hoe en waar rijden in de drukte/ file

Ik zoek meestal de rustigste stukken op & meestal ietsje links van het midden van de rechterbaan.

Vaak zijn het steeds van die meutes van 1 ietsje langzamere & een heleboel kontekussers die em voorbij willen. Zo'n meute probeer ik zo weinig mogelijk tussen te zitten. (dus effe duidelijk sneller of langzamer) Aan het eind van de meute pas ik m'n snelheid weer aan da'k zolang mogelijk in 'n rustiger zone zit. O-)


Een beetje 'slingeren' wil ik ook wel eens doen als er op mijn baan iemand snel nadert & ik niet meteen opzij kan, zodat ik meer kans heb da'k gezien wordt.

Groot licht bewaar ik voor het seinen, wanneer ik bijvoorbeeld het vermoeden krijg dat iemand van rijbaan wil wisselen & mij niet gezien heeft. (en toeteren)
 
Laatst bewerkt:
Je moet er zowiezo voor zorgen dat je het zo veilig mogelijk doet, dat met grootlicht vindt ik op zich irri want ik kan me er overdag ook aan irriteren dat auto's soms met grootlicht aan rijden, voor de motor heb je daar wel zo'n apparaatje voor, zo'n grootlichtpulser die een milliseconde even je grootlicht aanknipt om de paar seconden....
en even een tip voor de niet-nadenkende snelle inhaler met een holle pijp, hou er rekening mee dat sommige medeweggebruikers er heel hard van kunnen schrikken, ik had het laatst nog met een scootertje die ik inhaalde in de prinsessentunnel in enschede hiero.... en dat ging in zijn eerste gangetje met full power(omdat het zo lekker klinkt!!!) en die gast zat bijna tegen een steunpilaar aan....
dus wat je ook doet, doe het zo veilig mogelijk, hard kan wel maar doe het rustig....
 
Ff schoppen omdat ik merk dat de meeste M-F ers het niet begrijpen.
 
Gele koplamp (dimlicht! ) scheelt, qua opvallen, net als fluokledij. 8-)


www.mag-nl.org/verkeer/file

http://www.blikopdeweg.nl/Nieuws_en_Info/info__motor_in_file.shtml (www.blikopdeweg.nl/Nieuws_en_Info/info__motor_in_file)

Bovenstaande "filerichtlijn" is gemaakt n.a.v. wegenverkeerswetswijziging in 1991, en het is dus niet gedoogd, maar gewoon toegestaan. :]
 
Ik rij altijd in de linkerhelft van het vak, en dat zal ik ook blijven doen. Maar ben op 3 maanden tijd al minstens 10 keer agressief langs rechts ingehaald geweest (soms zelfs over het fietspad heen!). Is dit typisch Belgisch of overkomt het jullie ook wel eens?
 
Ik rij altijd in de linkerhelft van het vak, en dat zal ik ook blijven doen. Maar ben op 3 maanden tijd al minstens 10 keer agressief langs rechts ingehaald geweest (soms zelfs over het fietspad heen!). Is dit typisch Belgisch of overkomt het jullie ook wel eens?
Het is denk ik wel typisch Belgisch om dan ook links te blijven rijden... Heroverweeg even je plaats op de weg dan moet het wel goedkomen dunkt mij.
 
Misschien nog een tip: Als je twijfelt of ze je (kunnen)zien let dan eens op de spiegel van het koekblik, zie jij de bestuurder in die spiegel ziet hij/zij jou ook (mits deze oplet dan B| )
Zelfde verhaal geld voor als je een chauffeur helpt bij aanwijzingen als deze met een aanhanger/oplegger (of ander voertuig met dode hoek) bij het achteruitrijden. Ga dus zo rijden dat jij de bestuurder in de spiegel ziet dan is de kans groot dat de bestuurder jou ook ziet.
 
:? :? Hard pijpen, dat moet je begrijpen. :? :?

En af en toe een preventief toetertje, wil ook wel eens helpen. :Y :]
 
Vanmorgen zo'n nitwit z'n haggie gered.

Wat een plork, in spijkerbroek, lage schoenen, zomerjasje en geen handschoenen hing er op de A28 in één keer een FJ900 op m'n achterbumper (bij 150 km/h).

Vervolgens vrij plotseling in de rem, moeten, 't is dat ik zo slim was om even naar rechts over dat smalle strookje naast de doorgetrokken streep te sturen,
anders had ik nou een FJ-vormige afdruk in m'n achterklep gehad.

Mannetje was pas voldoende afgeremt ter hoogte van de passagiersdeur :X
 
Er zijn ook fileveroorzakende motorrijders. Ik heb gisteren met een dieselblik tot 2 keer toe achter een duo belgische 'tourders' gezeten, de eersten reden 50 op een leuk dijkweggetje, niet wegens bochtjesangst oid, maar ook op t rechte eind. :? Het andere tweetal reed ca 80 op de a58 en stonden bijna stil op de afrit naar de a4 naar antwerpen. En het waren niet eens allemaal choppers, zat ook een r1100rs bij. :?

B|
 
Vanmorgen zo'n nitwit z'n haggie gered.

Wat een plork, in spijkerbroek, lage schoenen, zomerjasje en geen handschoenen hing er op de A28 in één keer een FJ900 op m'n achterbumper (bij 150 km/h).

Vervolgens vrij plotseling in de rem, moeten, 't is dat ik zo slim was om even naar rechts over dat smalle strookje naast de doorgetrokken streep te sturen,
anders had ik nou een FJ-vormige afdruk in m'n achterklep gehad.

Mannetje was pas voldoende afgeremt ter hoogte van de passagiersdeur :X
FJ900 ??? is dat een nieuw type?? Volgens mij zijn er alleen FJ's in 600 en 1200 uitvoering ;)
Bedoel je geen XJ900??? :?

Overigens: :} :} voor de oplettendheid :)
 
FJ900 ??? is dat een nieuw type?? Volgens mij zijn er alleen FJ's in 600 en 1200 uitvoering ;)
Bedoel je geen XJ900??? :?

Overigens: :} :} voor de oplettendheid :)

Nou ja, och, ben niet zo thuis in dat moderne spul hè 8-)
Was in ieder geval een anthraciet kleurige banaan.

overigens heb ik bij zulke typtjes al meteen een beeld van 'o jee, als dat maar goed gaat' als ik ze zie rijden. En anticipeer dan ook maar passend
 
Wat ik nog niet gehoord heb is het volgende.

Als er een gat zit tussen de auto's in de file dan rij ik altijd een stukje naar links of rechts het gat in. Groot kans dat een koekblikker op de ander strook dat gat in wil schieten. Op die manier heb je dan al wat ruimte gecreerd. Echter een nadeel je moet vervolgens weer terug sturen. Halverwege als het koekblik dan als nog komt... Gas erbij. Nog maals omgooien kan dan niet meer.

Ander punt:
bij het ritsen van de linkerbaan zou je theoretisch/volgens de wet moeten door (file)rijden tot de linker baan echt ophoud. Dan pas invoegen en tussen de twee andere banen door gaan rijden. Maar dan gaan al die kooien voor je neus invoegen. Wat ik doe is z.s.m. baan opschuiven vanaf het bord ritsen vanaf hier. Niet volgende de letter maar wel volgens de aard van de wet lijkt me.

En nog een:
De 3e baan en de 2e baan worden gescheiden op een 3 baans weg door een doorgetrokkken streep. Bij een 3 baans weg ga ik dan rijden tussen de 1e en de 2e strook. De 2e is dan immers de meest linkse geworden.
 
1.Ik zie veel motorrijders in de spits op de linker kant van de linker rijstrook rijden. Volgens mij is dat niet verstandig. De mensen op de rechter of middelste strook zien je dan namelijk niet in hun spiegels. Zolang de auto voor mij niet naar rechts kan blijf ik dus achter zijn rechter achterwielen rijden, zodat ik in de spiegels van de mensen op de andere strook zit.

2.Blijf nooit achter een hoge auto, zoals een bestelbus o.i.d rijden! Als het zooitje voor je plotseling in de ho-ijzers gaat zie je het niet aankomen.

3.Ik rij vrijwel altijd op de linkerstrook, omdat ik dan bijna alleen de voorkant in de gaten hoef te houden.

4.Bij het begin van een file gaan de pedaalemmer coureurs vaak nog ff van baan wisselen, dus dan moet je dubbel uitkijken.

5.In de file is het zaak om zoveel mogelijk in de spiegels van de slaapkoppen te rijden, dus niet bij een stukje ruimte erin duiken, maar in het midden blijven rijden, met zoveel mogelijk licht signalen.
De ochtend en avond file kun je vrij hard doorheen, omdat 99% van die mensen dagelijks file rijden. Een file op zondag moet je veel rustiger doorheen rijden.
1. zien doen de meeste mij toch al niet. als ik meer links rijd kan ik exhter wel in hun auto kijken en dan kijk ik vooral naar de handen aan het stuur.
zie je net iets eerder dat ie komt en heb ik genoeg tijd om mijzelf te laten horen.

2. ben ik met je.
3. idem.
4. 3x : ^
5. 10 km/h verschil is de max. in welke file je ook rijdt.

Groot licht is tussen zons onder en opgang niet toegestaan. geld ook voor motoren.
 
1. zien doen de meeste mij toch al niet. als ik meer links rijd kan ik exhter wel in hun auto kijken en dan kijk ik vooral naar de handen aan het stuur.
zie je net iets eerder dat ie komt en heb ik genoeg tijd om mijzelf te laten horen.

Waarom zouden ze je nou niet zien? Probeer het maar eens.

Ander voordeeltje is dat je de automobilist voor je makkelijk deudelijk kan maken dat je erlangs wilt als er ruimte komt, door dan wel links te gaan rijden.
 
Waarom zouden ze je nou niet zien? Probeer het maar eens.

Ander voordeeltje is dat je de automobilist voor je makkelijk duidelijk kan maken dat je erlangs wilt als er ruimte komt, door dan wel links te gaan rijden.
Ik snap wel wat je bedoeld maar ik wil er niet vlak naast rijden.
Geeft mij te weinig marge voor een adequate reactie op de fout van een ander.

Als iemand goed zou kijken zien ze mij altijd.
ik rij net over het midden links.
 
Zit even de how-to's door te kijken en zou dit even in de OP erbij zetten:

Motorplatform

Even copy paste zodat het zichtbaar blijft als die website ooit verandert :)

Spelregels motorrijder

Ook motorrijders moeten zich aan een aantal spelregels houden als ze een file auto's inhalen. In het algemeen moet er rekening mee worden gehouden dat motorrijders relatief slecht zichtbaar zijn voor automobilisten en dat automobilisten de snelheid van de motor slecht inschatten.



1. Gepaste snelheid

Rijd rustig tussen de file door. dat wil zeggen dat het snelheidsverschil tussen de motor en de auto die u passeert, niet meer mag zijn dan 10 km/u. Houd deze vuistregel aan bij iedere auto die u passeert. Hoge snelheidsverschillen zijn de belangrijkste bron van irritatie bij automobilisten en zorgen voor gevaarlijke schrikreacties.



2. Wees alert op onvoorzichtig gedrag

Twee belangrijke manoeuvres waarvan motorrijders hinder ondervinden, zijn:

* bij gaten in de file: automobilisten die opeens van rijstrook wisselen

* bij warm weer: openstaande portieren van auto's.



3. Meerdere motorrijders

Als met meerdere motoren wordt gereden, houd dan ook het hoofd koel en rij rustig achter elkaar tussen de file door. Houd onderling minstens een afstand van twee auto's aan. Kies voor dezelfde doorgang.



4. Naderen file

Bij het naderen van een file houdt u via de spiegels rekening met achterop komend verkeer dat niet tijdig snelheid vermindert. Verminder zelf geleidelijk aan de snelheid en waarschuw achterop komend verkeer met alarmlichten (of remlicht). Om verwarring bij automobilisten te voorkomen gebruikt u geen richtingaanwijzers of alarmlichten als u tussen de file doorrijdt. Bij snelwegen met meer dan twee rijstroken, kiest u positie tussen de twee meest linkse rijstroken.



5. Stoppen in de file

Als u als laatste in de file staat, gebruik dan alarmlichten of remlicht om duidelijk aan te geven dat u met uw motor achter de file staat. Soms merken automobilisten wel de file op, maar niet de motor achter de file. Houd voldoende afstand van de voorganger en probeer zo mogelijk in te voegen tussen de wachtende auto's. Daar is het veiliger.



6. Einde file

Zodra de file weer op gang komt, voeg dan in op de rijstrook tussen de auto's. Gebruik hierbij tijdig - dus voor het invoegen - de richtingaanwijzer.



Waar mag een motorrijder niet rijden?

Het passeren van de file is in principe toegestaan. Bij het inhalen moet u er wel rekening mee houden dat u geen gebruik maakt van:



* vluchtstrook: de strook uiterst rechts van de rijbaan, bedoeld voor hulpverlening.

* redresseerstrook: de asfaltstrook tussen de linker rijstrook en de linker vangrail; hier ligt veel vuil.

* doelgroepstrook: weggedeelten bedoeld voor bussen, vrachtverkeer of trams.

* verdrijvingsvlak: vlak met schuine strepen (bij overgang naar minder rijstroken.

* puntstuk: witte wegmarkering (ook wel 'taartpunt' genoemd).

Spelregels automobilist

Aandacht en ruimte voor motorrijders kunt u op de volgende wijze geven:



1. Bekijk het verkeer achter u

Motorrijders worden door automobilisten vaak over het hoofd gezien. Regelmatig gebruik van uw spiegels is een hulpmiddel om tijdig rekening te houden met achteropkomend verkeer. Dit geldt ook voor stilstaand fileverkeer waarbij de automobilist geneigd is zijn aandacht te verleggen (agenda, telefoon). Een blik naar achteren is vaak het verschil tussen onopgemerkt een ongeval krijgen of er goed vanaf komen door te ontwijken of anders te reageren.



2. Gebruik het midden van de rijstrook

Achteropkomende motorrijders hebben doorgaans voldoende ruimte om te passeren als u over het midden van uw rijstrook rijdt. Motorrijders passeren in principe tussen de rijstroken in, vlak langs de onderbroken streep. Natuurlijk helpt het als u ze wat meer ruimte biedt door naar rechts uitte wijken als u op de rechterstrook zit, of naar links als u op linkerstrook rijdt.



3. Wisselen van rijstrook?

Automobilisten die van rijstrook wisselen zonder op het achterliggende verkeer letten, vormen voor motorrijders de meest gevaarlijke bedreiging. Kijk als automobilist altijd vóór het wisselen van strook in de spiegel en denk daarbij ook aan motoren die - soms in de dode hoek van uw spiegel - tussen de achterliggende file kunnen rijden en waarschuw het achterop komend verkeer door richting aan te geven.



4. Alleen bij noodzaak portier openen

Een file op een warme dag betekent dat automobilisten of passagiers wel eens een portier openzetten. Voor een motorrijder kan dit ernstige gevolgen hebben. Open tijdens een rit alleen het portier als het noodzakelijk is. Kijk in ieder geval altijd van tevoren of er geen achterliggers zijn die u gaan passeren. Voor verkoeling gebruikt u ramen of airconditioning.

De gedragscode is een dringend advies en is geen wettelijke regeling. U kunt er geen rechten aan ontlenen. Houdt een partij zich niet aan de gedragscode, dan betekent dit niet dat deze partij automatisch aansprakelijk is bij een ongeval. De gedragscode bestaat uit spelregels voor de automobilist én voor de motorrijder (zonder zijspan) en is alleen bedoeld om toe te passen bij stilstaand of langzaam rijdend verkeer op de Nederlandse snelwegen.



De filegedragscode wordt inmiddels door juristen en verzekeraars erkend als een goede richtlijn. Klik hier en lees een artikel over het Bindend Advies wat hier het gevolg van is.
 
Laatst bewerkt:
Zit even de how-to's door te kijken en zou dit even in de OP erbij zetten:

Motorplatform

Even copy paste zodat het zichtbaar blijft als die website ooit verandert :)

Spelregels motorrijder

Ook motorrijders moeten zich aan een aantal spelregels houden als ze een file auto's inhalen. In het algemeen moet er rekening mee worden gehouden dat motorrijders relatief slecht zichtbaar zijn voor automobilisten en dat automobilisten de snelheid van de motor slecht inschatten.



1. Gepaste snelheid

Rijd rustig tussen de file door. dat wil zeggen dat het snelheidsverschil tussen de motor en de auto die u passeert, niet meer mag zijn dan 10 km/u. Houd deze vuistregel aan bij iedere auto die u passeert. Hoge snelheidsverschillen zijn de belangrijkste bron van irritatie bij automobilisten en zorgen voor gevaarlijke schrikreacties.



2. Wees alert op onvoorzichtig gedrag

Twee belangrijke manoeuvres waarvan motorrijders hinder ondervinden, zijn:

* bij gaten in de file: automobilisten die opeens van rijstrook wisselen

* bij warm weer: openstaande portieren van auto's.



3. Meerdere motorrijders

Als met meerdere motoren wordt gereden, houd dan ook het hoofd koel en rij rustig achter elkaar tussen de file door. Houd onderling minstens een afstand van twee auto's aan. Kies voor dezelfde doorgang.



4. Naderen file

Bij het naderen van een file houdt u via de spiegels rekening met achterop komend verkeer dat niet tijdig snelheid vermindert. Verminder zelf geleidelijk aan de snelheid en waarschuw achterop komend verkeer met alarmlichten (of remlicht). Om verwarring bij automobilisten te voorkomen gebruikt u geen richtingaanwijzers of alarmlichten als u tussen de file doorrijdt. Bij snelwegen met meer dan twee rijstroken, kiest u positie tussen de twee meest linkse rijstroken.



5. Stoppen in de file

Als u als laatste in de file staat, gebruik dan alarmlichten of remlicht om duidelijk aan te geven dat u met uw motor achter de file staat. Soms merken automobilisten wel de file op, maar niet de motor achter de file. Houd voldoende afstand van de voorganger en probeer zo mogelijk in te voegen tussen de wachtende auto's. Daar is het veiliger.



6. Einde file

Zodra de file weer op gang komt, voeg dan in op de rijstrook tussen de auto's. Gebruik hierbij tijdig - dus voor het invoegen - de richtingaanwijzer.



Waar mag een motorrijder niet rijden?

Het passeren van de file is in principe toegestaan. Bij het inhalen moet u er wel rekening mee houden dat u geen gebruik maakt van:



* vluchtstrook: de strook uiterst rechts van de rijbaan, bedoeld voor hulpverlening.

* redresseerstrook: de asfaltstrook tussen de linker rijstrook en de linker vangrail; hier ligt veel vuil.

* doelgroepstrook: weggedeelten bedoeld voor bussen, vrachtverkeer of trams.

* verdrijvingsvlak: vlak met schuine strepen (bij overgang naar minder rijstroken.

* puntstuk: witte wegmarkering (ook wel 'taartpunt' genoemd).

Spelregels automobilist

Aandacht en ruimte voor motorrijders kunt u op de volgende wijze geven:



1. Bekijk het verkeer achter u

Motorrijders worden door automobilisten vaak over het hoofd gezien. Regelmatig gebruik van uw spiegels is een hulpmiddel om tijdig rekening te houden met achteropkomend verkeer. Dit geldt ook voor stilstaand fileverkeer waarbij de automobilist geneigd is zijn aandacht te verleggen (agenda, telefoon). Een blik naar achteren is vaak het verschil tussen onopgemerkt een ongeval krijgen of er goed vanaf komen door te ontwijken of anders te reageren.



2. Gebruik het midden van de rijstrook

Achteropkomende motorrijders hebben doorgaans voldoende ruimte om te passeren als u over het midden van uw rijstrook rijdt. Motorrijders passeren in principe tussen de rijstroken in, vlak langs de onderbroken streep. Natuurlijk helpt het als u ze wat meer ruimte biedt door naar rechts uitte wijken als u op de rechterstrook zit, of naar links als u op linkerstrook rijdt.



3. Wisselen van rijstrook?

Automobilisten die van rijstrook wisselen zonder op het achterliggende verkeer letten, vormen voor motorrijders de meest gevaarlijke bedreiging. Kijk als automobilist altijd vóór het wisselen van strook in de spiegel en denk daarbij ook aan motoren die - soms in de dode hoek van uw spiegel - tussen de achterliggende file kunnen rijden en waarschuw het achterop komend verkeer door richting aan te geven.



4. Alleen bij noodzaak portier openen

Een file op een warme dag betekent dat automobilisten of passagiers wel eens een portier openzetten. Voor een motorrijder kan dit ernstige gevolgen hebben. Open tijdens een rit alleen het portier als het noodzakelijk is. Kijk in ieder geval altijd van tevoren of er geen achterliggers zijn die u gaan passeren. Voor verkoeling gebruikt u ramen of airconditioning.

De gedragscode is een dringend advies en is geen wettelijke regeling. U kunt er geen rechten aan ontlenen. Houdt een partij zich niet aan de gedragscode, dan betekent dit niet dat deze partij automatisch aansprakelijk is bij een ongeval. De gedragscode bestaat uit spelregels voor de automobilist én voor de motorrijder (zonder zijspan) en is alleen bedoeld om toe te passen bij stilstaand of langzaam rijdend verkeer op de Nederlandse snelwegen.



De filegedragscode wordt inmiddels door juristen en verzekeraars erkend als een goede richtlijn. Klik hier en lees een artikel over het Bindend Advies wat hier het gevolg van is.

eg nie
 
Mijn gedachten bij filerijden...

Inderdaad, dagelijkse files zijn beter dan bijzondere files.

Verschil langzaam rijdend en stilstaand: stilstaand is veel gevaarlijker want mensen hebben dan nog wel eens de neiging deuren open te gooien en dat soort ongein. Zeker met warm weer. Even wat uit de kofferbak pakken...

Wat eerder ook al gezegd werd: als je als ingesukkelde koekblikker rijdt op je tweewieler word je snel over het hoofd gezien.

Vallende gaten: héél goed letten op de koppies in de auto's. Zit iemand steeds rond te kijken? Dat zijn degenen die de gaatjes zoeken om in te schieten. Vorsicht!

Positie: niet "ergens gaan rijden en dat aanhouden". Steeds blijven bewegen. Auto's met dichte achterkant/Poolse busjes/wagens met gefoliede ramen/bontkraagjes-met-petjes/moekes-met-kinderen/telefonaneurs etc.? Oppassen, even kat uit de boom kijken, goed anticiperen en dan snel voorbij. Proberen zo veel mogelijk in de spiegels van anderen te rijden, beetje in beweging blijven zodat mensen iets in hun spiegel zien bewegen kan ook geen kwaad.

Max 10 kmph verschil? Constante snelheid met motor? Vuk dat. Soms is 0.5 kmph verschil al veel te veel, en soms kun je beter ff gassen en met 30 kmph verschil ergens voorbij jekkeren. Kwestie van dynamisch rijden en constant blijven anticiperen.

Signalen? Toeteren is gevaarlijk want mensen schrikken. Als je de aandacht wilt trekken, beter even wat licht revven en kijken of er reactie komt. Zo niet? Ff inhouden. Geduld is beter dan brokken. Lichtsignalen/grootlicht? Mijns inziens meestal beter van niet, misschien soms bij een vrachtwagen of dicht busje om de aandacht te trekken. Alarmlichten? Heb ik niet, maar als ik ze had zou ik ze niet gebruiken.

Reflecterende kleding? Ach... Ik merk wel dat mensen mij met mijn zwartgele jas net wat eerder zien dan met zwart, maar veel verschil maakt 't niet, i.i.g. niet genoeg om meer risico te kunnen nemen.

O ja, nog een ding... Vaak zie ik motorrijders voor me boos/indringend even een auto inkijken/automobilist aankijken die volgens hun iets verkeerd hebben gedaan. Die neiging heb ik ook vaak, maar probeer dat uit alle macht te onderdrukken: kostbare reactietijd op nieuwe situaties gaat verloren...

Just my *opinions*. Maar ook hier bijna dagelijks in de file en tot nu toe nooit ook maar in de buurt van een ongeluk geweest :)

P.S. Zo min mogelijk in dode hoeken rijden, maar dat lijkt me altijd logisch :)

P.P.S. Vaak zie je mensen die je te laat opmerken maar dan wel even een sorry-handje doen als ze bijv. in de weg staan. Die realiseren ze dat ze weer even wat scherper moeten zijn, en schamen zich dat jij als motorrijder hun "fout" moest oplossen. Ik bedank mensen daarvoor indien mogelijk. Ik rijd dan ook graag met de systeemhelm open in de file om een grotere kijkhoek te hebben en zodat mensen mijn gezicht kunnen zien.
 
Laatst bewerkt:
Naast alle goede en minder goed tips die hier genoemd worden is het hebben van een beetje geduld ook onmisbaar in de file. Ik zie bijna dagelijks motorrijders erg gejaagd door de file rijden.

En wat groot lichtrijders betreft, die staan bij mij in de ergernis top 10.
 
waar ik zo'n t*r*ng hekel aan heb is dat van die beleidskramers spreken over "in principe is dat toegestaan" het rijden tussen de file door in dit geval.

het is niet in principe toegestaan. HET IS TOEGESTAAN.

automobilisten kunnen geirriteerd raken als een motorrijder voorbij komt, ah me ne koekoek, opletten moeten ze, regel 1 is rechts houden en regel 2 spiegelen. terecht dat ze schrikken als we voorbij komen en niet opletten.

iedere automobilist dient minimaal 3 weken te lessen in parijs, opvoedkundige cursus, opletten op motorrijders.

zo ik heb gezegd.
 
waar ik zo'n t*r*ng hekel aan heb is dat van die beleidskramers spreken over "in principe is dat toegestaan" het rijden tussen de file door in dit geval.

het is niet in principe toegestaan. HET IS TOEGESTAAN.

automobilisten kunnen geirriteerd raken als een motorrijder voorbij komt, ah me ne koekoek, opletten moeten ze, regel 1 is rechts houden en regel 2 spiegelen. terecht dat ze schrikken als we voorbij komen en niet opletten.

iedere automobilist dient minimaal 3 weken te lessen in parijs, opvoedkundige cursus, opletten op motorrijders.

zo ik heb gezegd.

:^
 
Is het al komkommertijd?
Alweer zo'n antiek topic wat weer opgegraven is :?
 
In de file rij ik met groot licht, knippertje aan naar links (laten zien dat ik aan het inhalen ben) en als ik denk dat men mij niet gezien heeft ff tussengas geven.
Verder bedank ik de bestuurders ff die bewust voor mij aan de kant gaan
Ik rijd motor voor mijn plezier. Dagelijks op en neer naar het werk zit ik in een koekblik. Ik houd altijd wat meer afstand achter motorrijders. Als er iets gebeurt, dan wil ik er niet overheen rijden. In de file ga ik wat opzij zodat ze er langs kunnen. Als iemand mij verblind door met groot licht achter mij te gaan rijden, dan draai ik mijn spiegel weg. Dan zie ik hem dus helemaal niet. Maar dat zie ik als zijn eigen schuld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan