Hodgson vertrekt uit MotoGP

R1-ner

Die hard MF'er
8 jul 2003
Leeuwarden
Hodgson leaves MotoGP for AMA
News, 09/11/04

Neil Hodgson will be competing in the AMA Superbike Championship next season after one unsuccessful campaign in the MotoGP World Championship.

Hodgson arrived in MotoGP this season as World Superbike Champion but was unable to continue his winning form on the 2003 version Ducati Desmosedici in the colours of Team D’Antin. The British rider admits he was disappointed to be leaving the world’s premier series but is looking forward to the possibility of winning races as a factory rider again.

“Having had a disappointing experience in MotoGP, it’s such a relief to be back where I belong with Ducati Corse,” declared Hodgson. “The AMA Championship poses a great challenge both to me personally and to Ducati as they haven’t won it for many years.

“I would like to make history and be the first rider ever to have won the British and World Superbike Championships and the AMA Championship. Being back with the 999 is going to be so natural for me and I can’t wait to start testing.

“The main thing that I have discovered this year is that I cannot race just to make up the numbers. I need to win!”

Hodgson’s first test with the Parts Unlimited Ducati Austin AMA Superbike team is scheduled for January 3rd to 5th 2005 at the Daytona circuit in Florida.

tjah, na al die grote woorden voor het seizoen. Volgens mij heeft hij de overstap naar de MotoGP verkeerd benaderd/ingeschat.
Is weer ruimte voor talent

In interview zei Hodgson ook dat hij het mooi zou vinden om gelijk in zijn eerste jaar AMA superbike, kampioen te worden, ook dat had niemand gedaan....
Jammer maar hij was Troy Corser even vergeten.

In interview zei Hodgson ook dat hij het mooi zou vinden om gelijk in zijn eerste jaar AMA superbike, kampioen te worden, ook dat had niemand gedaan....

En daarnaast..als een natte krant in het MotoGP-circus rondrijden...en toch zo'n grote bek als ie weer overstapt naar de Superbikes..ongeloofelijk...wat een arrogantie.

Valt Bayliss ook niet in die categorie??? Of heeft ie niet het AMA op zijn CV staan omdat ie Foggy moest vervangen destijds???

Misschien effe een polletje aanmaken: wordt Hodgson wel of geen AMA superbike kampioen :)

En daarnaast..als een natte krant in het MotoGP-circus rondrijden...en toch zo'n grote bek als ie weer overstapt naar de Superbikes..ongeloofelijk...wat een arrogantie.

:^

"“I would like to make history and be the first rider ever to have won the British and World Superbike Championships and the AMA Championship. Being back with the 999 is going to be so natural for me and I can’t wait to start testing." :Z :Z

Die vent is maar geïnteresseerd in 1 ding, (zogezegd) de beste zijn (als er geen competitie is tenminste :X ).
Hij werd wereldkampioen WSBK na het vertrek van bijna al de goeie rijders (Edwards, Bayliss, Xaus) en toen er nog maar 1 fabrieksteam in WSBK zat, het zijne!

Hopeloze blaas die vent! B|

:^

Hij werd wereldkampioen WSBK na het vertrek van bijna al de goeie rijders (Edwards, Bayliss, Xaus) en toen er nog maar 1 fabrieksteam in WSBK zat, het zijne!

Hopeloze blaas die vent! B|

Xaus reed nog mee in 2003, werd 2e.

En na dat Hodgson AMA kampioen is geworden, gaat hij de IOM TT winnen (hij woont er nu nog....) want niemand is ooit en BSB en WSB en AMA en IOM TT kampioen geworden :Z

en dan gaat tie vast MX GP winnen, heeft ook nog nooit iemand gedaan. (op een multistrada natuurlijk)

Terug
Bovenaan Onderaan