Hoe aanhanger verbouwen tot motoraanhanger?

Moto_Marcel

Die hard MF'er
6 apr 2012
467
74
Hallo medemotorrijders,

Sinds korte tijd ben ik aan het kijken voor een motor aanhangertje voor achter de auto. Een hele nieuwe kopen laat mijn budget op dit moment helaas niet toe. Echter heb ik nog wel een karretje staan wat omgebouwd kan worden zodat de motor er op kan. Nou heb ik al een beetje zitten speuren op het forum maar nog niet echt wat kunnen vinden.

Mij vraag is: zijn er mensen ervaring hebben met het zelf (om)bouwen van zo'n aanhangertje? Welke tips hebben jullie voor mij? Eventueel wat foto's van eigengemaakte aanhangers zou super zijn!

Er wordt trouwens maar 1 gsxr 750 op de aanhanger gezet.

Vriendelijke groet,
Marcel
 
Als je een as hebt ben je al op de helft. De rest haal je bij de ijzerboer en kan je met een accuboor en een paar bouten in elkaar zetten. Ik heb pasgeleden een motor aanhanger gemaakt (dus een die achter de motor gaat, niet waar je de motor op zet :P) en heb nog overwogen er een u-profiel op te zetten zodat ik hem als motor aanhanger (waar die dus wel op staat :+) kan gebruiken. Heb ik niet gedaan omdat de as daar wat smal voor is met een spoorbreedte van 1,1m. Maar goed of je er nou een bak op zet of een plaat/profiel waar de motor op gaat is maar een detail.

Voor:
2r2lj80.jpg


Framepje gemaakt:
WP_20150813_10_28_18_Pro.jpg

Op een klein stukje laswerk na (nodig voor de draaikoppeling) alles in elkaar gezet met een accuboor, (hand) metaalzaag en wat dopsleutels.

Na:
WP_20150813_20_55_06_Pro.jpg
 
Ts bedoelt het anders ;)


Die motor aanhangers waar je de motor op kunt zetten die worden hier op mf geregeld aangeboden en meestal voor een prijs waar je geen 1 van ombouwen kunt
 
ombouwen stelt niet zo veel voor mits je huidige aanhanger een beetje goed frame heeft. Maar die aanhanger hierboven is ook een koopje. Verkoop je je huidige aanhanger dan moet je toch een eind komen?
 
Ts bedoelt het anders ;)


Die motor aanhangers waar je de motor op kunt zetten die worden hier op mf geregeld aangeboden en meestal voor een prijs waar je geen 1 van ombouwen kunt

Weet ik zeg ik toch ook ;) Ging erom dat je met huis tuin en keuken gereedschap, een paar euro aan staal en wat uurtjes zweten prima een motor aanhanger (erachter/erop) kan maken. Aangezien hij al een aanhangertje heeft kan het echt wel goedkoper dan een 2de hands kopen. Kost wel moeite dus dat is een afweging die hij zelf moet maken :P
 
Weet ik zeg ik toch ook ;) Ging erom dat je met huis tuin en keuken gereedschap, een paar euro aan staal en wat uurtjes zweten prima een motor aanhanger (erachter/erop) kan maken. Aangezien hij al een aanhangertje heeft kan het echt wel goedkoper dan een 2de hands kopen. Kost wel moeite dus dat is een afweging die hij zelf moet maken :P

Dat is goed meegedacht :)

Het is maar net hoeveel zin en tijd TS in zo'n klus heeft ;)

Ik zelf zou er te lui voor zijn en een tweedehandse motoraanhanger kopen
 
Ik heb een normale aanhanger, inrijklem erop ,oprijgoot erbij, Super makkelijk !
Dat is toch veel fijner, kun je t ding tenminste ook nog voor wat anders gebruiken
 
Ik heb een normale aanhanger, inrijklem erop ,oprijgoot erbij, Super makkelijk !
Dat is toch veel fijner, kun je t ding tenminste ook nog voor wat anders gebruiken

Heb ik inmiddels ook, ligt er maar net aan hoeveel geld je eraan wilt/kunt uitgeven :Y

Mijn vorige karretje:
Grotefoto-B68J7ILF.jpg


Dit hoeft niet veel te kosten...
 
Zo'n ding gemaakt ivm reis naar Balkan. Een voor twee grotere motoren. Is RDW met kenteken gekeurd met geremde as, met totaal gewicht 1200 kilo en laad gewicht 900 kilo. Als ik de wielklemmen los haal kunnen er zijborden op ...
 
Laatst bewerkt:
Zo'n ding gemaakt ivm reis naar Balkan. Een voor twee grotere motoren. Is RDW met kenteken gekeurd met geremde as, met totaal gewicht 1200 kilo en laad gewicht 900 kilo. Als ik de wielklemmen los haal kunnen er zijborden op ...

:^
Ik heb ook een onderstel van een caravan op de kop getikt. Stalen frame erop, aluminium dubbelwandige plaat erop en 2 motorklemmen. En alu zijwanden, afneembaar. Ideaal !!!
 
Bedankt voor de vele reacties. Ik heb inderdaad al gezien dat dit soort trailertjes met regelmaat aangeboden worden. Enige nadeel van de meeste aangeboden trailers is dat ze echt alleen nog maar te gebruiken zijn voor het vervoeren van de motor. Met de trailer die ik voor ogen heb kan ik bijv. De inrijklem en rijgoot verwijderen zodat er nog andere dingen mee te vervoeren zijn.

Heb ik inmiddels ook, ligt er maar net aan hoeveel geld je eraan wilt/kunt uitgeven :Y

Mijn vorige karretje:
[afbeelding]

Dit hoeft niet veel te kosten...

Bedankt voor de foto, kan ik gebruiken om ideeën op te doen! :]
 
En aan de bevestiging van de motoren te zien kan je er ook 200km/h offroad mee rijden. Mooi ding nu ben ik jaloers :+
 
SDC11405_zpsio6ojl8k.jpg


Ik heb een gewone aanhanger, waarbij ik een brede loopplank heb gemaakt. De wielen er af halen is twee minuten werk en dan rijd je de motor er moeiteloos op. Het voordeel is dat ik de aanhanger ook voor veel andere dingen kan gebruiken.
 
En aan de bevestiging van de motoren te zien kan je er ook 200km/h offroad mee rijden. Mooi ding nu ben ik jaloers :+

200 niet gedaan, maar 130 snachts op weg naar huis op de Duitse autobaan ging als een huis. Moet de zijbord bevestigingen nog maken, en dan is hij breder inzetbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan