hobbelende dragstar

28 apr 2011
39
0
Goedemiddag allen.
Ik zit met een probleem ......
Ik heb recent de beide banden van mijn Dragstar laten vervangen voor mooi vers rubber, op zich niks mee dacht ik maar toen ik de weg op ging voor de testrit begon de motor lekker te hobbelen rond de 75 - 80 KM/U ...
Ik heb thuis het hele spul op de lift gezet en vond dat er een behoorlijk grote uitslag zat in het voorwiel.
Ik heb uiteindelijk terecht gekomen bij jsrservice.nl in Joure en die jongens zijn echt geweldig, Hij haalde gelijk de band eraf en heeft alles gemeten en daar kwam uit dat er in de hoogte en links/rechts een behoorlijke slag in zat.
Hij heeft het voorwiel opnieuw bespaakt ( met mooie nieuwe RVS spaken voor weinig geld ) en gebalanceerd en de slagen zijn eruit.
Wiel gemonteerd en rijden maar, maar er zit nog steeds een hobbel in B| weer thuis op de heftafel en gekeken maar er zit in het voorwiel 0,0 slinger of hobbel en een heel kleintje in het achterwiel maar niet echt noemenswaardig.
Is er iemand die weet wat nog meer zo'n irritante hobbel kan veroorzaken.
Het is trouwens niet een constante hobbel maar 1 die om de zoveel meter een paar keer aanwezig is en dan stopt.... maar herhaalt zich continu.

M.V.G. Friso
 
Bij de banden die er nu onder zitten zit wel een stip voor het ventiel maar daar heb ik dan weer gelijk een vraag over .....is dat dan het merkteken voor de lichtste plek of de zwaarste plek in de band ?
als het stipje het zwaarste punt aangeeft zal die tegenover het ventiel moeten lijkt me en als het puntje het lichtste punt is dan zal die bij het ventiel moeten.
het betreft Maxxis banden btw op de site van de fabrikant ka nik niks vinden.

mvg Friso

Since it is very hard to make a tire that is perfectly balanced, some tire manufacturers apply yellow dots that indicate the tire's light balance point and serve to help you balance the assembly while mounting the tire. The yellow dots should be aligned with the valve stem on both steel and aluminum wheels since this is the wheel's heavy balance point. This will help minimize the amount of weight needed to balance a tire and wheel assembly. So usually, whenever you see a yellow dot, match it up with the valve stem.

Wat ik kan vinden online, is dat bij de meeste merken de gele stip is voor de lichte kant: of te wel, bij het ventiel.

Maar ik ben geen banden specialist (weet wel dat mijn BT45's ook zo gemonteerd zijn (door een specialist).
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen heren ( en dames )
afgelopen weekend wiel eraf gehaald en weer uit laten balanceren ( nu statisch )
en er moest gewoon 60 gram lood op......
De proefrit ging top probleem opgelost.
Bij de banden die er nu onder zitten zit wel een stip voor het ventiel maar daar heb ik dan weer gelijk een vraag over .....is dat dan het merkteken voor de lichtste plek of de zwaarste plek in de band ?
als het stipje het zwaarste punt aangeeft zal die tegenover het ventiel moeten lijkt me en als het puntje het lichtste punt is dan zal die bij het ventiel moeten.
het betreft Maxxis banden btw op de site van de fabrikant ka nik niks vinden.

mvg Friso

De stip moet bij het ventiel, daar zijn alle bandenfabrikanten het over eens.
Maar of dat nu het lichtste of het zwaarste punt van de band is, daar krijg ik van de vertegenwoordigers verschillende antwoorden op.... |( :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan