Hoe en wat snelsluiters

Paulusssttt

Die hard MF'er
12 jun 2008
721
178
Zeeland
Heeft iemand detail foto's van snelsluiters en ervaring met en over of dit nou wel zo handig werkt als het lijkt. Overweeg die nl. zelf toe te gaan passen maar wil wel even alle pros and cons weten alvorens er aan te beginnen.

Alvast bedankt voor jullie bijdrage
 
Hebben we het over:
helmsluitingen,benzinetanksluitingen,ritssluitingen,koffersluitingen,rugzaksluitingen, handschoensluitingen,.....? :?
Ik denk dat je zoiets bedoelt:

full


Voor en tegens? Je kunt de motor laten lopen als je gaat tanken, maar ze halen de peut er ook zo weer uit als je hem onbeheerd laat staan.
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand detail foto's van snelsluiters en ervaring met en over of dit nou wel zo handig werkt als het lijkt. Overweeg die nl. zelf toe te gaan passen maar wil wel even alle pros and cons weten alvorens er aan te beginnen.

Alvast bedankt voor jullie bijdrage


voor circuitgebruik perfect, omdat je snel overal bijkunt. Besteed veel zorg en aandacht aan het "pas" maken van de constructie.

Je hebt ze in diverse soorten, die je kunt "poppen" of kunt schuiven. Zal per ophangpunt kunnen verschillen, beetje afhankelijk van je motor.

Meest gangbaar zijn die van DZUS volgensmij, ik heb ze in twee lengtematen. Je kunt ze in schroefuitvoering of met lipjes krijgen. Lipjes kunnen "losser" gaan zitten.

Op een straatmotor zou ik niet kiezen voor snelsluiters trouwens. Niet nodig, niet mooi en kans op beschadigen van lak groter.
 
Sorry voor mijn beperkte uitleg.

Ik bedoel idd snelsluiters voor het kuipwerk. Het zou gaan om snelsluiters voor het kuipwerk van mijn CBR954RR om inderdaad makkelijker onderhoud te kunnen plegen.

Maar ik begrijp voorzichtig dat dat voor een straatfiets niet 1,2,3 een optie is.

Bedankt voor de tips ondertussen.

Iemand nog voorbeelden..?

Overigens heb ik op mijn tank van mijn CB400f ss idd een snelsluiter en dat werkt prima (mooie tank trouwens)
 
Terug
Bovenaan Onderaan