Hoe bouw ik een GL1000 om naar Caferacer?

Badoe

MF'er
19 feb 2006
38
0
Nederhorst den Berg
Hallo ik ben nu ruim 6 weken trotse eigenaar van deze mooie Honda GL1000 K1 :]
full


Nu heb ik hier al een aantal caferacer modellen en varianten van gezien?..
full

Het uiterlijk is wel aardig aan te passen door een andere buddy en ander stuur.

Maar wat kan ik nog meer doen en waar moet ik echt goed op letten?..
Moet ik perse mijn kabels inkorten als ik een ander stuur er op doe?..
Het liefst zou ik iemand spreken die ook zijn GL1000 heeft omgebouwt tot cafe racer..
nou ik hoop op bruikbaren reacties! :)
 
De foto is niet super-duidelijk en ik ben ook geen Goldwing kenner om te zien hoe origineel je motor is, maar volgens mij bestaat er een kans dat je op het punt staat een zeldzaam wordende klassieker te verbouwen? Waarom koop je niet een schade Gixxer (dingen liggen letterlijk voor het oprapen) en houd je deze mooi als "grand-cafe-cruiser" :+
 
Haha grand cafe racer.. dat vin ik nog is een mooie uitdrukking!
Ja ik twijfel ok wel bedoel de koffers zijn ook practisch maar dacht door er een cafe racer van te maken wat sportiever te rijden.. ja dan ha dik wel een andere motor kunnen kopen natuurlijk maar hier ben ik nou eenmaal verliefd op geworden! Maar vin de verbouwening van een paar fotos hier boven wel erg drastisch.. dacht zeg maar meer aan andere buddy en ander stuur en zo min mogelijke blivende veranderingen zodat ik hem later gewoon weer terug kan bouwen!..
 
Haha grand cafe racer.. dat vin ik nog is een mooie uitdrukking!
Ja ik twijfel ok wel bedoel de koffers zijn ook practisch maar dacht door er een cafe racer van te maken wat sportiever te rijden.. ja dan ha dik wel een andere motor kunnen kopen natuurlijk maar hier ben ik nou eenmaal verliefd op geworden! Maar vin de verbouwening van een paar fotos hier boven wel erg drastisch.. dacht zeg maar meer aan andere buddy en ander stuur en zo min mogelijke blivende veranderingen zodat ik hem later gewoon weer terug kan bouwen!..

Andere buddy, lekker breed renthal stuurtje, kleinere knippers en ff overspuiten. Dikke vette demper niet te vergeten, laser heeft mooie chrome toeters. :)
 
zoals bobbel al zegt, niet verbouwen :N
zo te zien heb jij er nog een met spaakwielen, dat is dus een hele vroege.
die dingen barsten nu niet echt van het vermogen, zijn lomp zwaar en sturen nu ook niet echt scherp.
bovendien hebben ze een raar frame zodat je eigenlijk alleen de originele "tank" kan gebruiken.

ga desnoods op zoek naar een oude gs of een cb met een normaal wiegframe,
deze fiets verbouwen is zonde. -O-
 
Ben je gek, lekker verbouwen, er zijn er nog zat. 8-) Weet je wat mooi zou zijn? Als je een setje originele Ack Bant uitlaten te pakken zou kunnen krijgen. Dat was een 4 in 4 uitlaat die wat meer grondspeling gaf, gemaakt door (als ik me goed herinner) de Amsterdammer Ack Bant. Hij bouwde destijds ook hele goede expansiepijpen voor RD 350's. Bovendien kwam er dan een geluid uit de GoldWing dat de haren op je ballen overeind deed komen. :9 :9 :9 Prachtige pijpen, kwamen aan de achterkant zo mooi met zijn vieren naar boven.

Het zal niet meevallen om eraan te komen maar dat zou echt iets unieks zijn.

Succes!
 
Zo'n oude goldwing sportiever maken lijkt me echt een moeilijk doel! M'n pa heeft een gl1000 k3 (en een 1100) en die is loodzwaar. Verder is er ook niets sportiefs aan, om wat te noemen: geometrie, vermogen blok, vering/demping, zithouding..

Als je creatief bent is er zeker iets speciaals van te maken. Ben je echt op zoek naar wat meer (klassieke) sportiviteit dan zou ik eerder zoiets maken als iemand anders gedaan heeft. Namelijk deze:

full


Hier zit dan wel een ander blok op met turbo maar die moet je maar even wegdenken ;)
 
Tja misschien is het wel zonde maar de GL1000 is na mijn idd als ik mn huiswerk beetje goed heb gedaan tog een beetje uitgebracht als sportieve tourfiets die snelheid en behendigheid moet uitstralen en ook moet zijn.. Mijn ervaring is ondanks dat het een zwaar beestje is dat ie ook zeker snel en behendig is voor uit die tijd! Magoed ik zal mezelf er nog is flink over buigen.. iedergeval wel bedankt voor jullie reacties! :}
Maar heb eigelijk nog geen duidelijk antwoor dop een vraag..
Stel dat ik een lager stuur doe en misshcien ook wel korter moet ik dan persee al mn kabels in korten?.. Met nadruk op remkabels en koppeling?..
 
GL-1000 naar caferacer whahahaha!! _O- maar het is in ieder geval wel uniek!
Tip: ik heb een keer een gl-1000 horen lopen met een eigenbouw 4 in 4 uitlaat zonder blans-pijpjes, dat klonk super mooi. :Y
 
Stel dat ik een lager stuur doe en misshcien ook wel korter moet ik dan persee al mn kabels in korten?.. Met nadruk op remkabels en koppeling?..

Normaal gesproken * niet, hooguit een beetje netjes wegwerken omdat het anders zo rond slingert.

* moet je lezen als disclaimer, met de US cultuur geen zin aangeklaagd te worden
 
Maar heb eigelijk nog geen duidelijk antwoor dop een vraag..
Stel dat ik een lager stuur doe en misshcien ook wel korter moet ik dan persee al mn kabels in korten?.. Met nadruk op remkabels en koppeling?..

blijft vermoedelijk een kwestie van proberen :?

zo had ik op mijn honda bij aanschaf een bepaald stuur erop zitten (dragbar), dit vond ik niet mooi zodoende vervangen door een m-stuurtje. dit kon met dezelfde kabels terwijl het stuur een heel ander model/afstand etc. had. later heb ik dit m-stuur weer vervangen door een sbk-stuur. voor dit stuur moesten de kabels een heel stuk langer wezen maar bleek dat ze lang zat waren. onlangs heb ik een andere vork geplaatst met andere stuurklemmen. hierbij moesten de kabels nóg iets langer zijn...bleek echter met de originele kabels nog steeds te passen. tis een kwestie van nét wel maar het past dus nog steeds. kan je geen uitsluitsel geven maar vermoed een kwestie van uitproberen.

ps. ik stem op aanpassen naar wens, een originele fiets zou nimmer mijn voorkeur genieten ;)
 
Tja misschien is het wel zonde maar de GL1000 is na mijn idd als ik mn huiswerk beetje goed heb gedaan tog een beetje uitgebracht als sportieve tourfiets die snelheid en behendigheid moet uitstralen en ook moet zijn.. Mijn ervaring is ondanks dat het een zwaar beestje is dat ie ook zeker snel en behendig is voor uit die tijd!
nou ben ik ook"uit die tijd" en nee ook toen straalden ze geen snelheid en behendigheid uit. als je eigenaar was en je wist em bij +160 kmh op straat te houden dan was dat behendig :} :} (de eerste serie was berucht om zijn"speedwobble "bij 160 waarbij het stuur tegen de aanslag aan heen en weer sloeg, zelf meegemaakt)de volgende versies hadden dan ook een versterkt frame.het was een motor om lage afstanden(beheerst) op de snelweg mee te toeren
 
Gezien de giga sturen op de Gl's van pa kan ik me goed voorstellen dat je enkele decimeters kabel over houd na het monteren van een ander stuur. En een koppelingskabel stop je niet zomaar even weg dunkt me! Maar het blijft een kwestie van proberen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan