Hoe betaalde jij je motor?

Hoe betaalde jij je motor?

  • Handje contantje, na lang sparen

    Stemmen: 309 76,5%
  • Toch maar een lening afgesloten, kheb geen geduld

    Stemmen: 36 8,9%
  • Lening? Nooit doen!

    Stemmen: 59 14,6%

  • Totaal aantal stemmers
    404
Huis verkocht, overwaarde gebruikt om hypotheek nieuw huis te verlagen en een motor aan te schaffen.
 
Centjes op de spaarrekening laten staan om rente te trekken en een uitgesteld betalinkje tegen 0% *O*
Gaat je geen winst opleveren. Uitgestelde betaling staat niet uit tegen rente, maar het kost wel geld. Ten eerste de administratiekosten en meestal vraagt de verkopende partij ook nog eens een bepaald percentage van het bestede bedrag.
 
Idd iedereen betaalt haast cash en toch vieren de leeninstanties hoogtijdagen.

:W

Misschien dat de "ik heb een dure glimmende Harley aangeschaft via de bank" types niet hier komen?

Bovendien, volgens het CBS is de gemiddelde leeftijd van het Nederlandse motorfietspark 15 jaar. Er wisselen waarschijnlijk veel n-dehandsjes van eigenaar, en daar wordt vast niet veel voor geleend.

Zojuist nog een topic gelezen van iemand die een cb500 uit '94 kan kopen voor 1200 euro. De kans is groot (nee, ik heb het niet gevraagd ;)) dat hij dat bedrag zonder lening kan ophoesten.
 
heb gelukkig niet zoveel vaste lasten alleen mn loods maar dat valt wel mee.
regelmatig ff beetje bijklussen en tataaaaa je koopt een brommer :] *O*
 
handje contantje... moest kiezen tussen de gsr en de er-6n. gsr lag €1.000,- boven mijn budget. het is uiteindelijk de er-6n geworden, wilde niet langer w88 en wilde ook niet voor dat laatste beetje een lening afsluiten
 
jij hebt helemaal gelijk alleen ben ik nooit thuis.
en mijn ouders zeuren nooit echt superflex, maar binnenkort ga ik indd wel op zoek naar een eigen huisje....... lijkt me ook wel erg leuk
 
hard werken en sparen. Natuurlijk geen biertjes laten staan in het weekend, moet wel gewoon kunnen leven :9
 
Mijn eerste motor heb ik gekocht met spaargeld en geleend geld van mijn ouders.
Degene die ik nu heb (Honda CB 1300) heb ik gewoon betaald van gespaard geld.
Ik kan wel begrijpen dat mensen lenen om een motor te kopen omdat een tijdelijke tweedehands ook geld kost en dan moet je gewoon kijken wat voor jou het beste is.
Daar komt ook nog bij of die motor nodig is voor woon/werk verkeer of dat het alleen maar hobby is.
 
Hard werken en sparen :-)
Nu maar hopen dak niet crash voor ik een echte baan heb, anders kan ik het motorrijden de komende 4 jaar vergeten ;(
 
ik heb niet contant betaalt maar via pin :+ nee hard sparen en niet uitgaan en zo kon ik mijn rijbewijs betalen en een (niet al te duur)motortje kopen.
 
Hahahahha....niet uitgaan, en dat geloof jij :? :? :Z

Ik ken twee mensen die jaren alleen gewerkt hebben en nooit uitgegaan of op vakantie geweest zijn, en samen hun huis grotendeels met eigen geld betaald hebben. Is al wel zo'n twintig jaar geleden (met de toenmalige huizenprijzen), maar als je echt gemotiveerd bent kun je veel meer sparen dan je denkt.

Of het mijn keuze zou zijn? Nee :N

Overigens had ik toen ik twintig was een baan naast mijn studie waarmee ik zo'n 1500 gulden per maand verdiende (was toen een hoop geld). Wat ik daarmee gespaard heb (naast lekker leven ... vooral doen zolang je nog geen kinderen hebt!) is ook grotendeels in de inrichting van ons eerste huis, afbetaling van mijn studieschuld en de aanschaf van een auto (nou ja ... auto ;)) gegaan. Als ik toendertijd had gewild had ik er ook wel een motor van kunnen betalen. Dus dat hier veel motorfietsen met eigen geld worden betaald vind ik nog steeds niet verbazingwekkend.

Edit: ik wil niet zeggen dat je met kinderen geen lekker leven hebt :), maar je (financiële) vrijheid wordt wel een stuk minder ...
 
Laatst bewerkt:
hahahahaha....ook dat valt enorm mee, ook met kinderen kan je het heel makkelijk hebben.

Edit: financieel ben ik er niet op achteruit gegaan, allen maar met de tijd ;)
 
Laatst bewerkt:
Kreeg voor m'n huwelijk een parelketting van mn echte vader. Was een familiestuk (binnen zijn kant van de familie dan).
Huwelijk strandde *O* en ik hou niet van parels :r . Heb mn vader voor het blok gezet |( . Of ik verkoop hem aan aan vreemde, of hij koopt hem van me terug voor een goeie prijs, zodat dat oerlelijke ding in zijn familie blijft. Hij koos eieren voor zijn geld.....uuuuhhhmmm parels dan in dit geval. En ikke had mn bike!! (hahahaha)
Waar een huwelijk en een scheiding al niet goed voor zijn........

Zoals Cruijf al zei : Elluk nadeel hep s'n voordeel
 
hahahahaha....ook dat valt enorm mee, ook met kinderen kan je het heel makkelijk hebben.

Edit: financieel ben ik er niet op achteruit gegaan, allen maar met de tijd ;)

Niet van twee inkomens naar anderhalf plus kosten voor kinderopvang gegaan?

Plus kosten voor school, kleren, sportclub, scouting enzovoort?

Per saldo is het natuurlijk niet zo erg, want je hebt ook minder tijd om het geld uit te geven ;)
(toen we nog geen kinderen hadden gingen we zeker iedere maand een lang weekend naar de Ardennen of Frankrijk)
 
Kreeg voor m'n huwelijk een parelketting van mn echte vader. Was een familiestuk (binnen zijn kant van de familie dan).
Huwelijk strandde *O* en ik hou niet van parels :r . Heb mn vader voor het blok gezet |( . Of ik verkoop hem aan aan vreemde, of hij koopt hem van me terug voor een goeie prijs, zodat dat oerlelijke ding in zijn familie blijft. Hij koos eieren voor zijn geld.....uuuuhhhmmm parels dan in dit geval. En ikke had mn bike!! (hahahaha)
Waar een huwelijk en een scheiding al niet goed voor zijn........

Zoals Cruijf al zei : Elluk nadeel hep s'n voordeel

Hmmmmm ...
 
Niet van twee inkomens naar anderhalf plus kosten voor kinderopvang gegaan?

Plus kosten voor school, kleren, sportclub, scouting enzovoort?

Per saldo is het natuurlijk niet zo erg, want je hebt ook minder tijd om het geld uit te geven ;)
(toen we nog geen kinderen hadden gingen we zeker iedere maand een lang weekend naar de Ardennen of Frankrijk)
Je wilt niet weten wat ik aan belasting terug krijg tegenwoordig :P :P
 
Kreeg voor m'n huwelijk een parelketting van mn echte vader. Was een familiestuk (binnen zijn kant van de familie dan).
Huwelijk strandde *O* en ik hou niet van parels :r . Heb mn vader voor het blok gezet |( . Of ik verkoop hem aan aan vreemde, of hij koopt hem van me terug voor een goeie prijs, zodat dat oerlelijke ding in zijn familie blijft. Hij koos eieren voor zijn geld.....uuuuhhhmmm parels dan in dit geval. En ikke had mn bike!! (hahahaha)
Waar een huwelijk en een scheiding al niet goed voor zijn........

Zoals Cruijf al zei : Elluk nadeel hep s'n voordeel
Slecht verhaal :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan