
Na eerdere geruchten dat Kawasaki mogelijk de motoren zou gaan leveren voor de vanaf 2010 actieve Moto2 klasse kwam vandaag naar buiten dat de motoren zullen worden aangedreven door Honda motorblokken
Enkele weken geleden werd nog gedacht dat Kawasaki het contract voor de levering van de motoren van de Moto2 klasse zou krijgen om de Japanse fabrikant op die manier toch nog betrokken te houden bij het kampioenschap, volgens de geruchten heeft Kawasaki echter bedankt voor de eer.
Of Kawasaki inderdaad in eerst instantie benaderd is, is nooit officieel naar buiten gekomen maar het ‘Permanent Bureau', samengesteld uit FIM president Vito Ippolito en Dorna directeur Carmelo Ezpeleta, liet vandaag weten dat na het bestuderen van de voorstellen de keuze unaniem op Honda is komen te vallen.
Het eerste motorblok voor de Moto2 klasse zal 150 pk aan boord hebben wat door de teams geplaatst zal worden in een rijwielgedeelte naar keuze. Ook werd duidelijk dat, ondanks eerdere geruchten, de huidige 250cc klasse en de Moto2 klasse wel degelijk in een overgangsjaar, vergelijkbaar als het 500cc/MotoGP jaar, de strijd tegen elkaar zullen opnemen.
lekker dat Honda hier weer de schuld van krijgt.. ze hebben aardig wat te zeggen maar om nou te beweren dat zij verantwoordelijk zijn voor dit verhaal?
Trouwens ik snap wel dat de 250 cc word opgedoekt.
Dit is ten eerste al een veredelde Aprilia cup ten tweede vinden we op straat amper nog 2 takten terug en ten derde: Wie van jullie lezers heeft de afgelopen jaren zich georienteerd op een nieuwe supersport 250 motor? Ik ga er van uit dat jullie allen echt allemaal bijna een aprilia 250 of een nsr 250 hebben gekocht voordat je je dikke 600 of 1000 cc viertakt kocht.
2 takten zijn commercieel gezien dus ook niet interessant meer. En helaas maar waar onze sport hangt van commercie aan elkaar dus kan een tweetakt klasse niet meer.
of dan deze 600 klasse de ideale oplossing is blijft dan natuurlijk een heel andere vraag...
En als je nu het topic terug gaat lezen vanaf april lees je hele andere beweringen.De internationale motorsportfederatie FIM heeft zaterdag de lijst met Moto2-teams bekendgemaakt. Er hebben zich 27 teams ingeschreven. Er zijn in totaal 39 plaatsen op de startgrid. De Moto2 is vanaf 2010 de opvolger van de 250cc-klasse.
Teams
De huidige MotoGP-teams van Gresini, Hayate, Pramac, Tech 3 en Scott zullen ook een Moto2-team runnen. Dat geldt ook voor de voormalige MotoGP-teams van Roberts en JiR. Ook de huidige 125/250cc-teams hebben zich verzekerd van een plekje op de grid: Aspar, Ajo, Balaton en Pons Pepe World.
Reserve
Ook is er een reservelijst van tien startplaatsen mochten sommige teams niet kunnen voldoen aan de borgsom of niet geslaagd zijn in het vinden van rijders voor 2 november.
denk je nu echt dat wat oud rijders en rijders wat te vertellen hebben, helemaal niks.
er zijn toch ook zat rijders die veel electronica van die computers op wielen wat de motogp heet af willen halen, er komt alleen maar meer op
ik denk dat dorna over een paar jaar niks anders is dan een failliete organisatie als ze zo doorgaan, lang leve de SBK, daar wordt tenminste geraced
Ik neem aan dat hij dan lekker op de wachtlijst kan.Het moet nie gekker worden!
'Banderas Racing Team'
Antonio Banderas stapt in motorsport | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
In de aanloop naar de TT toe, was het Mr. TT Jaap Timmer die in een gesprek met TT Radio Drenthe hierover al een tipje van de sluier wist op te lichten. Het is inderdaad de bedoeling dat, ik meen me te herinneren dat het 2012 of 2014 was, de 125cc ruim baan gaat maken voor 450cc viertakten.Het is wel niet Moto 2 maar wel enigszins gerelateerd; ik las vorige week in een Spaans motorblad (ik zal proberen het in de vingers te krijgen al weet ik niet eens meer welk blad het precies was) e.e.a. over de potentiele opvolger van de 125cc. Dat zouden dan 1 cylinder 450cc viertakt fietsen moeten gaan worden.
Hebben jullie daar meer informatie over ?