Hoe conische klauwplaat verwijderen?

kabouterventje

Die hard MF'er
22 okt 2005
517
0
Lochristi
Heb ff een vraagje voor de machinebouwkundige onder jullie. Ik ben nog niet zolang in het bezit van een draaibankje (Ferm md350) voor hobbydoeleinden. Omdat er wat speling op zat heb ik hem volledig uit elkaar gehaald voor een revisietje.
Nu krijg ik die verdomde klauw niet van de as. Het zou een conische moeten zijn, volgens internet O-). Ze spreken constant over mc1 of mk1 en bij mijn weten is dat conisch. Dat rotding wil er dus niet af, ik ben er nu wel al in geslaagd om de heel de as met de klauw te verwijderen, kwestie dat het wat makkelijker werkt.
Wat ik al geprobeerd heb is de klauwplaat toedraaien en met een buis langs de andere kant (as is hol) er met licht O-) geweld proberen af te "tikken". Lukt dus niet. Opwarmen heb ik ook al geprobeerd, maar één van de lagers zit er nog op (kan er niet af zonder klauw te verwijderen :( ) en als ik het te warm maak dan vrees ik voor de lager (is een soort lager waarmee je door aandraaien de speling kan wegnemen) en die wil ik wel behouden :Y ....

Dus in één woord


HELP :?

Situatiefoto's kan ik altijd bezorgen :Y , maar liefst morgen ;)
 
Laatst bewerkt:
Mc of MK1 is wel een héél klein conusje........, kan me er niks bij voorstellen als daar een drieklauw mee vast moet zitten terwijl er ook nog een gat in die conisch moet zitten voor materiaaldoorvoer :N
Normaal zitten die klauwen toch vast met een camlock als het conisch is :? er zitten dan ook nog 3 pennen in die vastgeborgd worden.
Maarja, fotootje zal wel verhelderend werken.............
 
wellicht een mailtje naar de fabrikant om te vragen hoe dat ding vast zit. Hangt ie alleen nog op een conische verbinding dan lijkt me iets meer geweld gerechtvaardigd. zit ie nog ergens met een verborgen bout of zoiets dan sla je de boel naar filistijnen.
 
wellicht een mailtje naar de fabrikant om te vragen hoe dat ding vast zit. Hangt ie alleen nog op een conische verbinding dan lijkt me iets meer geweld gerechtvaardigd. zit ie nog ergens met een verborgen bout of zoiets dan sla je de boel naar filistijnen.

Tis een Chineesje, kvrees dat da nie zo evident is. Er circuleren veel ferm's op 2dehands site's maar nergens vind je een deftige handleiding of iets dergelijks. Ik hoop gewoon dat ik iemand vind die ervaring heeft op dit vlak... want ik heb het niet O-)
 
Volgens mij zit hij er idd met schroefdraad op...

Zie hier ook een advertentie waar een kopje aangeboden is:
≥ Doe-het-zelf en Verbouw - Marktplaats.nl

Misschien wil die man je wel vertellen hoe je hem er af haalt (ivm blokkeren, links of rechts draad?).

Getverdekke, die heb ik over het hoofd gezien... Dank je :} , ik ga direct mailen :P

Sta ik daar voor niets met hamer en volle staaf op te kloppen |( B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan