Hoe eerlijk is jouw garage?

mijn garage is tiptop in orde :)

bedonderd me nooit, en heeft dit ook nog nooit geprobeerd. ik krijg zelfs korting :D

ik doe namelijk alles zelf :P
 
hahaha.. hakkers:p

nouw heb de motor zins kort maar, hij heeft me alles goed uitgelegt hoe het werkt tank vol benzine!! we hadden wat afgesproken en hij is dat ook na gekomen!! ik ben er wel bij mee:P:P hopelijk blijft dit zo... !!! heb hem gekocht bij motorcentrum emmeloord.
 
Vertrouw nooit een garage tot het tegendeel bewezen is.

Dit komt ook met name omdat een klant heel makkelijk op te lichten is en velen kunnen deze weelde niet aan. Als je een brood koop, zie je meteen wat je hebt en je proeft het ook onmiddelijk, maar als je olie ververst is, moet je dat maar geloven en wie weet tegenwoordig waar een oliefilter zit. Deze laat men dan ook gerust zitten.

Als een monteur iets sloopt, wordt het gerepareerd op jou kosten onder het mom van: Ja, dit onderdeel was er toch slecht aan toe, dus hebben we het maar vervangen.

Hetgeen in een garage gebeurt is niet transparant genoeg en daarom gaat het mis. Geen controle dus misbruik. Ach, is menselijk.

Gelukkig zijn er ook zat goede bedrijven met fatsoenlijke mensen, maar je moet ze even vinden. Persoonlijk ben ik meer voor de kleinschalige dealer met allemaal oude wijze grijze mannen. Nog beter kan ik het zelf en dat doe ik met de motor dan ook. Maar dan ook alles.
 
idd. wat ik zelf niet kan, ga ik ook het liefst naar de oude grijze mannen.. die hebben er over het algemeen verstand van, en bedonderen je niet :)

scheelt alweer zoveel dat ik in het garageleven veel mensen ken via mijn vader, en dus altijd wel een goed en (voor mij) goedkoop adresje kan vinden :)
 
Sja, wat is vertrouwen hebben in een garage... Ik vertrouw mijn garage met heel mijn motor, maar toen ik daar de eerste keer kwam voor een reparatie, peilden ze wel even of de kleppen nog gesteld moesten worden :) Maar voor de rest prima lui
 
Oneerlijk !! En het is nog ( aangetrouwde ) familie ook .
Toen ik destijds mijn ZZR-1100 kocht had ik nog niet zoveel kennis als nu. Al doende leert men zal ik maar zeggen.
Ze zouden hem helemaal nakijken werd mij gezegd. Aankoopskeuring werd het genoemd.
Toen kwam de dag dat ik ‘m kon ophalen. Hij was nog niet klaar ( stond nog steeds op dezelfde plek ) Kon dus de volgende dag terugkomen.
Na de garantieperiode ging een vriend van mij erop rijden en vond de voorrem wat wazig.
Wat bleek: de rechterremklauw zat helemaal vast.
Nee valt niet meer onder de garantie was het antwoord. Volle mep betaald voor het reviseren van mijn voorrem.
Nooit meer in Wormerveer geweest.
 
Gister...gehaald...12000 beurd.
Heb toch echt geen zin om te kijken of dr nieuwe vonkies in zitten...enzo...
Vertrouw het wel... ;)

Grtzz...
 
haha, zolang die z'n werk maar goed doet vind ik het best, maar zogauw de garantie ervan af is, doe ik het lekker zelf, of gaat ie naar Paul Ritzen van ritzenmotoren.nl
 
Was laatst bij een dealer in groningen (zal geen namen noemen maar deze is net verhuist naar industrieter. euvelgunne) Daar liet ik mijn motor win opvoeren (was 25 kw) en dit zou gratis gebeuren. Kom ik daar zegt die l*l dat ik 30 euro moet betalen omdat ze mijn versnelling hadden gericht en mijn ketting hadden gespannen.
Dus ik zeg het zou niets kosten dus heb geen geld bij me. Zegt hij nou dan betalen we het wel een eandere keer... ja is goed :W denk maar niet dat ik er nog kom afzetters! Ga wel weer mooi naar JDG prima zaak waarvan ik niet het gevoel heb dat hij me verneukt.
 
Wel slechte ervaringen met een zaak in de Eiffel. Koppelingshendel had geen speling en de koppeling bleek daardoor verbrand te zijn. Nieuwe schijven er in en 500 euro armer. Kom ik in Nederland, blijkt de motor niet 100% te pakken maar een beetje door de koppeling heen te schuren bij het optrekken. Hadden ze de koppelingsplaten niet allemaal met de goede kant naar buiten gemonteerd, waardoor er speling was ontstaan. Nog eens 200 euro in Nederland kwijt aan het herstellen van deze fout.

Wel goede ervaringen in Nederland: Ik heb nu 22k kilometer gereden en er staat 30k op de teller. Lijkt me een mooi moment om ketting en tandwielen te vervangen, zeker gezien het vermogen dat de machine op het achterwiel zet. Al twee seizoenen wordt door twee garages (ben verhuisd) "geweigerd" ze te vervangen, omdat het allemaal nog goed was.

Het duurt alleen altijd wel 1 a 2 weken langer dan afgesproken, maar het onderhoud is goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan