Hoe 25kw op kenteken?

Als je een uitdraai van de dyno heb kan je deze samen met je kentekenbewijs (wel alle delen mee zenden) aangetekend naar RDW opsturen. Het adres is: RDW afdeling VRD Postbus 30000 9640 RA Veendam. Dan krijg je met een a twee weken je nieuwe kentekenbewijs waarop 25kw lichte motorfiets aangegeven staat. De kosten zijn alleen het aangetekend versturen kost nog geen 7 euro. Het kenteken wordt retour gezonden dus niet je eigen adres vergeten! Doe er wel even een begeleidende brief bij met wat er precies moet gebeuren.

ps. heb het zelf bij de hand gehad even een belletje met RDW en versturen maar.
 
Is het niet zo dat enkel en alleen een erkende dealer dit kan laten veranderen op kenteken? Je moet toch een origineel rapport hebben van het merk?

Ik heb toevallig van de week een afspraak gemaakt voor mijn ZXR, zal hooguit 200,- gaan kosten. Wat opzich nog wel te doen is als ik sommige prijzen hier hoor.
 
Als je een uitdraai van de dyno heb kan je deze samen met je kentekenbewijs (wel alle delen mee zenden) aangetekend naar RDW opsturen. Het adres is: RDW afdeling VRD Postbus 30000 9640 RA Veendam. Dan krijg je met een a twee weken je nieuwe kentekenbewijs waarop 25kw lichte motorfiets aangegeven staat. De kosten zijn alleen het aangetekend versturen kost nog geen 7 euro. Het kenteken wordt retour gezonden dus niet je eigen adres vergeten! Doe er wel even een begeleidende brief bij met wat er precies moet gebeuren.

ps. heb het zelf bij de hand gehad even een belletje met RDW en versturen maar.

Eerste keer dat ik dit hoor....

Heb je het ook daadwerkelijk zelf zo gedaan? Want dat zou denk ik een doorbraak zijn in het 25kw-uitdraai dilemma bij velen :Y
 
Ik heb net even 2 kawasaki dealers gebeld.
Bij de een zou het ongeveer 175,- euro gaan kosten en bij een andere 90,- euro..
Dat scheelt toch de helft.
Het is erg verschillend dus.
 
Eerste keer dat ik dit hoor....

Heb je het ook daadwerkelijk zelf zo gedaan? Want dat zou denk ik een doorbraak zijn in het 25kw-uitdraai dilemma bij velen :Y
Dan moet je natuurlijk wel een fiets hebben die een 2e type goedkeuring heeft...maar of het dan nog zo makkelijk zou gaan??? Ik heb het in ieder geval nog nergens gehoord...
 
Stond er zelf ok wel van te kijken maar het ging wel 8-)
Anders voor de zekerheid even een telefoontje plegen met RDW, dan weet je het zeker.
Wel is er een 2e type goedkeuring nodig, anders kan je het vergeten ;(
 
als dat echt werkt is het mooi maar ik weet niet of dat voor iedereen opgaat anders was het allang bekend geweest...
maar btw iemand problemen met inhouden van zijn motor als hij begrenst is met die ringen?
die van mij houd nu een beetje in en stikt soms bij half gas lijkt alsof 1 gasschuif een beetje achter blijft soms, misschien even kijken of ik het goed heb terug gezet iets anders kan het eigenlijk niet zijn...
 
Heb ongeveer hetzelfde als jij beschrijft berry.

Vanaf ongeveer 8000 toeren geeft ie gewoon geen extra vermogen meer af, en als je gewoon je gas vol open blijft houden gaat ie een beetje raar doen.
T is niet anders met die 25kw, dan maar op 7.5k toeren schalen...
 
en vol gas gaat hij niet harder dan 150 km/u ofzo weel beetje vaag.
maar ik ga morgen me gasschuiven controleren of er 1 misschien niet goed zit en dan kan hij ook nooit goed lopen en voel je het meer dat hij slecht loopt als hij is geknepen door minder aanzuiging.
maar heb je ook dat als hij koud is echt heel slecht loopt en pas als hij 3 blokjes heeft een beetje goed gaat lopen?
 
Heb je het al voor elkaar Berry?

Ik heb er nu plaatjes in zitten met een wat groter gat. Loopt beter dan op 25kw. stuk vlotter ook:)

Heb nog een setje liggen dus laat maar weten als je het wil proberen.

Groeten Johan
 
ik heb weer me gasschuif begrenzing erin zitten en loopt 10x beter alleen denk ik dat het bijna 30kw is maar het loopt echt veel beter alleen pruttelt hij nog in zijn vrij en houdt in in lage toeren dus ik denk dat er 1 gasnaald ofzo verkeerd zit maar dat hoop ik weer goed te kunnen maken.
ik laat het nog horen.
 
:W hey ik heb een beetje hulp en tips nodig.
Ik ga maandag (alleen, is dat verstandig? ) bij een dealer kijken voor een motor die ik op het oog heb.

Dit betreft een Honda cbr 600 f die op vol vermogen staat.
Ik wil zo onderhandelen dat het op 25 kw (legaal) in de prijs kan worden inbegrepen. Dat is niet het probleem, maar de dealer is niet een officiële Honda dealer (staat niet op de dealerlijst van de Honda site)!
Dan kan hij hem toch niet officieel ( kenteken ) op 25 kw zetten omdat de rdw een ' ombouwcertificatie' wil van een officiële dealer?
Of kan die dealer dat regelen denken jullie ?
Als ik de motor koop, dan kan ik hem waarschijnlijk niet direct meenemen en al helemaal niet met dat kenteken gedoe of heb ik het mis?
graag advies!
:)
 
Ik heb laatst een mailtje gestuurd naar RDW,
Het gaat hier wel om een iets andere kwestie, maar de Enerlaatste regel van RDW is veelbelovend *D
Mijn mail:
Ik heb een motor gekocht in Belgie.
Deze staat 25 kw op kenteken, maar hij is niet begrenst.
Als ik hem aanbiedt voor keuring, wordt de motor dan niet geaccepteerd of zet u hem dan vol vermogen over op het nieuwe kenteken?

Mail RDW:
In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

U vraagt welk vermogen op het Nederlands kentekenbewijs komt te staan.

De RDW neemt alle gegevens van het buitenlands voertuigdocument een op een over op het Nederlands kentekenbewijs. In uw geval is dit 25 kw.

In de toekomst kan het vermogen gewijzigd worden door de RDW door middel van een keuring. Ik adviseer u de RDW internet site in de gaten te houden wanneer dit het geval is.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben genformeerd.

Dat is namelijk ook erg handig als je een motor op 25 kw hebt, zoals ik, vanuit het buitenland en hem over 1.2 jaar weer terug op vol vermogen wil hebben *D

*Edit: Enerlaatste regel!
 
Laatst bewerkt:
:W hey ik heb een beetje hulp en tips nodig.
Ik ga maandag (alleen, is dat verstandig? ) bij een dealer kijken voor een motor die ik op het oog heb.

Dit betreft een Honda cbr 600 f die op vol vermogen staat.
Ik wil zo onderhandelen dat het op 25 kw (legaal) in de prijs kan worden inbegrepen. Dat is niet het probleem, maar de dealer is niet een officiële Honda dealer (staat niet op de dealerlijst van de Honda site)!
Dan kan hij hem toch niet officieel ( kenteken ) op 25 kw zetten omdat de rdw een ' ombouwcertificatie' wil van een officiële dealer?
Of kan die dealer dat regelen denken jullie ?
Als ik de motor koop, dan kan ik hem waarschijnlijk niet direct meenemen en al helemaal niet met dat kenteken gedoe of heb ik het mis?
graag advies!
:)

Rijden mag niet als de motor niet op 25 kw staat!
Ik zou het niet riskeren, stel je word aangehouden en je bent met een beetje pech een dikke prent rijker of je mag de motor al afgeven...

Als het geen officiele dealer is, kan het normaal niet idd,,,
Maar vragen kan je toch altijd?
Als de dealer in kwestie zegt: wij kunnen dit wel, dan is het toch geen probleem?
En zo niet, tja dan moet je maar afdingen met het argument: "omdat jullie het niet kunnen wil ik het ergens anders doen, dus korting!"

Je kan het altijd proberen *D
Succes
 
Dankje dragonkiss voor je snelle reactie! :}
Rijden op vol vermogen doe ik niet aan, ik wil het legaal houden! :)

Ik kan de optie op uitdraai begrenzen ( proefritje maken?) en later op kenteken om het helemaal legaal te kunnen rijden maar dat is meer wat de dealer voor me kan/wil doen. :)
Meer tips en adviezen zijn meer als welkom! *D
 
weer me orginele gasschuif begrenzing erin gemaakt en hij rijdt (voor 25kw) weer perfect.
lekker doortrekken tot 12000 als het moet dus hoef ik ook niet mee me luier te verschonen als ik een keer een auto wil inhalen en het lukt alleen als je nog 3 keer overschakelt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan