Hoe betaalde jij je motor?

Hoe betaalde jij je motor?

  • Handje contantje, na lang sparen

    Stemmen: 309 76,5%
  • Toch maar een lening afgesloten, kheb geen geduld

    Stemmen: 36 8,9%
  • Lening? Nooit doen!

    Stemmen: 59 14,6%

  • Totaal aantal stemmers
    404

Donders

Die hard MF'er
18 jul 2004
473
0
Utrecht
Ik ben gewoon even nieuwsgierig omdat ik zelf zo graag een andere (extra) motor erbij zou willen hebben, maar er eigenlijk geen geld voor heb.

Je kan tegenwoordig zo makkelijk geld lenen maar dat neemt ook de nodige risico's met zich mee.

Dus......even een poll


Geef je mening, hoe betaalde jij je motor?
 
Betaald met mijn winstdeling of 13e maand (weet ik niet meer) :-)

Weet wel dat mijn fiets niet zo duur was WHOEHA :-)
 
Heel lang droog brood eten en water drinken... Kneiterhard sparen en het laatste beetje geleend :) . Zeker niet van de bank, maar wel van ouders :Y .
 
Gewoon handje contantje :Y
Motorrijden en de diverse modellen motoren laten je hart sneller slaan en je verstand verliezen B| En dat kan je met zo'n dure lening duur komen te staan :N
( trouwens het blijft financieel gezien altijd een foute investering: auto of motor kopen) O-)

Greeeeeeeeeeeeeetzzzzzzzzzzzzzz,


Harrrumpie 8-)
 
hmmmm

een tweede hypotheek kan ook nog een idee zijn. De fiets die ik op het oog heb kost rond de 11.500

jemig mensen.....sparen fjieuw dat gaat me wat jaren kosten :(
 
Al mn zuur verdiende spaarcentjes...

full


Maar hij is elke euro waard!!!
 
hmmmm

een tweede hypotheek kan ook nog een idee zijn. De fiets die ik op het oog heb kost rond de 11.500

jemig mensen.....sparen fjieuw dat gaat me wat jaren kosten :(

Dan moet je hem dus niet kopen ;)

Maar: met sparen, overuurtjes en soms wat andere dingen laten staan kom je een heel eind :Y .


Dit combineren met werken en thuis wonen is ook een hele goede optie :+


Maar ervoor lenen zou ik echt niet doen :N, en een 2e hypotheek is volgens mij niet eens meer mogelijk voor een motor :W .
 
Ik heb gewoon een goedkope maar leuke motor gekocht (zie plaatje).
Je kunt leuk spul krijgen onder de €1000,-
Nog een vraag waarom een 2de motor en wat zou je willen rijden?
 
Waarom een tweede motor......ik heb nu een zzr 1100 een heerlijke toerfiets en voor op vakantie.

Ik heb mijn oog nu laten vallen op deze: ≥ Motoren - Marktplaats.nl

Waarom deze R1, nou vooral vanwege de kleur, ik vind hem, sinds ik hem op de beurs heb gezien echt fantastisch.

Maar waarom als tweede. Nou ik toer graag, dat gaat niet echt op deze met mijn lengte. Ook gebruik ik hem voor woon/werk verkeer, het hele jaar door. Of ik moet me suf gaan poetsen of ik kan hem na 2 jaar weg doen omdat ie volledig is vast geroest. DIt is mijn on ervaren mening.

daarom dus....
 
Van mijn lopende rekening via i-net naar de betaalrekening van de dealer, iedereen blij! *O*
 
Geef je mening, hoe betaalde jij je motor?

Ik heb het overgemaakt via telebankieren, maar die optie staat niet in de poll ;)

Maar serieus, voor mijn motoren heb ik nooit geld geleend, maar voor mijn eerste auto wel (inmiddels zonder auto maar toen vond ik het belangrijk). In principe heb ik zoiets van "je leeft maar één keer". Je kunt wel jaren sparen en twee dagen voordat je je motor gaat ophalen dan onder de tram lopen.

De andere kant is wel dat je met een lening je kop behoorlijk in de strop kunt steken. Kijk dus vooral of de maandelijkse lasten van de lening zijn te dragen en of je er niet jarenlang voor krom moet liggen. En zorg ook dat je de motor goed verzekerd, het lijkt me dramatisch nog wel voor een lening te moeten betalen als de motor al lang in puin blijkt te liggen.

Voor een tweede motor zou ik zelf niet snel geld lenen, maar ik weet wel hoe leuk het kan zijn om er twee te hebben, dus jouw keuze kan ik me wel voorstellen.

Mocht je gaan lenen, doe dat dan niet met een lening bij de dealer want dat is altijd duurder dan gewoon een doorlopend krediet bij de bank regelen.
 
Cash.
O.K. sommige PIN-betaling.
In elk geval geen lening voor afgesloten.

Vroeger (studententijd) wel een keer een motor gekocht wat me een roodstand op de bank opleverde, maar dat was niet meer dan Fl 1.000,- (juist, guldens).

Ik zit er ook lekkerder op als ik m écht helemaal heb betaald denk ik. Dan maar óf langer sparen óf een minder dure motor.

Zeker als het om een tweede motor gaat, vind ik het ver gaan om te lenen voor 'speelgoed' erbij. (Begrijp me daarin niet verkeerd, ik heb er ook twee waarvan 1 een troetelbeestje is, maar wel alletwee cash betaald).
 
Centjes op de spaarrekening laten staan om rente te trekken en een uitgesteld betalinkje tegen 0% *O*


En dan die centjes toch een keer nodig hebben voor het 1 of ander, vervolgens word die 0% na 12 of 24 maanden gewoon omgezet in een %of 10 ;)

En voor het ''gemak'' krijg je er ook nog een credit card bij :X .

1 Tipje voor je, pas echt op met die ''gratis'' uitgestelde betaling !!
 
Terug
Bovenaan Onderaan