Hoe ben je op je plaat gegaan???

JudgeJules

Rookie
14 okt 2002
23
0
Hallo MF-ers.

Het aspect van motorrijden waar niemand graag over praat.
Het op je plaat gaan!! |(
Het is niet iets om trots op te zijn en erover opscheppen lukt ook niet echt.

Vandaag 25-10-2002 moest ik er dus aan geloven. ;(
Glad wegdek, weinig stuurervaring, scherpe bocht, uitacceleren, wheelspin, KLATS.
naar de klote: voorkap, zijkap, uitlaat, 2 spiegels, 2 knipperlichten, remhendel
zelfvertrouwen

Schaam je voor deze ene keer niet en deel je ervaring hier.

Gr, J.
 
Alleen met me crossbrommertje een keer over de kop gevlogen toen ik in de bouw aan het crossen was.. reed TE stijl naar beneden, moest bijremmen... achterrem deed het niet.. dan maar de voorrem |( Over de kop geslagen en daarbij m'n arm gebroken vlak boven m'n elleboog :X
Stom natuurlijk, die remmen hadden beter onderhouden moeten zijn door mezelf :(

Daarnaast een keer onderuit gegaan op een stuk glad beton op een fietspad, waar wat kids in de weg stonden, teruggeschakelt en het gas erop. helaas teveel toeren nog, dus wheelspin en BAM. '(


Met de motor gelukkig nix, houwen zo.... wel een aantal keer bijna, maar altijd nog kunnen corrigeren.
 
vorige week zondag nog met een stoppie en dan je beide benen langs de tank doen.
ging niet er goed!!! maar dat risico heb je als je zo stom doet.
mazzel
 
hard een bocht in en ontdekken dat er olie ligt, blade totall
 
Ben een keer gegaan doordat een kl-boer het nodig vond om om 2300uur zijn koeien te moeten gaan verkampen [verplaatsen].
Dus dacht ie,alles maar los en het komt wel goed!
Helaas kwam ik er net aan met ongv.100km door de bocht en jaaa ik pikte nog net de laatste koe mee.
Motor toto..en ik onder de SHIT van dat kl-beest......ook leuk hoor!!!! :( :(
 
Met te weinig ervaring zonder op te letten de bocht in.
Resultaat: Motor in sloot, ik in weiland (15 meter verderop).
Schade: Motor-> valt mee. Ik-> Snee in been dus 13 hechtingen en hele erge spierpijn.
Conclusie: Beter opletten, volgende keer namelijk mischien minder geluk.
 
Ben een keer gegaan doordat een kl-boer het nodig vond om om 2300uur zijn koeien te moeten gaan verkampen [verplaatsen].
Dus dacht ie,alles maar los en het komt wel goed!
Helaas kwam ik er net aan met ongv.100km door de bocht en jaaa ik pikte nog net de laatste koe mee.
Motor toto..en ik onder de SHIT van dat kl-beest......ook leuk hoor!!!! :( :(
Mooi verhaal voor je kleinkinderen ;)
 
Ik wil er niet over praten :(

Ro, die te vaak het decor van dichtbij heeft bekeken.
 
Ben een keer gegaan doordat een kl-boer het nodig vond om om 2300uur zijn koeien te moeten gaan verkampen [verplaatsen].
Dus dacht ie,alles maar los en het komt wel goed!
Helaas kwam ik er net aan met ongv.100km door de bocht en jaaa ik pikte nog net de laatste koe mee.
Motor toto..en ik onder de SHIT van dat kl-beest......ook leuk hoor!!!! :( :(

hehe doet me denken aan een ongeluk van een ex-collega van me (hij leeft nog hoor, ondanks dat ie een ex-collega van me is), die reed in het donker naar huis, had een boer het hek open gelaten ofzo, schapen op de weg...rijd ie vol op een schaap in. mooie kopstoot tegen de kop van het beest. Schaap dood, motor total loss... hij had zelf weinig behalve wat zere lichaamsdelen...
 
Op straat: in Kaatsheuvel door een wijf ik koekblik aangereden. Zij komt van en pompstation de weg op, ziet mij (wij kijken elkaar aan). Ik ga zekerheidshalve toch een beetje wijd om haar heen, komt die muts ineens de weg op...raakt nog net de achterkant van mijn Ducati en resultaat; 4 dagen ziekenhuis met o.a. een niercontusie, gekneusde X-thorax ribben en onderrug problemen. Duc flinke schade.

2e keer; op afslag Veghel op A2 ineens de motor kwijt, terwijl ik hier nog geen 80 in de bocht reed.........ineens achterstevoren. Alleen schuifschade aan de Suzuki Bandit (naked bike, dus geen duur kuipwerk)

3e keer; in de race op Assen op koude Michelin banden gestart. Men was toen nog bezig om de nieuwe pits te bouwen, dus veel zand op de invoegstrook net voor de Nationale bocht. Ik was al slecht gestart, dus dacht effe wat plaatsten goed te maken door naar binnen te duiken en laat te remmen. Resultaat; wielen blokkeren beiden (geen grip), remmen los om grip te krijgen, te laat; ik laat de motor al driftend in het rijdersveld lopen ram 5 rijders uit het veld. Eentje arm gebroken, een zijn onderbeen, een schouder uit de kom en ik alleen een gekneusde enkel. Evengoed veel lol gehad met die agsten in het ziekenhuis in Assen. Men was niet boos op me.... ;) Kan nu gebeuren in een race.......

Verder veel narrow escapes ! :P
 
Bus blaast motor op een stuk voor mij.
Autos stoppen er achter.
Dat deed ik ook maar op twee wielen op nat wegdek plus olie in het donker lukte dat niet.
Dus boem op mijn plaat.
Ging gelukkig niet hard maar heb een paar weken niet kunnen werken met gekneusde schouder.
Motor had wat meer krassen als daarvoor.
Motorpak beschadigd.
WA + rechtsbijstand verzekerd.
Politierapport op laten maken.(heel belangrijk)
Dat wilden ze niet maar zijn het verplicht als dat mogelijk is.
Ze moesten later de weg af sluiten om het wegdek te laten schoonmaken en waren dus aantoon baar op de hoogte van de situatie.
Bus maatschappij heeft schade betaald dus is het met een eenvoudige verzekering toch goed gekomen.
 
Ergens op een zondag in Januari van dit jaar was er na een paar koude dagen een mooie zonnige dag. Ik dacht dat de wegen wel weer ijsvrij waren en daarom moest er perse weer gereden worden. De hoofdwegen waren inderdaad goed dooi, maar het achterafweggetje dus niet. Voorwiel gleed weg met als resultaat een knee- en schouder-down bij een gangetje van 15 km/u. Mijn maat, die achter mij reed, kon nog net op de been blijven. Resultaat: een hoop Tupperware-schade.
 
ik mocht eens na een ijzel-glijer proberen om m'n motor
(toen cb1100f) op te tillen en aan de kant te krijgen.
da's niet grappig op het ijs.
auto's reden trouwens wel netjes om me heen.....

andere keer een vrouw die netjes met de fiets
aan de stoeprand staat te wachten tot ik voorbij ben.
op het moment dat ik haar ga passeren steekt ze over!
wat zinloos kunst en vliegwerk ,maar uiteraard had iemand
daar een lantaarnpaal neergezet.
vrouw was nergens meer te bekennen.
op dat moment had ik machinist willen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan