Hoe een klaverblad over?

PeeJay

MF veteraan
Donateur
13 aug 2001
8.925
57
Onder een steen
Hoe rij je een klaverblad rond?
Je begint buiten en dan?
Op het laatst pas naar binnen of eerder?
En hoe hard rijden jullie op een klaverblad?
Ikzelf ongeveer 90 kph (soms iets sneller, soms langzamer).
 
Rechts van de pijl aansnijden.
Rustig erin (meestal dan :( )
op 1/3 hoeken en het gas erop.
snelheid opbouwend van 80 naar 100 (op moment van uitkomen).

Dat was het wel zo ongeveer. Dit was met de Pan, met de FJR hoop ik wat sneller te kunnen.
 
Zijn wel veel mensen die het klaverblad leuk gaan vinden volgens mij (waaronder ikzelf) ;) .

Van buiten naar 'binnen'. En idd ik rij ook rond de 90. Hard zat op dit moment.

Maar d'r zijn er die het veel beter kunnen en ook beter vertellen.
 
Afgelopen weekend met 110 km/u met de knie aan de grond... :D

Af en toe kijk ik op m'n teller, maar moeilijk te zien, geen digitale. Maar ik ga er rond de 80 à 90 in, en kom er rond de 100 à 110 uit. Soms gaat het beter, soms niet.
 
Ik was denk ik diegene waarvan :z gedacht werd! ;)
Ik rij iets van 75-80 op een klaverblad en bij het uitkomen van het blaadje weet ik het eigenlijk niet. Ik wil wel harder maar ik durf nog niet '( .
Ach, oefening baart kunst: glimrandjes worden steeds kleiner (0,5 cm).
 
Nou vooruit dan maar!
130á 135 op de teller als ik op 3 punten wegcontact heb!
Maaaar: Teller geeft te veel aan ivm. gewijzigde gearing ÉN je rijdt op dat moment met een kleinere "straal" (buitenkant band!) waardoor je teller nog meer gaat overdrijven!
Dus hoe platter, hoe "langzamer" :P
:]
 
ik rijd over hoevelaken rond de 110 a 115 km per uur....dat het uitacceleren gaat nog iets harder aan het eind van de bocht....
 
Volgens de regels van de ideale lijn ligt je apex op ongeveer 2/3 van de bocht. Maar als het 270 graden bochten zijn, wil ik weleens een heel langerekte apex hebben. Ik pak overigens wel meestal de vluchtstrook mee.
 
Op de A9-A4 reed ik toen zo'n 85-90 kilometer, ik vond het hard zat :} voor nu, merkte wel dat ik steeds iets harder ging, maar knee-down zal bij mij niet lukken, ik heb geen knee-pads zodoende...

(en ook geen broek waar ze op kunnen)
 
Hoe rij je een klaverblad rond?
Je begint buiten en dan?
Op het laatst pas naar binnen of eerder?
En hoe hard rijden jullie op een klaverblad?
Ikzelf ongeveer 90 kph (soms iets sneller, soms langzamer).

niet alle klaverbladen zijn even scherp Ressen is veel minder scherp dan hoevelaken.
bij de eene kan ik met 105 mijn knie aan de grond krijgen bij de andere pas bij 120 km.
 
niet alle klaverbladen zijn even scherp Ressen is veel minder scherp dan hoevelaken.
bij de eene kan ik met 105 mijn knie aan de grond krijgen bij de andere pas bij 120 km.
en aangezien hij vrij laat z'n knie aan de grond legt (dan gaat ie dus harder en schuiner dan "normaal") kan je nog een beetje zachter.
 
Klaverblad bij apeldoorn, ± 110 km/uur erin, uitkomen rond de 130, let er meestal niet zo op, verkeer e.d. ;-)
ff paar rondjes inruwen (de banden) en dan gaan. *D
 
Klaverblad bij apeldoorn, ± 110 km/uur erin, uitkomen rond de 130, let er meestal niet zo op, verkeer e.d. ;-)
ff paar rondjes inruwen (de banden) en dan gaan. *D

In de bocht richting deventer is een jaar of 2 geleden een brother in een terminale touché met de vangrail geeindigd
 
Touché met vangrail al meegemaakt, niet echt fijn gevoel, doe je de eerste paar bochten wel ff rustig aan, maar daarna.............. })

Was trouwens niet op een klaverblad BTW, nurnburgring im deutschland (moet nog steeds boete betalen voor strassenschade ;( )
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 25 maart 2002 17:23 schreef Arthur het volgende:Ik pak dat klaverblad ook weleens, maar ik blijf eraan denken als ik met een schrapende knie die vangrail zie. I'll never be clever
da' bedoel ik nou, k*t gevoel hè.
 
da' bedoel ik nou, k*t gevoel hè.

yep, isniefijn, en dat weerhoudt mij ook om met echte circuitsnelheden bochten te pakken waar paaltjes, vangrails, bomen en alle andere te verbieden obstakels aan de buitenkant staan. Knie op de grond is grens.
 
yep, isniefijn, en dat weerhoudt mij ook om met echte circuitsnelheden bochten te pakken waar paaltjes, vangrails, bomen en alle andere te verbieden obstakels aan de buitenkant staan. Knie op de grond is grens.
helemaal mee eens.
 
Over klaverblad gesproken, het klaverblad A1/A50 (hoe het heet geen idee, misschien beekbergen of ....who cares!!!) is op dit moment in onderhoud. This means some fresh tarmac this summer.
 
Welk klaverblad is nou het lekkerst??
- Deil
- Ressen (mijn achtertuin)
- Hoevelaken

Op Deil staat irritante vangrail en er zitten drie putten in.

Hoevelaken ging lekker bij mij (eerste kneedown).

Ressen ging ook lekker, maar die heeft ook vangrail.
 
Terug
Bovenaan Onderaan