Hoe een minirotonde hard te nemen

Rotonde:

  • Da's helemaal fout

    Stemmen: 1 2,2%
  • GOED!!

    Stemmen: 4 8,9%
  • Zo pleur ik eraf

    Stemmen: 9 20,0%
  • Hij weer? (voor mijn fans)

    Stemmen: 31 68,9%

  • Totaal aantal stemmers
    45

Rob RD

De Blèje Rèswèkâh........ Vaak Ben Je Te Bang
Donateur
25 aug 2002
63.647
113.256
Rèswèk
Ik zit nog steeds de ideale lijn van de minirotondes te zoeken
Ben dus geen fotosoeper, maar wel effe wat geprobeerd te tekenen

Inremmend op het rechte (rood) hou ik de linkerkant aan om met het gas erop (groen) aan de buitenkant van de rotonde terecht te komen, aan de rechterkant de stoeprand volgen met het gas erop en gedurende de bocht naar links op de rotonde naar het middeneiland toe, waar je bij de rechter afslag een beetje terecht moet zijn gekomen, dan pruttelend en viertaktend (geel) de rechterbocht (de rotonde af) in de ideale lijn nemen. Na het verlaten van de rotonde weer het gas erop (uiteraard). Een beetje GT-bocht idee :?

Als je de clipping points een beetje bedenkt...

Als iemand hem lekkerder inelkaar kan fotosoepen, graag :}

48035
 
Laatst bewerkt:
rij jij geen rondjes op een rotonde? Ik rij juist altijd een paar extra rondjes als ik er een tegenkom :P
 
rij jij geen rondjes op een rotonde? Ik rij juist altijd een paar extra rondjes als ik er een tegenkom :P
Ja tuurlijk, maar dit is onderweg náár mijn werk, en dat moet echt de snelste weg zijn 8-)

Moet "hij weer" d'r ook bij (verplicht veld)?

Oh, die gereden lijn berust niet op werkelijkheid, als ik motorrij drink ik niet
 
Ja tuurlijk, maar dit is onderweg náár mijn werk, en dat moet echt de snelste weg zijn 8-)

Moet "hij weer" d'r ook bij (verplicht veld)?

ik zou de weg naar m'n werk (als ik zou werken, ben voorlopig maar een lamme student 8-) ) toch zo leuk mogelijk maken en die ene minuut om rondjes over die rotonde te rijden kan er dan ook nog wel bij.


"hij weer"? Neuh.. ik heb in je andere topic al gestemd ;)
 
Nou, Viccie, 't is weer voor mekaar. Hij kan naar off-topic hoor :+
 
Ja, Rob, zo neem ik ook ongeveer een rotonde, iets langzamer erin hoeken zodat je er sneller weer uit kan.

Alleen als de noppenbanden eronder zitten neem ik de lijn van El Gorro (echt wel gedaan!)
 
Mini-rotonde recht door is een soort Veenslang ;)
Aan de rechterkant van de weg beginnen, zo dicht mogelijk langs de steentjes in het midden, en aan de rechterkant van de weg er weer uit.
 
Ben ik nu de enige die het met Pob eens is :? ??

Doordat je (ik) toch redelijk rustig op een rotonde kom aanrijden gaat de knik in de lijn erg makkelijk, daarna de motor omgooien en in een rechte lijn, volgas de rotonde weer af. Hierdoor is de snelheid aan het eind van de rotonde ongeveer twee keer zo hoog als dat je deze neemt zoals met de auto (zie tekening van Future303)...

[me]Dreamer neemt alijd de rotonde zoals de topicstarter en is nog nooit bijgehouden door een ander op de rotonde, terwijl een CB-1 toch niet de snelste motor is...[/me]
 
Terug
Bovenaan Onderaan