Hoe DB killer uithalen bij Leovinci SBK demper

Dirtrider

MF'er
3 mrt 2008
77
0
HOUTHALEN
Vind het geluid van mijn SRAD met Leovinci demper maar zwakskes.
Heb geprobeerd de DB-killer eruit te halen door de achterste teut los te schroeven en de DB-killer eruit te trekken maar hij beweegt geen milimeter. Lijkt precies of deze is vastgelijmd! Zie ook nergens een schroefje waarmee die vast zou kunnen zitten?
Graag tips om die eruit te kunnen kegelen.
full
 
Bedankt voor de tips want de DB-killer is eruit :}
Vice grip erop en een paar harde trekken en floep daar was hem.
Wat een ding zeg; normaal dat er geen geluid uit mijn demper kwam.
Daarna motor gestart: en wat een :9~ geluidje
Ik ga de DB-killer toch nog houden voor als ik later op circuit wil rijden, of als mijn buren op mij beginnen te schieten als ik hem om 5 uur 's morgens in de gang gooi.
Hier nog een foto van het lompe ding ( motor is nu een kilo lichter):
[afbeelding]


Hahaha en het is nog geen eens 1 april

:} :} :} :} :} :} :} :} :} :} :}

blijft leuke humor :P
 
heuuuu... als je DAT er echt uitgehaald hebt, dan is dat het volledige binnenwerk van een VOLLEDIG gekeurde demper, dus niet één met DB-killer..


als je zonder dat spul erin gaat rijden, gaat die carbon demper zooooooooooooo hard gaan........



















.... uit elkaar knallen.

maar het lijkt me toch EEERRRUUUGGG groot ook..
 
Laatst bewerkt:
Yo mannen, ben net terug van Parijs en heb dus daarom vandaag pas kunnen reageren.
En wat een leuke reacties op mijn post :(
Blijkbaar heb ik dus geen gewone SBK demper maar een resonantie demper.
Is trouwens ook een volledig gekeurde sportdemper, op mijn kader aan de balhoofd staat er trouwens ook een sticker met SGI (gehomologeerde demper en E13 nr....).

Maar buiten al dat gezever, mijn motor klinkt enorm lekker en dat lomp stuk ijzer blijft er (voorlopig uit).
Zal ook wel zijn dat het geluid zwaar is de diameter van de dempingbuis is gelijk als de blok die ik eruit gehaald heb.
Zal nog wel een fototje posten van de ingewanden van de demper maar ik heb er juist in geschenen en er heeft zich een dikke spin in genesteld die ik er straks uit ga blazen.
 
Zoals beloofd (en voor de ongelovige Thomassen onder julie):

1ste foto is zonder teut en 2de met: maar dat heeft iedereen wel door hoop ik.
De 4 gaten bij de eerste fotos: daarin zaten de bouten om de demper te bevestigen.
Zal er voor de rest niet te veel woorden meer aan vuil maken.
full
 
Wat een grote opening! Ja, zoiets verwachten we natuurlijk niet dat zo'n buisenstelsel erin zat. Dat soort reflectiepijpen zitten vaak in de standaarduitlaatdemper. We kennen de sportdemper alleen met geperforeerde buis erin en je kan gewoon door de demper heen kijken (ingaande en uitgaande pijp).

Daarom dachten we dat je een leuke grap had gemaakt. Wat niet zo is. ;)

Jouw SBK demper is dus anders dan anders. :Y })
 
Terug
Bovenaan Onderaan