hmmzz...hoe zit dat nou???

Ja zeker weten!! want ik heb op mijn 18e mijn auto gehaald en gok dat ik dan net zo gevaarlijk ben als dat ik toen mijn motor had gehaald ik ben nu 19 en heb mijn motor rijbewijs inmiddels ook en zit dus ook met die 25 kw regeling tot 21 maar ondertussen SCHEUR ik nog steeds rond ik de dikste auto's die dik 250 kunnen van af mijn 18e.... conclusie der klopt toch echt iets niet.

Ben het allemaal helemaal met je eens hoor: die regels zijn helemaal
B| ;( :r maar de vergelijking auto motor??? auto kan misschien 250 rijden (heb je wel een hele mooie, maar okeej) een motor is heel wat sneller in optrekken en er zijn natuurlijk auto's die erg snel op trekken maar die zijn in verhouding met motoren veeeeeeel duurder, ben er wel meej eens dat als je hard rijd met een koekblik je sneller schade aanricht dan op een bike maar jah
 
vraag mezelf nog wel af (voor mensen die echt kantje boord willen spelen) of t gaat om het tijdstip waarop je je examen haalt, of het tijdstip waarop je je rijbewijs ophaald :+

Zo kantje-boord ga ik `t niet spelen iig, zorg wel dat ik `m voor die tijd heb :)

Gister naar bax verkeerschool geweest hier in de buurt, volgende week donderdag heb ik m`n intake-test, week daarna begin `k met lessen *D *O*
 
en weet je wa dan echt kut is: ik wor 18 oktober 21, dat is in het na jaar.

komplete onzin die regeling hier in nederland. Ten eerste: een motorrijder van 21 die onverantwoord rijd of risico neemt die beseft veel beter dat hij zijn eigen leven/gezondheid op het spel zet dan een 18 jarige automobilist. Ten tweede: je kunt met een auto veel meer schade aanrichten aan mede weggebruikers dan met een motorfiets. laat staan iemand van 18 in een grote vrachtwagen. Dat mag dan weer wel. Ten derde: Hier in nederland is toch een groot file probleem, zul je dan het motorrijden niet wat populairder maken? najah. ze zullen we denken dat ze het goed doen daar in politiek denhaag, maar ik heb toch een andere mening. Ik vind dan ook dat ze niet mogen discrimineren, want dat is het gewoon. Dan moet er ook een beperkt autorijbewijs komen en vrachtwagen ook pas met 24 ofzo.
ten eerste:
als je een 18 jarig broekie van een brommert (waar we van uit gaan dattie 50 reed) op een 25KW zet, weettie al niet wat em overkomt...
in een auto gaat het allemaal wat langzamer/rustiger...
(met gaat er vanuit dat een 18 jarig broekie geen dure/snelle auto kan betalen)
ten tweede:
als je met een motor jezelf kapot rijd, geeft dit over het algemeen wat meer rotzooi dan dat je dat met de auto doet, aangezien je het er dan nog vaak levend vanaf kunt brengen...
dat je met de auto meer schade kunt aanrichten aan anderen ben ik het wel mee eens...
ik ben echter van mening dat jongeren die hard rijden, opgefokt worden door mede-jongeren...
ik heb ook al eens gehoord over een regeling dat je in 1 of ander land (geen idee welk) met een vers rijbewijs alleen mensen van boven de 30 in de auto mee mag nemen...
ten derde:
als je ieder koekblik op de weg vervangt door een motorfiets, heb je geen file meer waar tussendoor gereden kan worden... en aangezien een motor in dat geval net zoveel ruimte inneemt als een auto, heb je alsnog files...
 
Ben het allemaal helemaal met je eens hoor: die regels zijn helemaal
B| ;( :r maar de vergelijking auto motor??? auto kan misschien 250 rijden (heb je wel een hele mooie, maar okeej) een motor is heel wat sneller in optrekken en er zijn natuurlijk auto's die erg snel op trekken maar die zijn in verhouding met motoren veeeeeeel duurder, ben er wel meej eens dat als je hard rijd met een koekblik je sneller schade aanricht dan op een bike maar jah

Ja dat van die auto is natuurlijk aangedikt ik probeer meer het idee duidelijk te maken dat het nergens op slaat ik kan natuurlijk nooit die auto's betalen waar ik mee rijd :) en 250 is erg snel ja maar heb toch in diverse snelle auto's gereden van andere en daar gaat het me om dat ik in die idngen wel mag rijden maar een zware motor niet zoals jij het ook met me eens bent :)
 
en weet je wa dan echt kut is: ik wor 18 oktober 21, dat is in het na jaar.

komplete onzin die regeling hier in nederland. Ten eerste: een motorrijder van 21 die onverantwoord rijd of risico neemt die beseft veel beter dat hij zijn eigen leven/gezondheid op het spel zet dan een 18 jarige automobilist. Ten tweede: je kunt met een auto veel meer schade aanrichten aan mede weggebruikers dan met een motorfiets. laat staan iemand van 18 in een grote vrachtwagen. Dat mag dan weer wel. Ten derde: Hier in nederland is toch een groot file probleem, zul je dan het motorrijden niet wat populairder maken? najah. ze zullen we denken dat ze het goed doen daar in politiek denhaag, maar ik heb toch een andere mening. Ik vind dan ook dat ze niet mogen discrimineren, want dat is het gewoon. Dan moet er ook een beperkt autorijbewijs komen en vrachtwagen ook pas met 24 ofzo.


ik weet niet hoor, maar wat ZEIKT iedereen nou over die 35 kw regel? een GS500 is ook al perfect 35 kw, en dat zijn gewoon goede/leuke fietsen om op te rijden.

Ook op een GS500 kan je als het moet heel snel heel hard mee rijden, daar heb je echt geen 600cc of 1000cc poserbike voor nodig.

Maarjah het staat natuurlijk niet stoer bij je vrienden om met een begrensde motor aan te komen, kan je net zo goed brommer rijden he :z :z :z :z
 
ik weet niet hoor, maar wat ZEIKT iedereen nou over die 35 kw regel? een GS500 is ook al perfect 35 kw, en dat zijn gewoon goede/leuke fietsen om op te rijden.

Ook op een GS500 kan je als het moet heel snel heel hard mee rijden, daar heb je echt geen 600cc of 1000cc poserbike voor nodig.

Maarjah het staat natuurlijk niet stoer bij je vrienden om met een begrensde motor aan te komen, kan je net zo goed brommer rijden he :z :z :z :z
:^
[me]MacReal heeft dan wel een 600cc poserbike :+ [/me]

maar als ik het over kon doen had ik lekker een gs-je oid gekocht om 2 jaar op te stuntelen :]
 
ik vind best wel klote want nu zit je eerst 2 jaar met een 25 kw opgescheept het is net zo makkelijk met een 25 kw ongelukken te bouwen.
kijk maar eens na het niet goed door kunne trekken tijdens inhalen enzo
 
ik vind best wel klote want nu zit je eerst 2 jaar met een 25 kw opgescheept het is net zo makkelijk met een 25 kw ongelukken te bouwen.
kijk maar eens na het niet goed door kunne trekken tijdens inhalen enzo

koop dan gewoon een knappe begrensde 25 kw 500cc, ben je van dat "inhalen" gezeur af

Als je motor niet snel genoeg IS om in te halen, doe het dan lekker niet :W

perse WILLEN inhalen is weer een ander verhaal natuurlijk

ongelukken DOOR het niet goed door kunnen halen bij inhalen, wat een totale bullshit
 
nou kijk je kunt idd ook plezier hebben met een 35kw...maar t gaat om t feit dat je je motor gewoon 2 keer moet laten tunnen (misschien zelfs een andere kopen)...dat kost geld. en dan nog een keer een 2e examen...kost nog meer geld.


en dan heb ik hangtieten en dan mag ik ineens zwaar... :N

en er zijn zelfs onderzoeken en tests gedaan en dat heeft uitgewezen dat motorvermogen en motorongevallen geen verband met elkaar hebben.

ik denk dat t eerder een kwestie is van ''jezelf kunnen beheersen'' op een motor. en al die ''jong'' van een jaar of 16 op dr scooter... dat vind ik dus onbeheerst en gevaarlijk rijgedrag! (een scooter/brommer hoort niet bij het snelle verkeer, maar ook niet bij het langzame...)pluk die mensen maar eens van de weg...dan zou t mijns inziens een stuk veiliger worden!
maar dat is mijn mening.
 
nou kijk je kunt idd ook plezier hebben met een 35kw...maar t gaat om t feit dat je je motor gewoon 2 keer moet laten tunnen (misschien zelfs een andere kopen)...dat kost geld. en dan nog een keer een 2e examen...kost nog meer geld.


en dan heb ik hangtieten en dan mag ik ineens zwaar... :N

en er zijn zelfs onderzoeken en tests gedaan en dat heeft uitgewezen dat motorvermogen en motorongevallen geen verband met elkaar hebben.

ik denk dat t eerder een kwestie is van ''jezelf kunnen beheersen'' op een motor. en al die ''jong'' van een jaar of 16 op dr scooter... dat vind ik dus onbeheerst en gevaarlijk rijgedrag! (een scooter/brommer hoort niet bij het snelle verkeer, maar ook niet bij het langzame...)pluk die mensen maar eens van de weg...dan zou t mijns inziens een stuk veiliger worden!
maar dat is mijn mening.

dat het extra geld kost, vind ik dan wel weer een zeer kwalijke zaak, zo wordt het motorrijden weer extra ontmoedigd
 
Ik schop dit topic weer even de lucht in want ik zit dus met een vraag:

klopt de volgende stelling:
Als ik 20 ben en ik haal mijn lichte motorrijbewijs voor 1 Januari 2007 zit ik gewoon aan 2 jaar 25kw en daarna vol vermogen.

Als dit waar is moet ik direct gaan lessen als ik terug kom van vakantie :P Dat zou me dan ongeveer 2 jaar 35kw schelen!
 
kut nederlandse kut regels
wordt steeds erger in dit kut land
kut regeltjes kut regeltjes kut regeltjes

we kunnen niet eens voetballen

kortom: kut
 
en weet je wa dan echt kut is: ik wor 18 oktober 21, dat is in het na jaar.

komplete onzin die regeling hier in nederland. Ten eerste: een motorrijder van 21 die onverantwoord rijd of risico neemt die beseft veel beter dat hij zijn eigen leven/gezondheid op het spel zet dan een 18 jarige automobilist. Ten tweede: je kunt met een auto veel meer schade aanrichten aan mede weggebruikers dan met een motorfiets. laat staan iemand van 18 in een grote vrachtwagen. Dat mag dan weer wel. Ten derde: Hier in nederland is toch een groot file probleem, zul je dan het motorrijden niet wat populairder maken? najah. ze zullen we denken dat ze het goed doen daar in politiek denhaag, maar ik heb toch een andere mening. Ik vind dan ook dat ze niet mogen discrimineren, want dat is het gewoon. Dan moet er ook een beperkt autorijbewijs komen en vrachtwagen ook pas met 24 ofzo.


vrachtwagen boven x aantal ton is al vanaf 21 jaar hoor...
 
Geloof dat de regeling in oktober al ingaat. Daarom ga ik nu ook maar beginne met me rijbewijs anders had ik ook nog half jaartje gewacht, maar nu maakt het nix meer uit dan maar licht. :)
 
Ik kan pas eind augustus beginnen. Uitgaande dat ik 20 uurtjes nodig zal hebben ongeveer en 2 uur per week les. kom ik op 10 weken. Dan haal ik het niet meer voor oktober.. Maar volgens mij is die regeling er dan nog niet. Maar ga ik me nu lekker niet druk over maken. Ik koop eerst toch nog geen motor. Mischien af en toe wat huren ofzo. Als ik ga werken koop ik wel iets.
 
Die nieuwe regels zullen echt nog niet in oktober ingevoerd worden. Zo snel zijn ze in Den Haag nou ook weer niet en zeker als het kabinet ermee kapt. Lijkt mij echt sterk dat ze dat al in oktober in gaan voeren. Dan komt wel het nieuwe rijbewijs op creditcard formaat maar dat wil dan nog niet zeggen dat ze niet enkele maanden of een paar jaar later de regels voor motoren aan kunnen passen. Maar voordat zo'n wet alle procedures heeft doorlopen zijn we echt wel verder dan eind dit jaar, want voor zover ik weet zijn ze er nog niet aan begonnen en weten ze zelf in Den Haag en in de EU nog niet helemaal welke kant ze ermee op gaan, want er is echt nog niets fatsoenlijks over te vinden op internet.
 
Ik zie inderdaad een heleboel mensen die weten te vertellen dat het in oktober al ingaat.. maar waarom is het daarom op nog geen enkele website te vinden.. zelfs niet van de ANWB, of van verschillende motorrijscholen?

Als het echt zo is, dan zouden deze partijen ons wel in moeten kunnen lichten toch?

Ach.. en nu het kabinet is gevallen, zal alles toch wel weer op de schop worden gegooid, en duren dit soort ondingen weer langer.
 
ja klopt kir, heb net me eerste rijles gehad en die instructeur wist ook nog niet of dat echt waar zou zijn.. Dus :s tja dadelijk ben ik dus voor nix nu begonne, maar ja ach mij zie je nog niet snel op een hele zware motor. Geef mij nu maar licht motortje ga ik ervaring opbouwen en wat is nou 2 jaar? Zo voorbij. Ja toch. Welkom trouwens nog. :W
 
Jah ik heb me dus ook aangemeld omdat ik dacht dat die nieuwe regeling per 2007 in ging. Anders had ik het niet gedaan nog denk ik. Maarjah nu ga ik het ook niet meer af zeggen :P . Kan niet wachten totdat ik begin met lessen *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan