Hoe explosafe in tank te doen

Fred s

MF'er
26 okt 2004
192
0
Bodegraven
Hallo mensen,

Ik heb een blok explosafe liggen om in de tank van mijn racer te doen. Nu vraag ik me af hoe ik dit precies moet doen en hoe groot het stuk ongeveer moet zijn. Moet het er in één stuk in of kan t ook in losse stukken? En is het gewoon stouwen of is er een bepaalde manier voor?

Bvd
 
Gewoon lekker helemaal niet erin doen :) nergens voor nodig alleen maar onhandig ...

Maar als je het toch wil doen in blokken van 10x10 ofzo ...
 
Ik deed dat vroeger iets anders...
Ik maakte er een soort lange plakken van, door het blok elke 5 cm in te snijden, en dan 5 cm voor het einde te stoppen. Daarna aan de andere kant van het blok hetzelfde doen, etc. Je kunt dan als het ware alle plakken achter elkaar uitvouwen en die dan telkens een stuk infrommelen en door het tankgat drukken. Zo blijft het één geheel en is het er zelfs ooit weer uit te halen.

Is een beetje moeilijk uit te leggen. Zal even een tekeningetje proberen te maken...

full


 
Kweetniet waar je gaat rijden, maar in KNMV CUP reglement staat dat alleen tanks die niet van metaal zijn explosafe erin moeten hebben.
Vreemd, want een metalen tank maakt vonken en de brand die bij een gescheurde tank(of gaatje in tank) vervolgens ontstaat wordt door dichtschroeien van de scheur door het smelten van de explosafe gedicht.
Een niet metalen tank vonkt niet en zal niet direct brand veroorzaken. ( hete delen wel, maar daar helpt explosafe niet tegen)

Dus explosafe hoeft niet volgens reglement dus waarom zou je het erin stoppen?

Ik deed het vroeger wel ( toen wél voorgeschreven) en door het tankgat gaat het niet ( zit roostertje voor) . Wat ik deed : lege tank op zijn kop, benzinepomp eruit, door dat gat spul erin, pomp weer terug. Heb je wel een nieuwe pomppakking nodig.
Voordat ik explosafe erin stopte ook gelijk tankopening van binnenuit met een plaatkniptang roostertje verwijderen, dan kan je je trechter er in zetten.

Pas wel op dat je benzinepomp niet opsluit in de explosafe, er moet wel wat ruimte omheen blijven.

Bij controle kijken ze of er explosafe in zit, niet of de tank volledig is volgepropt.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan