Hoe afrit van snelweg nemen?

Bedankt voor alle reacties. Ze stellen mij wel gerust. Ik ga er gewoon open in en probeer gewoon lekker te gaan rijden zonder constant mijzelf er aan te herinneren dat het een examen is. Ik ben in ieder geval goed uitgerust, dus dat helpt ook.

Mijn examen start om 13:00 waar ik van te voren nog een uurtje ga rijden met de instructeur.

Ik zal vanmiddag even de uitslag hier neer gaan zetten!

Nogmaals bedankt allen.

Groet,

Tim

En en en? Gelukt?
 
hallo allemaal,

Ik moet morgen gaan afrijden voor mijn A rijbewijs.
Over het algemeen gaat dit prima.

Nu heb ik wel 1 groot verbeterpunt; bij het nemen van een afrit op de snelweg (een echte bocht zegmaar) betrap ik mijzelf er op dat ik niet helemaal goed durf at te schuinen, wat resulteert in het nemen van de afrit met een gangentje of 50km/h. ik krijg dus ook telkens te horen van mijn rij-instructeur dat dit makkelijk met 70 km/h te doen is.

Ik zie mijzelf dit (nog lang) niet doen. De afrit nemen met 50 km/h voelt voor mij aan als de max wat de snelheid betreft, als ik harder probeer te gaan of nog mee af wil/ga schuinen krijg ik het idee dat ik onderuit ga.

Ik ben bang dat ik hier namelijk voor kan gaan zakken.

Hoe nemen jullie normaal een afrit van de snelweg? ook met 70km/h en gooien jullie hem ook helemaal plat door de bocht?

En hoe zal het CBR/examinator hier tegenaan kijken?

Ik hoop dat ik wat wijzer word van jullie antwoorden.

Groet,

Tim


"Afschuinen" doe je volgens mij bij de halve draai en het achtjes draaien. Oftewel wanneer je snelheid zeer laag is.


Insturen bij een bocht doe je niet door af te schuinen, maar door tegen te sturen en (eventueel) je gewicht wat te verplaatsen, en door vooral te KIJKEN daar waar je naartoe wilt.

Maar goed uhhhhhh.....geslaagd??? :)
 
Laatst bewerkt:
"Afschuinen" doe je volgens mij bij de halve draai en het achtjes draaien. Oftewel wanneer je snelheid zeer laag is.


Insturen bij een bocht doe je niet door af te schuinen, maar door tegen te sturen en (eventueel) je gewicht wat te verplaatsen, en door vooral te KIJKEN daar waar je naartoe wilt.

Maar goed uhhhhhh.....geslaagd??? :)
Ik denk dat hij plat leggen bedoeld maar het verkeerde woord gebruikt.
Desalniettemin/ Als je onzeker een afrit-oprit van de snelweg neemt vraag ik me af of je gaat slagen. Dus, wat is de uitslag?
 
hallo allemaal,

Ik moet morgen gaan afrijden voor mijn A rijbewijs.
Over het algemeen gaat dit prima.

Nu heb ik wel 1 groot verbeterpunt; bij het nemen van een afrit op de snelweg (een echte bocht zegmaar) betrap ik mijzelf er op dat ik niet helemaal goed durf at te schuinen, wat resulteert in het nemen van de afrit met een gangentje of 50km/h. ik krijg dus ook telkens te horen van mijn rij-instructeur dat dit makkelijk met 70 km/h te doen is.

Ik zie mijzelf dit (nog lang) niet doen. De afrit nemen met 50 km/h voelt voor mij aan als de max wat de snelheid betreft, als ik harder probeer te gaan of nog mee af wil/ga schuinen krijg ik het idee dat ik onderuit ga.

Ik ben bang dat ik hier namelijk voor kan gaan zakken.

Hoe nemen jullie normaal een afrit van de snelweg? ook met 70km/h en gooien jullie hem ook helemaal plat door de bocht?

En hoe zal het CBR/examinator hier tegenaan kijken?

Ik hoop dat ik wat wijzer word van jullie antwoorden.

Groet,

Tim

Je had deze vraag beter aan je instructeur kunnen stellen is mijn idee erover . Het afschuinen leer je tijdens de bijzondere verrichtingen.

Daarnaast ook totaal onbelangrijk voor je examen rij gewoon zeker kom zeker over dan komt dat goed afschuinen vanzelf wel.

Wil je trouwens wel afschuinen bij een op en afrit vaak vol met olie en benzine ?
 
Je had deze vraag beter aan je instructeur kunnen stellen is mijn idee erover . Het afschuinen leer je tijdens de bijzondere verrichtingen.

Daarnaast ook totaal onbelangrijk voor je examen rij gewoon zeker kom zeker over dan komt dat goed afschuinen vanzelf wel.

Wil je trouwens wel afschuinen bij een op en afrit vaak vol met olie en benzine ?

Och je gaat niet zo plat als in je avatar op t circuit ;) maar als je niet lekker in je bocht hangt schiet het ook niet op.
 
Och je gaat niet zo plat als in je avatar op t circuit ;) maar als je niet lekker in je bocht hangt schiet het ook niet op.

Het moet daar nog veel platter *D

Maar serieus op afritten en opritten rij ik meestal met 2 a 4 graden :+ *D Heb namelijk geen zin erin om mijn hoofd en ledematen te moeten gaan zoeken als ik de vangrail raak of de snelweg op glij en dan een kegel word.
 
Hallo allen,

Ik heb vandaag afgereden en ik kan met trots zeggen dat ik alsnog ben geslaagd. Het was geen perfecte rit, met hier en daar een aantal schoonheidsfoutjes maar over het algemeen voldoende om te mogen slagen.

Het "bochtje" moest ik wel nemen vandaag, maar het ging best prima. Nog steeds niet zoals een menig motorrijder erdoorheen zal rijden, maar ook was dit goed genoeg om te mogen slagen.

Er rest mij nu alleen maar om een motor te kopen en flink veel ervaring te gaan op doen.

Nogmaals bedankt voor alle reacties, ik heb aan sommige echt wat gehad.

Groet,

Tim
 
Hallo allen,

Ik heb vandaag afgereden en ik kan met trots zeggen dat ik alsnog ben geslaagd. Het was geen perfecte rit, met hier en daar een aantal schoonheidsfoutjes maar over het algemeen voldoende om te mogen slagen.

Het "bochtje" moest ik wel nemen vandaag, maar het ging best prima. Nog steeds niet zoals een menig motorrijder erdoorheen zal rijden, maar ook was dit goed genoeg om te mogen slagen.

Er rest mij nu alleen maar om een motor te kopen en flink veel ervaring te gaan op doen.

Nogmaals bedankt voor alle reacties, ik heb aan sommige echt wat gehad.

Groet,

Tim

Graag gedaan en gefeliciteerd met je rijbewijs en de baby *D
 
Laatst bewerkt:
*O* *O* *O* *O* *O* :] :] :] :] :]
Gefeliciteerd!
*O* *O* *O* *O* *O* :] :] :] :] :]

Het "bochtje" moest ik wel nemen vandaag, maar het ging best prima. Nog steeds niet zoals een menig motorrijder erdoorheen zal rijden, maar ook was dit goed genoeg om te mogen slagen.
Ach joh, komt wel goed. In lijn van een eerdere opmerking: over een jaar rijd je door een bochtje dat je al tijden zonder een centje pijn met 120 neemt en dan zie je plotseling een bord "50" staan, en vraag jij je af "maar... WAAROMMMMMM?"

Er rest mij nu alleen maar om een motor te kopen en flink veel ervaring te gaan op doen.
Nogmaals bedankt voor alle reacties, ik heb aan sommige echt wat gehad.

Geniet ervan kerel :Y
 
Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!!

Snelle bochten komen vanzelf, en zelfs eerder als jijzelf nu denkt ;)

Nu op zoek naar een fiets zeker?

Wat voor soort fiets gaat het worden?
 
Van harte gefeliciteerd!

Je verhaal deed me denken aan hoe ik moeite had met rotondes 3/4 nemen en de avond voor m'n examen nog alle rotondes in Utrecht e.o. in Google Maps heb zitten bestuderen. Op m'n examen kreeg ik meteen een rotonde voor m'n kiezen, die ik hortend en stotend nam. Verder wel keurig geslaagd en nu denk ik ook van 'wat was nou het probleem?'. :)
 
Haha, ik moet van sommige reacties wel even lachen.

Ik weet dat het een hele rare vraag was, hoe ik in godsnaam nu nog niet weet hoe ik normaal door de bocht hoor te rijden met een hogere snelheid.

Ik zal er dan ook even bijzeggen dat ik na het behalen van mijn A2 een leuke kawasaki had gekocht. Hier heb ik een ongeval mee gehad, waarbij de kawa total-loss is verklaard. Zelf had ik hier gelukkig weinig aan overgehouden maar toch zat de schrik er goed in. Aangezien ik net op dat moment ook het ouderlijk huis ging verlaten heb ik al mn spaargeld (en het geld wat ik terugkreeg van de verzekering) in mn nieuwe woning gestopt. Wat resulteerde in 3 jaar niet rijden.

Ik had dus de keuze om een 35kw motor te kopen en weer te gaan rijden, of ik zou m'n rij-instructeur weer gaan opzoeken om wat rij ervaring te gaan opdoen, twrrijl ik meteen m'n A zou kunnen halen.

Al met al is het dan toch nog goed gekomen, en kan ik nu heerlijk zelf gaan oefenen.

Welke of wat voor soort motor ben ik nog niet helemaal over uit. Een supersport vind ik net zo interessant als een aantal choppertjes.
 
Laatst bewerkt:
Welke of wat voor soort motor ben ik nog niet helemaal over uit. Een supersport vind ik net zo interessant als een aantal choppertjes.


Jij hebt nog wat uit te zoeken dus ;)

Het leuke nu is dat je met dit rijbewijs alles mag rijden, luxe probleem dus ;)

Maar een chopper of een supersport.....
Neem dan een R1 met een hoog stuur, of een intruder met repsol kuipen eromheen, heb je van alles wat :] *O*
 
Laatst bewerkt:
Haha ja dat kan ook!
Als Harley Davidson straks Ducati heeft overgenomen kan je mooi deze twee combineren. Een dikke Panigale met chromen pijpen, enorm breed achterwiel en een apehanger 8-)

En gefeliciteerd natuurlijk :t
 
Laatst bewerkt:
Als Harley Davidson straks Ducati heeft overgenomen kan je mooi deze twee combineren. Een dikke Panigale met chromen pijpen, enorm breed achterwiel en een apehanger 8-)

En gefeliciteerd natuurlijk :t

Als je deze bedoeld , plaats hem dan .. :+

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan