Hoe draai/schroef ik een nieuwe zijspiegel op mijn motor?

LoesS

MF'er
26 okt 2018
31
13
Hallo,

Mijn zijspiegel was afgebroken en ik probeer nu de nieuwe spiegel op mijn motor te draaien/schroeven. Het lukt me maar niet om hem zo te krijgen dat hij goed vast zit en dat de spiegel in de juiste stand staat. Ik word er helemaal tureluurs van!

Er zijn 3 dingen die ik vast moet draaien. De spiegel in de schroefdraad en 2 moeren. De ene moer moet de ene kant op vast gedraaid worden en de andere moer de andere kant op, maar als alles vast zit dan staat mijn spiegel aan de verkeerde kant; zeg maar naar me toe gedraaid op de motor ipv naar de buitenkant. Ik hoop dat er een trucje is of een bepaalde volgorde waarop ik alles vast moet draaien.

Ik hoop dat iemand mij een tip kan geven!

Alvast hartelijk dank!
 

Bijlagen

  • spiegel.jpg
    spiegel.jpg
    103,8 KB · Weergaven: 71
Hallo,

Mijn zijspiegel was afgebroken en ik probeer nu de nieuwe spiegel op mijn motor te draaien/schroeven. Het lukt me maar niet om hem zo te krijgen dat hij goed vast zit en dat de spiegel in de juiste stand staat. Ik word er helemaal tureluurs van!

Er zijn 3 dingen die ik vast moet draaien. De spiegel in de schroefdraad en 2 moeren. De ene moer moet de ene kant op vast gedraaid worden en de andere moer de andere kant op, maar als alles vast zit dan staat mijn spiegel aan de verkeerde kant; zeg maar naar me toe gedraaid op de motor ipv naar de buitenkant. Ik hoop dat er een trucje is of een bepaalde volgorde waarop ik alles vast moet draaien.

Ik hoop dat iemand mij een tip kan geven!

Alvast hartelijk dank!
Onderste moer vast draaien , dan de bovenste moer los , spiegel in juiste stand , dan spiegel met één hand vast houden en met de andere hand bovenste moer vast draaien , gok ik
 
blauw is rechts draad, met de klok mee vast draaien, rood is links draad, tegen de klok in vast draaien, en dat terwijl je de stengel van de spiegel op de juiste plaats houdt.

Het is makkelijker als je eerst zorgt dat blauw goed vast zit, en daarna pas aan rood gaat draaien :) (ter indicatie, werkplaatshandleiding zegt dat het blauwe draadbus met 25nm vast mag)
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2023-01-14 at 23.34.14.jpeg
    WhatsApp Image 2023-01-14 at 23.34.14.jpeg
    115,2 KB · Weergaven: 10
1673735874102.png


Hmm, zou zeggen dat "bout 1" de lockmoer is, "bout 2" is wat in de zwarte houder gaat (aanname). Dus 1 eerst losdraaien (aanmame: steeksleutel tegen de klok in), door bijv. een steeksleutel die net past of pijptang of stelsleutel te gebruiken. Beide draaien dezelfde kant op, voor los of vast draaien. vastdraaien = steeksleutel met de klok mee.

Meestal zijn draai richtingen zo....

Royal was sneller dan ik ... ^_^)
 
Terug
Bovenaan Onderaan