Runny

Rookie
31 jul 2020
18
2
Hallo Mijn naam is Eric en ik ben nieuw op het forum.
Ik zou jullie graag om advies vragen.
Net mijn eerst motor aangeschaft en mijn eerste motor toer afgerond(Zwitserland) top! ik heb de smaak goed te pakken.
Tijdens mijn zoektocht naar de motor die ik nu heb (diversion 900s 1997) kwam ik veel fietsjes tegen die erg veel werk nodig hadden
en mijn handen begonnen er heel erg van te jeuken! Ik wil heel graag een oud barrel kopen en dan helemaal opknappen, lekker op mn gemakkie.

Het probleem is dat ik op 4 hoog woon in Rotterdam en mijn kleine garage in de kelder is, dus een no go voor mij om daar te sleutelen.
Ik heb gezocht naar hobby garages in de buurt maar die zijn vaak erg duur (als je langdurig wilt sleutelen) en alleen overdag open, wanneer normale mensen gewoon werken zeg maar.
dus daar heb ik niks aan.
Nu is mijn vraag heeft er iemand zelf plek of kennissen of vrienden in de buurt van Rotterdam die plek hebben waar ik zou kunnen sleutelen, eventueel tegen een kleine vergoeding.
de ruimte hoeft eigenlijk alleen maar een dicht hokje te zijn, puur en alleen maar ruimte, gereedschap heb ik zelf.

Andere optie er zijn natuurlijk ook wel ruimtes te huur waar ik dit kan doen maar die prijzen zijn niet wat ik in gedachten heb voor alleen ik hobbymatig sleutelend.
Dus ik onderzoek het idee een hobby "garage" ruimte te openen. het zal eerder gewoon een ruimte zijn waar mensen hun fiets kunnen neer zetten, droog en achter slot en grendel
en waarschijnlijk hun eigen gereedschap box zullen moeten mee nemen, die ze dan daar achter slot en grendel kunnen achterlaten zoals vroeger op de LTS :)

Nog wat vragen, zijn er mensen geïnteresseerd om dit samen te doen? en anders zijn er mensen geïnteresseerd om daar te komen sleutelen? zo ja, wat voor tarief
zou interessant en aantrekkelijk zijn? zijn er mensen geïnteresseerd in een soort abonnement (zoals basic fit) onbeperkt toegang voor een bepaald maand/jaar bedrag bijvoorbeeld?
zo ja, wat zou dan een redelijke en aantrekkelijke prijs zijn? de ruimte kan zelfs misschien ook als winter stalling kunnen dienen.

Het is een lang verhaal, maar ik moest het kwijt. ik hoop dat er mensen zijn die reageren. voor wie dit leest, bedankt voor de moeite van het lezen :)

Ik hoor het graag, Groet, Eric
 
Ken je de Motorkelder in Capelle a/d IJssel? Ik vind €9,- per uur niet heel raar.

Ik denk dat je je verkijkt op de hoeveelheid gedoe die je zou hebben als je dit in clubverband of zelfs commercieel zou willen doen. Enige optie die ik dan zie, is met een paar vrienden een loodsje huren en daar samen sleutelen.

Zomaar wat issues waar je denk ik tegen aan gaat lopen (en waar je met je vrienden al hele goede afspraken over moet maken om bonje te voorkomen):
- Mogen de motoren blijven staan? En wat kost dat als ze een sleutelplek innemen (die je dan dus niet aan het ander kan verhuren),
- Milieuvergunningen?
- Hoe regel je de toegang, en hoe voorkom je diefstal van elkaars spullen?
- Aansprakelijkheid.

En anders ergens een garagebox huren, maar als je die vindt voor, zeg, €100,- per maand (lijkt me een koopje, ik betaalde 20 jaar geleden €50,- via de woningbouw onder mijn flat). Dan geef je dus €1200,- per jaar uit voor een sleutelplek, kan je een hoop onderhoud voor laten doen, of zo'n 3 weken fulltime sleutelen bij de motorkelder. Voor het besparen moet je het dus niet doen, denk ik.

EDIT: Zelf had ik daarom de eis dat mijn eigen huis een garage moest hebben. Nu is mijn enige wens bij verhuizen, een grotere schuur/garage *D
 
Remco, ik denk dat je gelijk hebt...ik heb al wat rond gevraagd en ik ga mijn kelder nog eens goed bekijken misschien kan ik tog
op een redelijke manier de motor in en uit de kelder krijgen. en een maatje van me heeft misschien plek maar dat is wel een uur rijden. dus niet heel relaxt.

Motor kelder ken ik, is heel tof daar en goed te betalen als je even wat onderhoud gaat doen of een reparatie, maar als je langdurig een motor gaat oplappen
word het een dure grap onder anderen omdat je verplicht via de motorkelder je onderdelen moet aanschaffen.

bedankt voor je reactie!

Grt, Eric
 
Terug
Bovenaan Onderaan