Hoe DB killer uithalen bij Leovinci SBK demper

Dirtrider

MF'er
3 mrt 2008
77
0
HOUTHALEN
Vind het geluid van mijn SRAD met Leovinci demper maar zwakskes.
Heb geprobeerd de DB-killer eruit te halen door de achterste teut los te schroeven en de DB-killer eruit te trekken maar hij beweegt geen milimeter. Lijkt precies of deze is vastgelijmd! Zie ook nergens een schroefje waarmee die vast zou kunnen zitten?
Graag tips om die eruit te kunnen kegelen.
full
 
Vind het geluid van mijn SRAD met Leovinci demper maar zwakskes.
Heb geprobeerd de DB-killer eruit te halen door de achterste teut los te schroeven en de DB-killer eruit te trekken maar hij beweegt geen milimeter. Lijkt precies of deze is vastgelijmd! Zie ook nergens een schroefje waarmee die vast zou kunnen zitten?
Graag tips om die eruit te kunnen kegelen.[afbeelding]


griptang op de killer en rammen
 
Ja, killer is aan het uiteinde dicht! Zit als het goed is met een schroefje vast aan het eindstuk.
Dat hangt van het model af! De dB-killer bij mijn broertje's GSXR is niet dicht (die is dicht aan de rand, en het hart is open), de mijne (bij RSVR Mille) wel.

In de demper zit een vernauwing in de geperforeerde binnenmantel, waardoor de killer klem komt te zitten. Bij mij had de dealer de killer er al uit gehaald, en ik ben er zelfs nog mee terug geweest omdat ik hem er niet met goed fatsoen in kreeg :$ Kwestie van geweld dus ;)
 
Bedankt voor de tips want de DB-killer is eruit :}
Vice grip erop en een paar harde trekken en floep daar was hem.
Wat een ding zeg; normaal dat er geen geluid uit mijn demper kwam.
Daarna motor gestart: en wat een :9~ geluidje
Ik ga de DB-killer toch nog houden voor als ik later op circuit wil rijden, of als mijn buren op mij beginnen te schieten als ik hem om 5 uur 's morgens in de gang gooi.
Hier nog een foto van het lompe ding ( motor is nu een kilo lichter):
full
 
dát is geen DB killer nee...vraag me af wat je allemaal gedaan hebt!

een DB killer is een pijpje van een cm of 20, soms geperforeerd en zit in het mondstuk waar de uitlaatgassen uitkomen.
die zit vaak met één enkele popnagel of schroef vast...wat jij doet is de halve demper slopen!

/edit: ik zit nog eens te kijken naar je post.
je wilt de DB killer behouden voor als je het circuit opgaat..mij lijkt het verstandiger dat je deze metaalberg maar gewoon weer gaat inbouwen en een evt. DB killer verwijdering maar aan een ander over laat.

enniewee: succes :W
 
Laatst bewerkt:
dát is geen DB killer nee...vraag me af wat je allemaal gedaan hebt!
Dit heb ook nog nooit gezien _O-

Misschien even een foto van hoe de demper er nu bij hangt? Ik hoop niet dat de hele achterkant er nu af is? En waar komen al die schroeven vandaan?

Ter vergelijking, dit was de verwachte `uitkomst' (wat er uit komt... :+ )
Dsc00020.jpg
 
Laatst bewerkt:
dát is geen DB killer nee...vraag me af wat je allemaal gedaan hebt!

een DB killer is een pijpje van een cm of 20, soms geperforeerd en zit in het mondstuk waar de uitlaatgassen uitkomen.
die zit vaak met één enkele popnagel of schroef vast...wat jij doet is de halve demper slopen!

/edit: ik zit nog eens te kijken naar je post.
je wilt de DB killer behouden voor als je het circuit opgaat..mij lijkt het verstandiger dat je deze metaalberg maar gewoon weer gaat inbouwen en een evt. DB killer verwijdering maar aan een ander over laat.

enniewee: succes :W


:^ _O- _O- _O-
 
Bedankt voor de tips want de DB-killer is eruit :}
Vice grip erop en een paar harde trekken en floep daar was hem.
Wat een ding zeg; normaal dat er geen geluid uit mijn demper kwam.
Daarna motor gestart: en wat een :9~ geluidje
Ik ga de DB-killer toch nog houden voor als ik later op circuit wil rijden, of als mijn buren op mij beginnen te schieten als ik hem om 5 uur 's morgens in de gang gooi.
Hier nog een foto van het lompe ding ( motor is nu een kilo lichter):
[afbeelding]


Holy shit, hier gaat iets heel erg fout! :') :X
 
Die foto die TS post is NO_WAY het binnenwerk van een sbk demper. Dat is het binnenwerk van een resonantiedemper (demper met kamers)
De SBK is een open demper waar je zo doorheen kan kijken.

Doe es een fotootje van de demper toen ie nog in elkaar zat. Heb je niet toevallig de orginele demper opengehaald, waar een Leovince sticker opzat ofzo?
 
hahaha dat is letterlijk een Killer, daarmee gooi je iemand hartstikke dood. ;)

ik ben ook wel benieuwd wat je er nou uit hebt gehaald, ik heb als reserve ook zo'n demper met killer maar dat is inderdaad een dun pijpje. Ik snap niet hoe dat afgebeelde apparaat van jou uberhaupt in die demper past :X
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tips want de DB-killer is eruit :}
Vice grip erop en een paar harde trekken en floep daar was hem.
Wat een ding zeg; normaal dat er geen geluid uit mijn demper kwam.
Daarna motor gestart: en wat een :9~ geluidje
Ik ga de DB-killer toch nog houden voor als ik later op circuit wil rijden, of als mijn buren op mij beginnen te schieten als ik hem om 5 uur 's morgens in de gang gooi.
Hier nog een foto van het lompe ding ( motor is nu een kilo lichter):
[afbeelding]
Leuke grap :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan