Hoe aansluiten extra remverlichting topkoffer?

ebk71

MF'er
6 dec 2007
191
0
Amersfoort
Gaat om een FZ6 S2 en een Givi E90 kit.
FZ6 heeft op de achterverlichting 3 draadjes zitten: zwart, blauw en geel. Zwart en blauw geeft continu 12V. Zwart en geel geeft 7V en bij gebruik rem wordt dit 12V. Wanneer ik 2 draadjes van de topkoffer aansluit op zwart en geel en de rem gebruik gaat de verlichting van de koffer niet aan. Bij zwart blauw gaat koffer wel aan. Maar da's continu en dat willen we niet.

Ik kwam een artikel tegen wat ik niet helemaal kon plaatsen maar daarin werden weerstanden gebruikt. Zou dat hier ook van toepassing zijn?
 
Die 7 volt is mij vreemd, heb je al een canbus op de motor..
Er zijn systemen waarbij een lampje wordt gebruikt om 2 functie's te geven, b.v. 21 w lampje 7 v geven om zwak te branden als achterlicht, en bij remmen 12 volt als remlicht, maar dat ken ik alleen maar bij auto's met canbus
 
Gaat om een FZ6 S2 en een Givi E90 kit.
FZ6 heeft op de achterverlichting 3 draadjes zitten: zwart, blauw en geel. Zwart en blauw geeft continu 12V. Zwart en geel geeft 7V en bij gebruik rem wordt dit 12V. Wanneer ik 2 draadjes van de topkoffer aansluit op zwart en geel en de rem gebruik gaat de verlichting van de koffer niet aan. Bij zwart blauw gaat koffer wel aan. Maar da's continu en dat willen we niet.

Ik kwam een artikel tegen wat ik niet helemaal kon plaatsen maar daarin werden weerstanden gebruikt. Zou dat hier ook van toepassing zijn?
Ha ebk71, ik was even benieuwd of het nou uiteindelijk gelukt is, en zo ja; hoe? Ik heb ook een FZ6 en wil nu ook verlichting voor de topkoffer installeren.

Groeten!
 
Dat heet PWM (google), maar wat ik dan vreemd vind is dat je wel 3 draden op je achterlicht hebt. Om een achterlicht met remlicht aan te sturen via PWM heb je namelijk maar twee draden nodig. Zit er een los kentekenplaatlampje in? Of heb je misschien een fout gemaakt met meten?

Als het achterlicht inderdaad aangestuurd wordt via PWM kan je inderdaad niet zomaar een lamp erbij prikken als die niet van exact hetzelfde type is.
 
Dat heet PWM (google), maar wat ik dan vreemd vind is dat je wel 3 draden op je achterlicht hebt. Om een achterlicht met remlicht aan te sturen via PWM heb je namelijk maar twee draden nodig. Zit er een los kentekenplaatlampje in? Of heb je misschien een fout gemaakt met meten?

Als het achterlicht inderdaad aangestuurd wordt via PWM kan je inderdaad niet zomaar een lamp erbij prikken als die niet van exact hetzelfde type is.

Ik denk dat de kentekenverlichting 12V krijgt en het achterlicht 7V, maar als er geremd wordt 12V. Als je dan het remlicht in je koffer aansluit op het draadje van de 7V, heb je hetzelfde effect in je topkoffer toch?
 
Remlicht moet tussen zwart en geel waarbij zwart de massa is. blauw is achterlicht, kenteken, stadslicht, cockpit... meten tussen blauw en geel is useless

azer.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan