hoe carburator EVO '90 blok makkelijk verwijderen?

dubbeles

Rookie
19 jun 2006
19
0
Beste forummers,

Wat is de makkelijkste manier om de carburateur van een EVO ('90) blok te demonteren? Wil 'm even in m'n ultrasoon bad leggen, maar dan moet 'tie er wel af. T.o.h. leek het nog niet zo 1-2-3 makkelijk gedaan...
 
Ben het eigenlijk nooit met Rambabbel eens behalve nu.
Jij kan in 'n ander topic dus wel dingen zeggen als en ik citeer: ja .. of zo'n blok ineens van mars komt ofzo. Kijk .. het is dan niet high-tech Japans, maar in de basis gaat 't allemaal om een fikkie steken in 2 soepblikken.

En als iemand dan 'n soort grappig (maar erg logisch ook nog eens) commentaar levert op jouw probleem met het , op de bougies verwisselen na , makkelijkste sleutelklussie aan 'n Evo , namelijk ...het verwijderen v.d. carburateur , ben je op je pik getrapt?
Of mis ik nou weer 'n paar smileys?
Groet,Fred.


P.s. Ja , zo makkelijk is idd het loshalen v.d. carburateur.
En ja , mijn 1e gedachte was ook : nou nou ik wil 'm even in MIJN ultrasoonreiniger leggen maar dat ding eraf schroeven... :W
 
Ben het eigenlijk nooit met Rambabbel eens behalve nu.
Jij kan in 'n ander topic dus wel dingen zeggen als en ik citeer: ja .. of zo'n blok ineens van mars komt ofzo. Kijk .. het is dan niet high-tech Japans, maar in de basis gaat 't allemaal om een fikkie steken in 2 soepblikken.

En als iemand dan 'n soort grappig (maar erg logisch ook nog eens) commentaar levert op jouw probleem met het , op de bougies verwisselen na , makkelijkste sleutelklussie aan 'n Evo , namelijk ...het verwijderen v.d. carburateur , ben je op je pik getrapt?
Of mis ik nou weer 'n paar smileys?
Groet,Fred.


P.s. Ja , zo makkelijk is idd het loshalen v.d. carburateur.
En ja , mijn 1e gedachte was ook : nou nou ik wil 'm even in MIJN ultrasoonreiniger leggen maar dat ding eraf schroeven... :W

_O- _O-
 
Normaal vallen die carbs er bij een HD toch vanzelf af O-) O-) ;)
Da's ook de reden dat je op de meeste Harleys er nog maar eentje ziet zitten. ;)

Ik neem aan dat demontage vergelijkbaar zal zijn als op een Buell? De procedure is recht-toe-recht-aan, beginnend met het filter + -houder afbouwen, waarschijnlijk moet je cater-ontluchtingslang er af halen (behalve als er een catch-can oid. op je Harley zit), het carb-montage framepje er af, dan wat schroeven lossen en je trekt 'm zo uit het rubber. Niet de inlaat-pijpen van de cilinderkoppen af halen, da's niet nodig en nogal een gepiel (vooral er terug opzetten). Het meest ingewikkelde wellicht is de kabels loshalen (gas en choke) maar ook dat is niet echt moeilijk. Wel zorgen dat bij montage de kabels de goede speling hebben.
Succes!
 
Dat is heel simpel. Heb die van mij er een paar weken geleden nog af gehad.

Eerst de luchtfilter behuizing eraf door die grote bout in het middan los te draaien. Dan luchtfilter zelf wegnemen (zit er los op). Dan heb je rechts en links aan de bovenzijde 2 inbus bouten die het filterhuis in het blok verankeren. Het kan zijn dat de bouten verborgen zijn achter 2 rubberen schijfjes. Schijfjes wegdoen dmv een platte schroevendraaier en de bouten worden zichtbaar.
Buiten die 2 bouten heb je rond de luchtinlaat van de carb ook nog drie kleine inbus boutjes. Deze gelijkmatig losdraaien. Als je al deze 5 bouten hebt los gedraaid, dan kan je het luchtfilterhuis eraf nemen.

De carb zit gewoon dmv een rubberen ring over het spruitstuk geschoven. Die is dus niet meer vast geschroefd ofzo.
Om de kabels los te krijgen moet je aan het stuur de regeling volledig open/dicht (tis maar hoe je het bekijkt) draaien zodat de kabels een maximale speling krijgen in de geleiding. Als dit het geval is, dan heb je aan de carb meer speling waardoor je de kabels van de carb kan halen.

Let wel, als de carb eraf is, dan zit ie nog vol met benzine. De vlotter kan je eruit halen door langs de onderzijde de kruis boutjes los te draaien.

Succes ermee !!!

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Je kan steeds mailen op spyball@hotmail.com (is trouwens ook mijn msn adres)
 
Ha die KIEKE,

Dank voor je uitgebreide antwoord. Hier heb ik wat aan ..
Ik had namelijk niet verwacht dat de carb. eigenlijk alleen middels een rubber vast zit (nadat je het filterhuis eraf hebt). Het is namelijk niet zo makkelijk te zien als je het filter er af hebt .. en in de garagemanual wordt het ook niet zo heel duidelijk getoond.

Nogmaals dank!

Hans
 
Terug
Bovenaan Onderaan