Hoe bandendruk controleren ?

B2

MF veteraan
Donateur
4 jul 2001
2.242
496
Belgie (Gent)
Er zijn hier al verschillende topics over geweest maar meer specifiek zoek ik iets dat nauwkeurig de bandendruk meet en waarmee ik ook ev. thuis mijn bandendruk kan bijstellen -ev. een pomp dus-, of gewoon een toestel om de bandendruk te meten. Bijstellen doe ik dan wel aan een benzinepomp (ik meen gelezen te hebben dat de drukmeters daar niet al te nauwkeurig werken, en ik zoek dus een referentie,liefst wel betaalbaar).
Suggesties -of wat gebruik je zelf ?-.
 
Aangezien de meter op de luchtpompen bij de tankstations zo slecht zijn heb ik laatst een digitale meter gekocht bij louis

druk je op het ventiel daarna kun je de druk nauwkeurig aflezen (kost je 10 euro)

!! ff lucht erin doen bij de pomp en vervolgens controleren met een fatsoenlijke meter !!
 
10003902_910.jpg


werkt echt perfect ...


.. edit ..
shit, plaatje komt niet in beeld
..edit ...
had perongeluk gebruikt ipv [img] ..stom..stom
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n 'analoog' ding van Louis. kostte me toendertijd 5 piek ofzo. Kan je direct als sleutelhanger gebruiken. Werkt perfect. Even kijken wat de stand is, en desnoods naar de pomp op de bandjes wat extra geven.
 
Halford enz enz enz hebben gewoon digitale barometertjes....en bijstellen kan je thuis met een voetpompje..

Ik heb vorige week eerst wat onderzoek gedaan naar barometers. Heb nu een analoge van halfords (die van 26 guldens, TUV gekeurd!). Digitaal is leuk, maar niet per se nauwkeuriger. Bovendien kan het lcd met vorst minder goed afleesbaar zijn of helemaal niet werken en de batterijen kunnen ook leeg gaan.
Zorg er bij een analoge meter voor dat de schaalverdeling niet verder gaat dan nodig is. 10bar zul je voor de motorfiets nooit hoeven meten. Deze schaal loopt tot 4 bar waardoor je tot op 0,05 bar nauwkeurig kunt aflezen. Het is een zeer robuste meter en ik ben er erg tevreden over. Pompen doe ik met een verloopnippeltje op de fietspomp. Wel een nippeltje met een klep kopen anders pomp je jezelf lek.
Blauwe voetpompen van halfords niet aan beginnen. Zijn na 3 keer gebruiken scheef en veel te onnauwkeurig.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan