Hoe bevalt de CBR 1000RR tot nu toe?

Mavtri

MF veteraan
24 sep 2002
4.513
221
Barneveld
Ik ben nieuwsgierig naar de rijervaringen van de Honda nu meedere mensen ws al aardig wat kilometers hebben gereden. Is iedereen nog net zo idolaat als in het begin? of zijn er inmiddels ook punten van kritiek op de "saaie" CBR1000RR. 8-)
Het ding is natuurlijk toch al weer ruim 6 maanden oud. Niet niks :+
 
ik ben er zeeer tevreden over :} heb nu 5300km erop staan en hij gaat steeds lekkerder rijden :)
 
leuk verslagje van napo...ik kan het daar goed mee eens zijn, al heb ik niet de rijkunsten om met een 1.33 over assen te "vegen"

ik moet zeggen dat de grote kick van het doortrekken bij mijn motor WEL aanwezig is, maar dan met name door de enorme bleeeer die er uit de race-uitlaat komt en niet perse door de versnelling, die is idd redelijk gelijkmatig.

ik heb er nu zo'n 10000km opstaan, mag donderdag weer een circuitdag meemaken op Spa en ben blij dat ik de bandenwissel gedaan heb van Pirelli naar de MPP.

ik ben nog wel wat aan het vioolen met mn vering, want ondanks dat ie na wat finetuning voor 90% van de rit wel ok staat, heb ik toch in sommige gevallen dat ie niet naar mn zin is.

zithouding is ok, ook voor de lange trips, uiterst betrouwbaar, snel, strak, SUPERremmen (incl stalen remleidingen), mooiste HERRIE die ik ooit uit een gillende viercilinder heb gehoord (luister tijdens de superbikes maar eens naar de Ten Kate 1000RR) en ik vind em nog steeds beeeeremooi in de gekozen rode kleur!! Vering kan wat beter zoals gezegd en hij pakt wat moeilijker op onder de 2000 toeren vanwege de uitlaat, maar ach....

maar ook al zou ik minpunten vinden, de meesten vergeven de eigen motor de "zwakke" plekken omdat velen een merkvoorkeur hebben en de gekozen fiets toch de mooiste vinden...zo ook bij mij, al vind ik een R1 2004 erg goed rijden, kopen is iets anders en zou ik (voorlopig) niet snel doen.

als honda-man ben ik (nog steeds) ontzettend blij met mn blade'je, ook al heb ik af en toe erg veel lol op bv de Aprilia RSV 2004 of de R1 2004.

ik wacht in spanning af op de blade 2006, maar voorlopig hoop ik hier nog vele kms mee te maken..!!
 
Sluit me helemaal aan bij het verhaal van NapO,
afgelopen zaterdag was ik de gelukkige om een proefrit ermee te maken (bij motor Apeldoorn).
Maar op die demo zat een twee tanden groter a-tandwiel en een LeoVince :9~
Rijdt echt geweldig, maar jij rijdt dan zo onbenullig hard (je hebt het niet in de gaten).
Doe mij dus nog maar even die bullige V-twin power, als ik een circuitje in de achtertuin heb liggen komt hij er zeker!

edit:
is idd het mooiste 4 pitter geluid ooit (voor mij dan)
met open demper uiteraard.
 
Bevalt prima.

Aanpassingen die ik heb gedaan zijn.

- de vering afgesteld
- het balhoofd laten zakken tot aan de eerste ring (om sneller in te sturen)
- stalen remleidingen gemonteerd
- rem en koppelingshendels laten zakken

Mischien nog twee tandjes achter extra voor meer trekkracht.
Fijne motor om mee te toeren en te racen.
 
Mijn mening met alle respect voor ieders mening.
Momenteel zit ik aan zo'n 4100km,en inderdaad al heb je niet echt dat WOW effect
probeer dan maar eens om 100pk (al heb je op het achterwiel standaard 147pk)optimaal te benutten in zeer bochtige omstandigheden.Het zweet zal je al hou uitbreken om
dan net niet te laat in de ankers te moeten voor iedere bocht... geloof me,
de glimlach komt al hou te voorschijn om te beseffen dat deze bike wel echt hard..HEEL HARD gaat en dat alles zo onder controle blijft EEN ECHTE HONDA.
Ondertussen zit er ook al een racedemper van arrow erop en wat deze blade uitbraakt zijn wel degelijk PK'S en geen zever:x
aan alle bijna CBR1000RR eigenaars KOOP HEM
en wees even trots als ik *D
 
Mijn mening met alle respect voor ieders mening.
Momenteel zit ik aan zo'n 4100km,en inderdaad al heb je niet echt dat WOW effect
probeer dan maar eens om 100pk (al heb je op het achterwiel standaard 147pk)optimaal te benutten in zeer bochtige omstandigheden.Het zweet zal je al hou uitbreken om
dan net niet te laat in de ankers te moeten voor iedere bocht... geloof me,
de glimlach komt al hou te voorschijn om te beseffen dat deze bike wel echt hard..HEEL HARD gaat en dat alles zo onder controle blijft EEN ECHTE HONDA.
Ondertussen zit er ook al een racedemper van arrow erop en wat deze blade uitbraakt zijn wel degelijk PK'S en geen zever:x
aan alle bijna CBR1000RR eigenaars KOOP HEM
en wees even trots als ik *D
ik geloof ook zeker dat je op een circuit heel erg hard met deze honda kan rijden...maar t moet niet zo zijn dat als ik een proefritje ga maken....en na het warm rijden van de banden ik 2 bochten makkelijk met de stepjes aan de grond kan rijden...dat is wel leuk...maar je houdt zo niks meer over... :)

je moet wat te ontdekken hebben in een motor....en die honda rijdt zo vreselijk makkelijk en soepel dat ie te snel te veel geeft...en daar raak je op uit gekeken.

vergelijk het met een vrouw, als je in de kroeg staat, en er komt een lekkere dame naar je toe en zegt:'"hey ik ben natasha, ik heb zin in sex zullen we?" dus je doet het...en na 2x ben je er op uitgekeken ut gaat te makkelijk...

terug op motoren....honda heeft een super machine gemaakt tov de r1 en zx10r, alleen die laatste 2 hebben een bite...die 10r...is gewoon puur gif, en dat maakt het uitdagend...

voor beginners en gemiddelde rijders weet ik zeker dat de honda een super fiets is....

sterker nog ik zou er ook eentje kopen als dat motorische gedeelte gewoon meer gif heeft...en niet dat ultra soepelenergensgeendipjetebekennenmotorblok :)
 
Technisch is de Blade gewoon de beste motor van de 04 1000s, maar de leukste???

Ik heb dan wel niet op een 04 Blade en 04 R1 gereden, maar wel een aantal tiental kms op een 93 Blade en een 01 R1 in de bergen in Frankrijk en daar voelde de Blade (met dus 8 jaar verschil) beter beheersbaar, ok hij heeft minder pktjes maar hij stuurde heel goed en de stepjes zaten dan ook zo op de grond en wheelies waren super easy.
Op de R1 was dat heel anders, werken op dat ding! Lichter en meer pks maar hij voelde als een ongetemd paard! Heerlijk, maar in de bergen kies ik dan wel de Blade.
Ik denk dat t met de nieuwe modellen een beetje t zelfde is, controle en beheersbaarheid op de Blade, pure (vermoeiende) fun op de R1.
 
he mavtri, denk jij dat een sp1 geen echte racer is ???

een sp1 heeft echt een zeer hoge FUN factor hoor.

ik weet ook niet of ik weer zal kan gaan wennen op een 4 pitter.
tuurlijk joh ik zit je te dollen die SP1 vind ik ook een top fiets en is op en top een supersport het verschil qua rijden is inderdaad alleen wel erg groot tussen een twee of en vier cilinder. Ik heb een paasr boxers gereden hiervoor en dat stampt ook prima maar toch ben ik weer blij met "mijn wolf in schaapskleren"
 
tuurlijk joh ik zit je te dollen die SP1 vind ik ook een top fiets en is op en top een supersport het verschil qua rijden is inderdaad alleen wel erg groot tussen een twee of en vier cilinder. Ik heb een paasr boxers gereden hiervoor en dat stampt ook prima maar toch ben ik weer blij met "mijn wolf in schaapskleren"

Ik vind V-Twin lekker onderuit, maar toch vind ik het tegenvallen vergeleken met een 4-pitter (Blade, R1), wee nie, tis me beetje te rouw en stamperig. Ik heb zelf een V4 en heeft een beetje van beide werelden, bevalt me super, alleen als ik een grote mag rijden neem ik denk ik een 4 in lijn. De sound en het gevoel is gewoon uh ja dat ist juist. ;)
 
Technisch is de Blade gewoon de beste motor van de 04 1000s, maar de leukste???

Ik heb dan wel niet op een 04 Blade en 04 R1 gereden, maar wel een aantal tiental kms op een 93 Blade en een 01 R1 in de bergen in Frankrijk en daar voelde de Blade (met dus 8 jaar verschil) beter beheersbaar, ok hij heeft minder pktjes maar hij stuurde heel goed en de stepjes zaten dan ook zo op de grond en wheelies waren super easy.
Op de R1 was dat heel anders, werken op dat ding! Lichter en meer pks maar hij voelde als een ongetemd paard! Heerlijk, maar in de bergen kies ik dan wel de Blade.
Ik denk dat t met de nieuwe modellen een beetje t zelfde is, controle en beheersbaarheid op de Blade, pure (vermoeiende) fun op de R1.
Ik ben het daar volledig mee eens !!!
 
Dit is precies wat ik bedoel,IK had het hier niet over bochtige omstandigheden
op circuit maar wel op kronkelende landelijke wegen,
daar waar de doorsnee motorrijder het meest in vertoefd
En de fun die komt echt wel meer naar hoelang men der mee rijd
een beginners motor zou ik het niet durfen noemen het blijft
tenslotte nog altijd een fireblade.....
 
ik denk dat ikm toch in ga ruilen voor de nieuwe R1, die is uiteindelijk sportmotor van het jaar geworden........
 
Terug
Bovenaan Onderaan