hoe deelnemen aan de zac? (als belg)

kristof r1

MF'er
16 nov 2003
109
0
zandvliet
Mijn vraag was ten eerste of je als belg kan mee doen aan de zac competitie?Lijkt me een toffe en nog betaalbare tak van de motorsport.Mijn circuitfiets is momenteel een yamaha thundercat (met lichte schade),is deze hiervoor geschikt?Heb al gekeken op de site van zac,je moet blijkbaar eerst een cursus doen vooraleer te mogen starten,bij wie moet je dan zijn en eventuele datums van de cursussen?enfin als je nog informatie hieromtrend hebt mag je die altijd posten.


ps:als er nog belgen meedoen aan de zac mogen ze altijd iets laten weten.
 
Iedereen ongeacht je nationaliteit mag meedoen aan de zac voor hoever ik weet ...

Je moet een TOMS cursus doen om je C licentie aan te vragen dan kan je doen via MOTORXTRA

Een thundercat is uiteraard geschikt daar rijden er genoeg mee volgens mij !
 
kristof,

natuurlijk zijn 'onze' zuiderburen van harte welkom op de ZAC! Je bent niet de eerste! 'Alles' met twee wielen, meer dan 120cc en kuipwerk kan meedoen (mits je door de technische keuring komt). Kijk eens op http://www.z-a-c.nl/motoren (www.z-a-c.nl/motoren). Wat het kostenplaatje betreft, er loopt momenteel een topic genaamd 'ZAC low-budget'. Houd deze maar eens in de gaten. Over de cursus: dit is de zogenaamde TOMS-cursus. Deze wordt volgens mij gegeven op het circuit van Zandvoort. Wellicht kun je hier ook meer informatie over vinden op de website van de ZAC. Succes! :]
 
Mijn vraag was ten eerste of je als belg kan mee doen aan de zac competitie?Lijkt me een toffe en nog betaalbare tak van de motorsport.Mijn circuitfiets is momenteel een yamaha thundercat (met lichte schade),is deze hiervoor geschikt?Heb al gekeken op de site van zac,je moet blijkbaar eerst een cursus doen vooraleer te mogen starten,bij wie moet je dan zijn en eventuele datums van de cursussen?enfin als je nog informatie hieromtrend hebt mag je die altijd posten.


ps:als er nog belgen meedoen aan de zac mogen ze altijd iets laten weten.
A.s 23ste aug. is er een Toms cursus voor de licentie vd ZAC !

Inf bij www.motorxtra.nl

su6
 
alvast bedankt voor de reactie's,ga toch eens een kijkje nemen as 15 september op zandvoort .Ik neem aan dat je daar toch alle informatie kan bekomen om te mogen starten he.Maar enige tips om te starten zijn altijd welkom.
 
Als je wilt weten hoe het er op een 'normale' ZAC-dag aan toe gaat dan kun je beter op 18 augustus naar Assen komen. Het is een stukje rijden, maar dan heb je wel wat... (scheelt je trouwens ook een vrije dag!)
 
alvast bedankt voor de reactie's,ga toch eens een kijkje nemen as 15 september op zandvoort .Ik neem aan dat je daar toch alle informatie kan bekomen om te mogen starten he.Maar enige tips om te starten zijn altijd welkom.

Da's inderdaad geen probleem, maar wellicht is het handig om nog eerst TOMS te doen, dan kun je gelijk meedoen. Of in ieder geval volgend seizoen.

Eigenlijk is alles hier al gezegd, TOMS halen en lid worden van de DNRT (stichting die Z.A.C. organiseert).
 
Mocht je de TOMS doen: dat kan 3x per jaar.
-april; cursus zit na de RAI voor 50% vol en is meestal al gesloten voor de Beurs in februari.
-mei/juni; cursus zit meestal begin april vol
-augustus; doorgaans altijd plaats.
De 1e ZAC race is altijd vóór de 1e TOMS cursus!
 
dus jullie raden aan om eens te komen kijken op 18september naar assen.Ik veronderstel dat ik daar dan toch de nodige personen kan spreken voor me inorde te maken.De toms cursus zal toch voor begin volgend jaar worden,kan ik men men fietsje ook nog deftig inorde maken.

ps :z ijn er mensen die op lezenne rijden hier(mss wel bekende he)
 
Neem eens contact op met Dirk Jacobs van http://www.Banzairacing.be (www.Banzairacing.be) , hij rijdt als Belg in de ZAC...
 
Hier nog een Belg die op 18/9 voor de 1e maal gaat deelnemen
aan de ZAC in Assen .
K heb op 23/8 de TOMS gevolgd en heb via ria de formulieren gekregen ,
zodoende zal alles op 18/9 inorde moeten zijn .
Klopt het dat ik in de klasse S0 moet meerijden en welke rondetijden
draait men ongeveer in Assen bij deze klasse .
K ga komende zaterdag en zondag alvast nog wat trainen in Assen
met www.dannhoff-motorsport.de , is er soms nog iemand van de ZAC ???

Als jullie op de paddock een blauwe camionette met belgische nummerplaten
en een rode Ducati 749 zien staan zijn jullie altijd welkom om eens langs
te komen en me nog wat tips te geven of eentje te drinken !!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan