hmmzz...hoe zit dat nou???

martynezzz

MF'er
22 dec 2005
48
0
ik ben nu 18 en wil in september gaan lessen voor mn motorrijbewijs. dan zou ik nog onder de ''oude'' regels van het 25-kw gebeuren vallen. maar als dan de nieuwe wetgeving ingaat... zit ik dan daaraan gebonden (dus 24 jaar) of geld voor mij de leeftijd van 21??

waarschijnlijk is deze vraag al 100 keer gesteld, maar de zoekfunctie werkt niet... mijn excuses!!!
alvast bedankt voor jullie hulp!
 
ik ben nu 18 en wil in september gaan lessen voor mn motorrijbewijs. dan zou ik nog onder de ''oude'' regels van het 25-kw gebeuren vallen. maar als dan de nieuwe wetgeving ingaat... zit ik dan daaraan gebonden (dus 24 jaar) of geld voor mij de leeftijd van 21??

waarschijnlijk is deze vraag al 100 keer gesteld, maar de zoekfunctie werkt niet... mijn excuses!!!
alvast bedankt voor jullie hulp!

Die regel gaat pas in 2012 of zo in.
 
ja ik heb dr ook al zoveel naar gezocht, maar echt duidelijk wordt t me niet. het enige wat ik nu weet is dat ze het er nog steeds niet overeens zijn en dat de europese raad voor het eind van 2006 weer samen komt, maar dat er dan ook verschillende argumenten en bezwaren aangevoerd gaan worden vanuit verschillende instanties.

dus ja...
 
1. Waarom niet nu gewoon beginnen met lessen?
Hoe eerder je begint, hoe eerder je dat briefje hebt...

2. De nieuwe regels gaan inderdaad pas in 2012 in, dus daar krijg
je alleen mee te maken als je 6 jaar over je lessen gaat doen...
 
nou ik ben momenteel nog bezig met mn autorijbewijs en 1 juli vertrek ik voor 2 maanden naar frankrijk. dus dat werkt niet.
 
zoals velen mij al voorgingen,

kan en mag ik het mededelen dat de regel pas in werking treed als wij het jaar 2011 zijn gepasseerd
 
jammer, 2 jaar 25 en daarna 2 jaar 35 :(Het europese rijbewijs gaat in 2012 ofzo in.
De 25 / 35 Kw regeling wil men in Nederland "Dit najaar" al invoeren.


tuurlijk, nederland wil altijd een voorbeeldfunctie geven :X ga denk ik ook maar emigreren ofzo, naar landen waar ze gewoon snel rijden op de SNELweg, waar je geen tonnen belasting betaald omdat jou land zograag mee wil doen aan de europese unie en ga zo maar door B|


maarja 1 lichtpuntje, gelukkig mag ik over 1.5jaar (pas) zwaar :Y
 
jammer, 2 jaar 25 en daarna 2 jaar 35 :(Het europese rijbewijs gaat in 2012 ofzo in.
De 25 / 35 Kw regeling wil men in Nederland "Dit najaar" al invoeren.

:^ klopt als een bus, het Europees rijbewijs gaat in 2012 of 2013 in.

Echter de losse regeling over het verhogen van de leeftijdsgrens gaat hier in Nederland dit najaar al in...

Maarja, voor de arme studenten onder ons weer een lichtpuntje, die kunnen nu langer sparen voor de zwaardere motor omdat ze toch pas op hun 24e mogen :9

Offtopic:
@Martynezzz: kom jij toevallig uit Driebruggen??
 
oke... effe checken...

moet je tot de 21ste ipv 24ste begrense als je voor "`t najaar" begonnen bent met je rijbewijs of als je voor "`t najaar" je rijbewijs gehaald hebt...

dus, als je ( bij wijzen van spreken ) begint met de rijbewijs 1 dag voor de regel ingaat, mag je nog 25kw tot je 21e en dan vol vermogen? of moet je je rijbewijs voor die dag gehaald hebben? ( denk zelf `t laatste, zou meer logisch zijn, maar effe checken kan geen kwaad :P )

in dat geval rij ik morgen naar bax verkeerschool hier in de buurt om `t spulleke te bespreken, ben nu 18 en kan dan, als ik nu m`n rijbewijs haal, op m`n 20ste al vol vermogen... stuk beter dan op je 24ste nog begrenst te rijden :( als ik `t niet doe krijg ik daar flink spijt van denk `k...
 
oke... effe checken...

moet je tot de 21ste ipv 24ste begrense als je voor "`t najaar" begonnen bent met je rijbewijs of als je voor "`t najaar" je rijbewijs gehaald hebt...

dus, als je ( bij wijzen van spreken ) begint met de rijbewijs 1 dag voor de regel ingaat, mag je nog 25kw tot je 21e en dan vol vermogen? of moet je je rijbewijs voor die dag gehaald hebben? ( denk zelf `t laatste, zou meer logisch zijn, maar effe checken kan geen kwaad :P )

idd de datum waar je het op haalt. want op dat moment krijg je je papiertje, dat 10 jaar geldig is, en daar moet de rest van nederland dan maar lekker mee leven :P vraag mezelf nog wel af (voor mensen die echt kantje boord willen spelen) of t gaat om het tijdstip waarop je je examen haalt, of het tijdstip waarop je je rijbewijs ophaald :+
 
idd de datum waar je het op haalt. want op dat moment krijg je je papiertje, dat 10 jaar geldig is, en daar moet de rest van nederland dan maar lekker mee leven :P vraag mezelf nog wel af (voor mensen die echt kantje boord willen spelen) of t gaat om het tijdstip waarop je je examen haalt, of het tijdstip waarop je je rijbewijs ophaald :+
vraag me ook meer af of het geld dat de mensen die voor die datum van het 25 kw af zijn of ook voor de mensen die bijvoorbeeld een dag voor die regel hun 25 kw pas halen.
 
vraag me ook meer af of het geld dat de mensen die voor die datum van het 25 kw af zijn of ook voor de mensen die bijvoorbeeld een dag voor die regel hun 25 kw pas halen.

De regeling die voor jou geld is de regeling die er is op de dag dat je je rijbewijs (op) haalt.
 
oke, dat wordt dan: maandag terug uit frankrijk en dinsdag mn 1e rijles :P

ik vind t persoonlijk allemaal nogal ver gaan eerlijk gezegd, als je je auto rijbewijs hebt kan je in een ferrari stappen en met een motor moet je wachten tot je hang tieten hebt wil je eindelijk vol vermogen kunnen rijden.
en of het nu echt allemaal zo'n verschil maakt kwa ongevallen...
:N


p.s. ga trouwens morgen mijn presentatie over het europees rijbewijs houden. nadat ik dit topic geopend had kwam dit idee ineens in me op.

p.s.s. nee ik kom niet uit de buurt van driebruggen.
 
en weet je wa dan echt kut is: ik wor 18 oktober 21, dat is in het na jaar.

komplete onzin die regeling hier in nederland. Ten eerste: een motorrijder van 21 die onverantwoord rijd of risico neemt die beseft veel beter dat hij zijn eigen leven/gezondheid op het spel zet dan een 18 jarige automobilist. Ten tweede: je kunt met een auto veel meer schade aanrichten aan mede weggebruikers dan met een motorfiets. laat staan iemand van 18 in een grote vrachtwagen. Dat mag dan weer wel. Ten derde: Hier in nederland is toch een groot file probleem, zul je dan het motorrijden niet wat populairder maken? najah. ze zullen we denken dat ze het goed doen daar in politiek denhaag, maar ik heb toch een andere mening. Ik vind dan ook dat ze niet mogen discrimineren, want dat is het gewoon. Dan moet er ook een beperkt autorijbewijs komen en vrachtwagen ook pas met 24 ofzo.
 
dames en heren ik stel u voor...aan onze nieuwe minister president, minister van verkeer en waterstaten en al dat andere $#^#$%^wat er zit in den haag...

thundermare :} :} :} :}

ik ben het helemaal met je eens!
 
Ja zeker weten!! want ik heb op mijn 18e mijn auto gehaald en gok dat ik dan net zo gevaarlijk ben als dat ik toen mijn motor had gehaald ik ben nu 19 en heb mijn motor rijbewijs inmiddels ook en zit dus ook met die 25 kw regeling tot 21 maar ondertussen SCHEUR ik nog steeds rond ik de dikste auto's die dik 250 kunnen van af mijn 18e.... conclusie der klopt toch echt iets niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan