Hoe een fog free helmvizier behandelen?

TinyTomba

MF'er
2 apr 2007
81
0
Beste mensen.
Ik heb kort geleden een HJC helm, type CL-14 aangeschaft met een z.g.n. "FogFree" scherm.
Er zat een roze folie op de binnenkant die je moest verwijderen.
Ik had al bij "zoeken" gekeken, maaar kon niets vinden hierover.
Nu is mijn vraag hoe ik zo'n scherm het beste kan behandelen wat betreft schoonmaken e.d. zodat de anti condens werking lang behouden blijft.
En, wat te doen als de werking achteruit gaat?
Kan er dan een nieuwe laag opgebracht worden o.i.d?
Of moet je dan een nieuw scherm kopen?
Hebben jullie goede ervaring met een dergelijk scherm, of juist niet?

Alvast bedankt voor alle hulp.

Groeten
 
Laatst bewerkt:
Zit er met een pin-lock iets op? Dus zit er een stuk plastic zegmaar op het vizier? In dat geval is het namelijk gewoon plastic en hoef je het niet speciaal te behandelen. Is het idee van dubbel glas dat het niet condenseert.
 
lijkt ie op van deze helms? zoja sterkte want die anti fog is na een week of 2 wel verdwenen. en dan rij je bijna altijd met een kiertje open -O-
full
 
Volgens het boekje van mijn Schuberth R1 die ook zo'n speciale coating aan de binnenkant heeft. Kan je het schoonmaken met water maar mag je er niet over hard over vegen/wrijven. Belangrijk is ook waar je de helm opbergt, als dat een koud of niet geisoleerd schuurtje is of gewoon een vochtige kamer is de coating constant aan het werk is daarmee eerder 'op' dan wanneer de helm altijd in een lekker droge kamer opgeborgen wordt.


(ik ben zelf overgens na een maand of 4 overgestapt op een pinlock vizier, met m'n vorige helm (Suomy Trek) na een paar weken naar een fogcity 'inplak' vizier)
 
Laatst bewerkt:
lijkt ie op van deze helms? zoja sterkte want die anti fog is na een week of 2 wel verdwenen. en dan rij je bijna altijd met een kiertje open -O- [afbeelding]

Beste GSX-RO,
Het is inderdaad (afgezien van de kleur) zo'n zelfde helm.
Ik heb extra betaald omdat er een FogFree scherm op zat.
De helm koste 179 euro.
Jammer, ik denk dat het dus een miskoop is.
Als het niet meer werkt zal ik dus een pinlock moeten gaan monteren.
Of zijn er nog andere goede oplossingen?
 
Pinlock wordt niet aangeraden op dat soort vizieren. Shark heeft ook zulke vizieren en voor het monteren van een pinlock moet er geboord worden in het vizier. De laag gaat dan bladderen. Het beste is waarschijnlijk een nieuwe vizier, pinlock voorbereid.
 
miskoop vind ik ook wel ver gaan hoor,voor de rest ben ik zeer tevreden over mijn helm en mijn vriendin ook.
tijdens het rijden zal je geen last krijgen van vocht als je alle ventilatie gaten openzet.
maar als je dan stil gaat staan moet je ff je vizier op een kiertje zetten.

andere oplossingen weet ik niet helaas. maar het kijk het gewoon aan misschien hebben wij gewoon pech en is het bij jou wel goed
 
Ik heb een Schuberth R1 helm met anti fog vizier, en nu na ruim 2 weken begint het al af te bladderen. Ik kan waarschijnlijk wel onder garantie een nieuw vizier krijgen, maar ik ga denk ik maar een pinlock vizier halen die er ook ingezet kan worden...
 
Ik heb een Schuberth R1 helm met anti fog vizier, en nu na ruim 2 weken begint het al af te bladderen. Ik kan waarschijnlijk wel onder garantie een nieuw vizier krijgen, maar ik ga denk ik maar een pinlock vizier halen die er ook ingezet kan worden...
Dat kan zeker, Schuberth doet daar niet moeilijk over :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan