hoe ben je de motorwereld ingestapt?

17 apr 2007
28
0
Leeuwarden
Ik zat zo eens te denken hoe ik ook alweer de motorwereld ben binnengekomen.. Vroeger, toen ik nog klein was, zat ik wel eens bij mijn vader op de BMW en dat vond ik super. Toen verkocht hij zijn motor en zat jaren zonder. Ondertussen ontwikkelde ik een 'techniekhaat', had een hekel aan alle rijdende dingen op het asfalt waar maar een motor in zit. Tot vorig jaar.. ik was op school in de aula.. zat wat naar buiten te staren en zag ineens een groene flits aankomen. Het bleek een van de schoonmakers te zijn, die op zijn zx-6r aankwam. Toen was mijn techniekhaat gebroken, ik was helemaal weg van die motor :) En toen was het balletje aan het rollen en heb ik me ontpopt tot een motormuis :P

Nu komt de grote vraag natuurlijk: hoe zijn jullie eigenlijk op de motor terecht gekomen?
 
Meestal door het rechterbeen over de motor heen te zwaaien
 
Via mijn computer. :+

WB werd geïnspireerd door zijn oudere zus toen hij achterop mocht. (op de motor :P )
Daarna haalde hij al snel het bewuste papiertje. *O*
En na 10 jaar kwamen de motorclubjes op internet en stapte hij pas de wereld in. :+ :+
Daarvoor was het alleen op de wereld.
full
 
Door me zwager *O*

Die reed op een Kawa ZZR, daarna een ZX-6R. Was altijd mijn droommotor en wilde dolgraag achterop.


Maar toen kwam de R1 uit })
 
Meestal door het rechterbeen over de motor heen te zwaaien

_O- _O- _O- _O- _O-


Ik ben aangestoken ,met het motor virus,door een collega.
Vroeger vond ik het geluid van een motor wel machtig maar meer ook niet.
En kende alleen maar van die shoppermodellen.
En daar vond ik niks aan.En ja lach maar dacht altijd dat er van die ruige type,s(hell angels) op de motor reden.
Tot dat een keer een collega van me kwam aan rijden op een fireblade. *D
Toen had ik echt zoiets van wouw het kan ook anders en hij was zeker geen ruig type.
Omdat hij niet zo handig was met de pc. Heb ik met en met leuke flimpjes en plaatjes van motoren naar hem doorgestuurd.
Ja en toen vond ik die honda cbr 600 f echt een hele mooie motor.
Maar ja me lengte.(1.62) een keer op die fireblade geprobeert te zitten.En kwam echt niet met me pootjes aan de grond.Dus met de gedachte Ik zal wel te klein zijn hiervoor vergeet het maar.
Toen kwam mijn verjaardag in zich en wilde toch wel eens het gevoel ervaren.
Toch maar de stap gezet,en een proefles gehad.
Wouw ik paste op de motor,en het was niet eens zo moeilijk.
Ik leste op een cb250.
Maar toen kreeg ik vaker problemen met die motor met het schakelen,waardoor het rijden ook niet echt lekker meer ging.
Naar goed overleg met me vriend en me collega en natuurlijk dit forum hier.
ben ik overgegaan naar die andere rijschool.
Daar mijn problemen verteld.
En hun konden mij wel helpen.
Ik kreeg een kawa ER5 en was echt gelukig met die motor.
Hier kon ik lekker op rijden zeg.En dat ook nog met volvermogen.
In middels geslaagd voor me avb en me theorie.
En aanstaande donderdag mag ik me kunsten gaan vertonen.
En dat met tot nu iets van 22 lessen. :Y
En sinds ik aan het rijlessen ben,ben ik ook veel meer geinterseerd in de techniek.
Bij de auto had ik dit helemaal niet.
En wat ik het leuke vindt aan de motor.
Dat is de aceleratie van dat ding.Niet het harde rijden)scheuren.
maar gewoon af en toe een sprintje trekken. *D
En het rijden van bochten behoort tot mijn favorieten.

Zo dat was dus even O-) mijn verhaal.

jacqueline
 
Laatst bewerkt:
Gewoon.. van kleins af aan al supermooi gevonden, ondanks dat vader en moeder beide geen motormuizen waren (moeders zelfs anti!! :X)

Natuurtalentje dus! ;)
 
Laatst bewerkt:
Door niemand eigenlijk.
Zo lang als ik me kan herinneren wilde ik al motor rijden terwijl niemand die ik kende dat deed of zelfs maar begreep. O-)

Het heeft wel lang geduurd voor ik m'n droom werkelijkheid heb kunnen laten worden maar inmiddels rijd ik m'n dagelijkse 'uitlaatklep' rondjes met dank aan lieve mensen die m'n brik veilig rijdend hebben gemaakt. :}
Of het nu naar m'n werk is of gewoon voor de lol, eigenlijk wil ik nooit afstappen. :] *O*
 
Meestal door het rechterbeen over de motor heen te zwaaien


_O-

Ik ben 'aangestoken' door mijn oom. Al op jonge leeftijd. Hij had een (nu) oude Honda CB750 staan. En die zou van mij worden als ik 18 werd. Nou zolang heeft die motor er niet meer gestaan, maar ik moest en zou... Hij heeft 'm verkocht en toen ging ie 'n BMW K1100LT rijden

En toen kreeg ik de mogelijkheid om voor mijn werk motor te gaan rijden. Ik was net 20 en ging dus mijn motorrijbewijs halen, van de baas :) Daarna dus tijdens het werk ook op zo'n K1100LT, en dat was leuk want die had mijn oom ook!

En nu, ruim 5 jaar later rij ik nog steeds motor. Bijna 24 uur per dag en privé en werk denk ik toch al gauw een 40000 km. per jaar... Nu op een Yamaha FJR en mijn eigen GSX-R
 
Laatst bewerkt:
Kon niet wachten tot ik 16 werdt om toen op m'n verjaardag op mijn Yamaha FS1 te stappen, de volgende 2 jaren leken eeuwen te duren.Op m'n 18e verjaardag naar de verkeerspolitie op de overtoom in A'dam om mijn proefrijbewijs te halen( blauw L-plaatje
waarmee je toendertijd binnen de gemeente A'dam zonder rijbewijs mocht rijden).
De volgende dag een examen aangevraagd en 3 maanden later zonder ook maar één les
te hebben gehad afgereden en meteen geslaagd *O* waarna het virus na 27 jaar nadien nog steeds niet weg is :]
 
buurman die een motor had, supergaaf natuurlijk als 5 jarig jochie even op de motor zitten met de buurman en een stukje achterop :}

mick doohan.

toen ik t kon, geld had, op kamers woonde, mn rijbewijs gehaald.

nu puur voor de lol met lekker weer een stukkie gassen.

*O*
 
@BoyB heel even offtoptic, je bent gaan rijden voor je werk zeg je, wat voor werk doe je dan?

En als je bij de politie zit, meteen m`n volgende vraag, k zie ze wel eens rijden en dan denk ik: "die moeten wel een kickse rijopleiding gehad hebben, zouden er geen mogelijkheden zijn om als burger gewoon eens regelmatig een les mee kunnen draaiien?"
 
Mijn opa was reeds motorgek en is zelfs een van de oprichters van de "waldbrommers", in Friesland, een motorcluppie.
Mijn vader heeft ook heel lang motor gereden en heeft het virus direct overgedragen aan mijn oudste zus. Ze reden op een gegeven moment beide op een Honda, type weet ik niet meer.

Het virus had op genetische wijze zich reeds genesteld, maar tot een uitbraak kwam het maar niet.
Een aantal jaren geleden kreeg ik van mijn vrouw een tweetal proeflessen en ik was verkocht.
Toen ik de financiele middelen had (vorig jaar), heb ik een motor gekocht en daarna mijn motorrijbewijs gehaald.

Helaas heeft mijn vader niet meer kunnen meemaken dat zijn zoon lid is geworden van het motorgilde, hij is twee jaar geleden overleden.
Hierdoor heeft het motorrijden ook nog een andere betekenis gekregen.

Ik rij nu dus een jaar en heb spijt dat ik niet veel eerder ben begonnen.
De power van een machine, de snelheid, de vrijheid, de strijd tegen de natuurelementen, de band met andere motorrijders, het geluid, de geur van benzine, olie en leer, de bochten en het asfalt.

Elke dag stap ik weer met een grote grijns op de motor en zeg dan tegen mezelf dat dit een van de mooiste dingen is die mij ooit is overkomen.

Zo, weer genoeg emotionele lading op de zaterdagochtend....
 
@BoyB heel even offtoptic, je bent gaan rijden voor je werk zeg je, wat voor werk doe je dan?

En als je bij de politie zit, meteen m`n volgende vraag, k zie ze wel eens rijden en dan denk ik: "die moeten wel een kickse rijopleiding gehad hebben, zouden er geen mogelijkheden zijn om als burger gewoon eens regelmatig een les mee kunnen draaiien?"

[offtopicmode]Ik werk niet bij de politie, maar bij de Koninlijke Marechaussee. Bijna hetzelfde, maar dan anders Heel anders, maar toch hetzelfde. En ben daar full time motorrijder. Inderdaad is het een heel goede rijopleiding. Ben er ook heel blij mee, want heb er privé natuurlijk ook veel plezier van. Het niveau ligt zo'n beetje een paar treden hoger dan een VRO2... (aldus mijn instructeurs, die ook KNMV/VRO-instructeur zijn.)

Bij 'ons' is het voor een burger niet mogelijk om met een applicatie dag (zoals dat zo mooi heet bij ons) mee te rijden. Zal eea met verzekering te maken hebben denk ik zo.

Zoals ik al zei zijn de meeste instruceurs ook (gecertificeerde KNMV) rij instructeurs in de brugermaatschapij. Als je wil heb ik wel en adres voor je waar je eventueel zo'n voortgezette opleiding zou kunnen volgen... [/offtopicmode]
 
Laatst bewerkt:
dat is eigenlijk iets dat ik altijd al heb gewild
toen ik een jaar of 5 was en bij mn pa achter in de auto zat vond ik t al prachtig om te zien.
Elke keer dat er een motor langs kwam was t weer gapen.
Vooral racers ook. dat wist ik eigenlijk al meteen.
hoe feller en meer stickers en kuip hoe beter...
Verder rijd er in mijn familie helemaal niemand dus dat is wel grappig.
hoewel mijn opa die ik bijna niet heb gekend vroeger wel altijd indians en harleys heeft gehad.
Het virus heeft een generatie overgeslagen denk ik dan haha

Ik heb dus wel vrij lang moeten wachten op mijn papiertje :P
Ik heb brommers nooit interessant gevonden dus daar ben ik nooit aan begonnen, en heb gewacht met lessen totdat ik meteen vol vermogen kon rijden.
Toen maar meteen mijn ideale motor gekocht, en sinds een jaar ken ik ook mensen die meerijden. :]

En wat iemand hier al zei is ook zeker waar:
ik heb eerst mijn autorijbewijs gehaald maar die auto interesseerde me verder niks.
Terwijl ik al erg geinteresseerd was in de techniek van een motor voordat ik zelfs maar mijn papiertje had.
Ik heb dan ook geen auto, en denk dat ik er eerder een 2e motor bij neem als een auto.

love it ;)

:] :]
 
Ik had eerst niet zoveel met motoren op, wist er weinig van enzo..
maar wilde wel graag na mijn 21ste met het motorrijbewijs beginnen zodat ik gelijk vol vermogen mocht gaan rijden.

Thuis was er eerst wat weerstand, omdat pa ivm werk nog weleens bij ongevallen moest assisteren en zo ook wist hoe het weleens afloopt...
Maar pa zei ook tegen me: Je mag je motor rijbewijs halen, zodat je ook de andere kant van het autorijden leert zien. en een betere automobilist wordt..

Het was dus de bedoeling dat ik m'n rijbewijs ging halen en er vervolgens eigenlijk niks mee zou gaan doen. Pa dacht wsl dat het helemaal niks voor me zou zijn...
WAT HAD IE HET VERKEERD
Dus tijdens het hele lessen is het motorvirus dus opgelaaid en ik kom er denk ik nooit meer vanaf.. Ook pa is van gedachten verandert en heb zelfs een motor mogen kopen, iets wat een half jaar daarvoor geen sprake van was.

Hij kwam er notabene zelf mee..
 
@BoyB, thanx voor t aanbod, als je id een leuk adres hebt, zou fijn zijn, k weet nog niet wanneer k ga beginnen met VRO of andere extra rijvaardigheid, maar gaan zal ik!!! (k moet toch ooit een keer de allerbeste motorrijder worden :P ) Als je een leuk adres hebt, is mijn mail: patrick_X79@hotmail.com , alvast bedankt
 
@BoyB heel even offtoptic, je bent gaan rijden voor je werk zeg je, wat voor werk doe je dan?

En als je bij de politie zit, meteen m`n volgende vraag, k zie ze wel eens rijden en dan denk ik: "die moeten wel een kickse rijopleiding gehad hebben, zouden er geen mogelijkheden zijn om als burger gewoon eens regelmatig een les mee kunnen draaiien?"
motorrijvaardigheidstraining.nl

De bron. :Y

Edit. wilde niet voor mijn beurt praten. :)
 
Laatst bewerkt:
Nooit iets gehad met motoren,ja vond het wel mooi maar durfde zelf niet op z'n ding .
Achterop zitten bij mijn vriend toen die nog een Honda CBR had vond ik doodeng.

Zelfs brommer rijden heb ik nooit gedaan,ja,één keer en ben toen over de kop gevlogen. :o

Maar heb in 2006 na jaren met mijn gezondheid gekwakkeld te hebben en uiteindelijk 5 maand behoorlijk ziek heb thuis gezeten besloten om precies dat te gaan doen waar ik eigenlijk altijd bang voor geweest ben, en dat was motorrijden.

Eerst een Try the Bike gedaan en warempel,vond het nog leuk ook *O* .

Dus sinds vorig jaar oktober ben ik in het bezit van mijn A-tje en ik wil hem nooit meer kwijt.
Vind het heerlijk om te rijden. 8-)
 
In mijn omgeving was er niemand die reed en motorrijden was 'iets wat ik nog eens wil doen'.

Ik had een vriendin die anti was en ik had via via voor weinig een auto kunnen kopen (was toen student dus daar ging het geld heen). Toen maakte ik een kettingbotsing mee -> auto TL
Ik zat een paar weken later in bus te balen en zag een motor tussen de file knallen en ik dacht: dat wordt het. Bij thuiskomst gelijk gebeld en een les afgesproken (was toen 20 jaar) en daar het verzekeringsgeld (van de botsing) ingestopt. Na mijn 21ste examen gedaan en een week later mijn eerste motor gekocht.

Vriendin was toen reeds verdwenen (liep toch al op z'n eindje). Inmiddels wel vrienden aangestoken met het motorvirus en nu ( 8 jaar later) ben ik dus niet meer de enige die rijdt!
 
Laatst bewerkt:
goede vriend van me heeft me aangestoken.
samen op vakantie met zijn ouders naar frankrijk. op de heenweg hij zo van he kijk een r1 kijk een gsx-r kijk een honda shadow _O- kijk die en die. en ik zag alleen maar motoren. en op de terugweg na 3 weken motoren kijken zei ik van kijk een gsx-r750 kijk een cbr kijk een ninja. en toen was ik verkocht. samen gaan lessen en nu beide een motor en rijbewijs SUPER... heb nu al me zwager aangestoken en een andere goede vriend van me

*O* *O* SPREAD THE VIRUS!!! *O* *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan