Hoe bevalt de CBR 1000RR tot nu toe?

hahahaha nee hoor.

moet even een gaatje zien te vinden, want ben niet zoveel thuis 's avonds de afgelopen tijd. er waren ook "fans" die dag die foto's hebben gemaakt..die moeten nog ontwikkeld worden GRRRR

maar ze komen eraan hoor..!!
 
Wie heeft er al nieuwe remblokken?

En welke heb je er nu op zitten.

Ben nu aan vervanging toe 4500KM gereden inclusief 2 circuitdagen.
 
A.U.B. Gelezen in een nieuwe test... Gevoel vs. realiteit
Laten we ditmaal bij de ZX-10R beginnen. Dit is een motor waarbij sturen kinderspel lijkt. Je gooit hem nog gemakkelijker dan gemakkelijk van het ene op het andere oor en de motor sleurt je naar de volgende bocht met een acceleratie die ongekend is. In het toerengebied tussen de 3000 en 9000 tpm lijkt deze ZX-10R dan ook onverslaanbaar en geeft je daarom de indruk harder dan ooit te rijden, waarbij niets of niemand nog in staat is jou bij te houden. Totdat je in je spiegel kijkt en tot je grote verbazing die Fireblade nog steeds aan je achterwiel zit geplakt. Waarbij die Hondaman juist helemaal niet het idee heeft zo hard aan het rijden te zijn. Gevoel en werkelijkheid liggen dan ook mijlenver uit elkaar
 
A.U.B. Gelezen in een nieuwe test... Gevoel vs. realiteit
Laten we ditmaal bij de ZX-10R beginnen. Dit is een motor waarbij sturen kinderspel lijkt. Je gooit hem nog gemakkelijker dan gemakkelijk van het ene op het andere oor en de motor sleurt je naar de volgende bocht met een acceleratie die ongekend is. In het toerengebied tussen de 3000 en 9000 tpm lijkt deze ZX-10R dan ook onverslaanbaar en geeft je daarom de indruk harder dan ooit te rijden, waarbij niets of niemand nog in staat is jou bij te houden. Totdat je in je spiegel kijkt en tot je grote verbazing die Fireblade nog steeds aan je achterwiel zit geplakt. Waarbij die Hondaman juist helemaal niet het idee heeft zo hard aan het rijden te zijn. Gevoel en werkelijkheid liggen dan ook mijlenver uit elkaar

gna gna dat is precies mijn genoegen op een Honda. een wolf in schaapskleren. Super!!
 
A.U.B. Gelezen in een nieuwe test... Gevoel vs. realiteit
Laten we ditmaal bij de ZX-10R beginnen. Dit is een motor waarbij sturen kinderspel lijkt. Je gooit hem nog gemakkelijker dan gemakkelijk van het ene op het andere oor en de motor sleurt je naar de volgende bocht met een acceleratie die ongekend is. In het toerengebied tussen de 3000 en 9000 tpm lijkt deze ZX-10R dan ook onverslaanbaar en geeft je daarom de indruk harder dan ooit te rijden, waarbij niets of niemand nog in staat is jou bij te houden. Totdat je in je spiegel kijkt en tot je grote verbazing die Fireblade nog steeds aan je achterwiel zit geplakt. Waarbij die Hondaman juist helemaal niet het idee heeft zo hard aan het rijden te zijn. Gevoel en werkelijkheid liggen dan ook mijlenver uit elkaar

Niks nieuws onder de zon.
Als ze dan toch even hard gaan, dan ook gevoel erbij :+ :}
 
Bij het gebruik van synthetische motorolie zijn er een aantal voordelen:

Een synthetische motor-olie kan door de sterke smeerfilm dunner zijn, waardoor er minder weerstand in de motor optreedt en daardoor wordt het brandstofverbruik gunstig beïnvloed.
Doordat een synthetische motorolie door de sterke smeerfilm dunner kan zijn, zal de olie bij de koude start sneller toevloeien naar de te smeren onderdelen, waardoor de motorslijtage sterk vermindert.
Ook zal er hierdoor minder lawaai zijn in een motor met hydraulisch bediende kleppen -doordat synthetische olie minder makkelijk verdampt bij de hoge temperaturen - in de motor zal het olie-verbruik verminderen.
Synthetische olie is thermisch stabieler . Dit betekent dat de olie langer en beter tegen zware belasting is opgewassen . Synthetische olie is bijgevolg uitstekend geschikt voor extremere belastingscondities
Ook koppelingen dus zolang de viscociteit maar niet te hoog is(hoe hoger, hoe dikker de olie)
 
sja...en als je toleranties van je blok wat ruimer zijn...dan is 5w40 waardeloos, want je krijgt een hoog olie verbruik...want de smering is te dun..en komt het dus op plekken waar je het niet wil...

tevens is het maar de vraag of je koppeling het lekker vindt...als de olie zo dun is...

ik zou gewoon lekker met 10w40 half synteet rijden...altijd goed...nooit gezeik...en je gaat er niet langzamer door... :)

oja..en benzine verbruik minder...(lijkt me toch wel een puur fabeltje) want als ik met 0w40 of zelfs -2w40 ga rijden (lijkt wel water) dan zou ik 1 op 30 rijden?

nog een nadeel als je 1x ben overgestapt naar 5w40 kan je niet meer terug naar 10w40...(wrom dit nou ook alweer was...dat weet ik niet meer....)
 
sja...en als je toleranties van je blok wat ruimer zijn...dan is 5w40 waardeloos, want je krijgt een hoog olie verbruik...want de smering is te dun..en komt het dus op plekken waar je het niet wil...

tevens is het maar de vraag of je koppeling het lekker vindt...als de olie zo dun is...

ik zou gewoon lekker met 10w40 half synteet rijden...altijd goed...nooit gezeik...en je gaat er niet langzamer door... :)

oja..en benzine verbruik minder...(lijkt me toch wel een puur fabeltje) want als ik met 0w40 of zelfs -2w40 ga rijden (lijkt wel water) dan zou ik 1 op 30 rijden?

nog een nadeel als je 1x ben overgestapt naar 5w40 kan je niet meer terug naar 10w40...(wrom dit nou ook alweer was...dat weet ik niet meer....)

he Napo blijft trekken he die HONDA forums. Rij jij dan wel op de goede motor? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan