Hoe bereikbaar zijn de onderdelen bij andere sportmotoren?

waarom zou je langs de weg snel bij je accu willen?
Ik heb werkelijk nog nooit met een lege accu gestaan afgezien van 1 keer toen de regelaar stuk was en dan is het over en hoef ik er dus ook niet bij op dat moment....

alle keren dat ik ben gestrand langs de weg was met defekte onderdelen die ik op dat moment niet had.
je kunt nog zoveel onderdelen en gereedschap meenemen, hetgene dat je niet bij je hebt gaat stuk.

Heb wel eens vaker met een lege accu gestaan. En dan is het al fijn als je er al gewoon met startkabels bij kunt komen om in ieder geval zelf je weg weer te kunnen vervolgen.
 
Ja gewoon steeds stukje naar voren lopen _O-

Of een achterbok kopen :)

Kan allebei ja, maar ik heb thuis en onderweg geen achterbok. Weet je trouwens dat je wel een parkeerplaatslengte nodig hebt om de hele ketting lopend te smeren. En ik krijg er meestal een bende van op het achterwiel.
Ik kan het ook drukkend en hangend over de achterkant van de motor, met rechts draaien en met links spuiten.
 
Vfr800vtec 2002 tot 2011?
Accu en lampen goed bereikbaar. Olie filter een kuip deel.
Luchtfilter is tank omhoog is twee bouten.

Voortandwiel is wat lastiger. De koppeling aandrukstift houder moet deel los. Dit kan met de kuip op zijn plek maar iets lastiger.
Achtertandwiel een eitje.
Bougies is tank verwijderen

Thermostaat vervangen en kleppen stellen zuigt.

Remblokken voor prima.
Remblokken achter net niet handig genoeg
 
das waar maar dan moet je wel iemand bij je hebben om iets mee te kunnen wisselen.
ik was alleen en dan is het doorrijden tot ie ermee ophoudt....niks te ruilen.
beste gereedschap is dan de telefoon... ;)

bij mijn blade kun je ook vrij vlot bij de accu.
2 kleine kapjes lostrekken (zonder gereedschap) en aan beide zijden van het zitje een schroefje eruit en voila..... *O*
sporters zijn idd niet gebouwd om vlot te servicen....
ik doe dat dan ook s winters...
aan de andere kant, moderne motorfietsen gaat ook niet zoveel mee mis denk ik.

Wat dacht je van 3 van die ouderwetse 4,5 volt batterijen aan elkaar knopen.
 
Bmw r 1100 rt accu onder de tank,erg moeilijk bereikbaar.
Je moet er de bovendelen kuip voor demonteren.
En de spiegels.
Lijkt wel een ducati
Meeste moteren blok op een kist en een stapelsysteem in lagen.
Yamaha gts 1000 was ook alles moeilijk bereikbaar.

Ben nu bezig aan een cz type 450 175 cc
Alles lijkt makkelijk bereikbaar maar in 1960 wisten ze ook al voor elkaar te krijgen dat er een stapelsysteem in gecreëerd werd.

Oftewel in lagen afbouwen en weer opbouwen
Voorvork keringen vernieuwen eerst koplampkap en stuur er af.
Band leeg wiel er uit
Voorspatbord er af en nog veel meer moeite om er bij te komen.

De ruimte op een motor wordt erg goed benut ivm compact.
Maar kijk eens bij een moderne auto , ook niet veel anders ivm er veel in moet ivm allerlei eisen milieu en klanten wensen.
 
niet janken maar rijden met dat ding.
Onderhoud doe je op zijn vroegst elke 8000 km..... en olie en oliefilter gaat prima bij dat model. Ook bij je accu kom je redelijk makkelijk na een paar keer doen. Protip sluit een optimate aan en leg dat kabeltje onder je duozit. Kan je hem altijd makkelijk opladen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan