Hoe Financieer jij je Motor?

Ik ben van mening, en dat is overigens ook een van mijn levensmoto's: Geld moet rollen, en liefst zo snel mogelijk.

Hoe dat gebeurt maakt me helemaal niks uit, lenen, hypo.....noem maar op.

Sparen daarentegen kan ik niet, met een betalingsverplichting gaat het uitstekend. Wel stoor ik me aan de mensen die zeuren dat je geen lening moet nemen en dat je beter kan gaan sparen.

Je leeft NU, en ik wil NU alles uit mijn leven halen wat er te krijgen is, dus OOK een R1 en ELK jaar meerdere keren op vakantie. (en alle andere dingen die je niet doet als je spaart)
 
Werken en om je centjes denken

(was gisteravond ook weer rond 00.30 thuis vanuit m'n werk, en om 8.30 begonnen) wil volgend jaar graag wat zwaarders rijden.....
 
Werken en om je centjes denken

(was gisteravond ook weer rond 00.30 thuis vanuit m'n werk, en om 8.30 begonnen) wil volgend jaar graag wat zwaarders rijden.....

Dan heb je ziekelijk lang gewerkt ;)
Ik wil ook wat zwaarders rijden dan 250cc, dus ben aan het 'sparen' voor 400cc of 600cc. Loop nu stage dus krijg geen ene drol bijna, dus nu schiet het niet op, maar over 4 maanden rollen de centen binnen en heb ik als het moet aan het eind van de zomer toch wel een leuke motor. Vergeet ook niet dat de verkoop van je huidige fiets meehelpt bij de aankoop van een andere motor he ;)
 
Ik heb nog altijd m'n motor cash betaald, en zal dat ook altijd blijven doen.

m'n vader zij vroeger dat je de tering naar de nering moet zetten. Dus kun je het niet betalen, dan moet je er maar voor sparen. Als je eenmaal aan een lening begint, dan raak je er m.i. nooit meer vanaf. Tegen de tijd dat je hebt afbetaald, wil je weer iets nieuws, dus moet je weer lenen. En net als je je in de schulden hebt gestoken, gaat de wasmachine stuk, dus kopen we die dan ook maar op afbetaling, en zo kom je snel in een neerwaartse spiraal.
 
Ik ben van mening, en dat is overigens ook een van mijn levensmoto's: Geld moet rollen, en liefst zo snel mogelijk.

Hoe dat gebeurt maakt me helemaal niks uit, lenen, hypo.....noem maar op.

Sparen daarentegen kan ik niet, met een betalingsverplichting gaat het uitstekend. Wel stoor ik me aan de mensen die zeuren dat je geen lening moet nemen en dat je beter kan gaan sparen.

Je leeft NU, en ik wil NU alles uit mijn leven halen wat er te krijgen is, dus OOK een R1 en ELK jaar meerdere keren op vakantie. (en alle andere dingen die je niet doet als je spaart)

Ik probeer ook altijd het geld te laten rollen, maar door dat gat in m'n hand lukt het niet altijd })
 
voor gespaard, maarja tis dan ook geen nieuwe. Ben nu ook al aan het sparen om deze weer in te kunnen ruilen voor een VFR ( liefst 800 maar zal wel een 750 worden )
 
Tsjoe wat een hoop rijke mensen hier,kheb zelf niet zo'n probleem met een beetje lenen hoor,maarru als je ziet wat er bij motorzaken geflext word,voor kleine lettertjes 24,9%effectieve rente op jaarbasis gaan bij mij de wenkbrauwen wel omhoog hoor,geef mij porsie maar aan fikkie.Vorigge susu was betaald,beetje bijgeleend bij de bank=nieuwe suzu,plus hoop plezier want tsjonge tsjonge wat rijd dat ding.
 
Op dinsdag 05 maart 2002 22:46 schreef Unstable het volgende:
Ik ben van mening, en dat is overigens ook een van mijn levensmoto's: Geld moet rollen, en liefst zo snel mogelijk.

Hoe dat gebeurt maakt me helemaal niks uit, lenen, hypo.....noem maar op.

Sparen daarentegen kan ik niet, met een betalingsverplichting gaat het uitstekend. Wel stoor ik me aan de mensen die zeuren dat je geen lening moet nemen en dat je beter kan gaan sparen.

Je leeft NU, en ik wil NU alles uit mijn leven halen wat er te krijgen is, dus OOK een R1 en ELK jaar meerdere keren op vakantie. (en alle andere dingen die je niet doet als je spaart)

:^ Vooral met het vetgedrukte :)
 
Ik ben van mening, en dat is overigens ook een van mijn levensmoto's: Geld moet rollen, en liefst zo snel mogelijk.

Hoe dat gebeurt maakt me helemaal niks uit, lenen, hypo.....noem maar op.

Sparen daarentegen kan ik niet, met een betalingsverplichting gaat het uitstekend. Wel stoor ik me aan de mensen die zeuren dat je geen lening moet nemen en dat je beter kan gaan sparen.

Je leeft NU, en ik wil NU alles uit mijn leven halen wat er te krijgen is, dus OOK een R1 en ELK jaar meerdere keren op vakantie. (en alle andere dingen die je niet doet als je spaart)

Je haalt me de woorden uit de mond. :)
 
Kheb mijn R1 cash betaald, maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik anders het geld geleend had. :P

Ik kan me wel vinden in Unstables verhaal ondanks dat ik wel zo min mogelijk probeer te lenen.
 
Laatst bewerkt:
Ben trouwens ook nog steeds een hoopvol staatsloterij-meespeler. :+ Daarmee hoop ik dus ooit een VTR 1000 SP1 te kunnen kopen.
 
Ben trouwens ook nog steeds een hoopvol staatsloterij-meespeler. :+ Daarmee hoop ik dus ooit een VTR 1000 SP1 te kunnen kopen.

ik hoop voor je dat het dan ook een SP2 kan worden.


Ik heb mijn TL gewoon cash betaald, ik weet niet of ik er voor zou lenen. Ben wel van mening dat ik nu leef en het me geen ene flikker uitmaak of ik veel spaar of niet (als ik nu maar lol heb)
 
Kheb mijn R1 cash betaald, maar eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat ik anders het geld geleend had. :P

Ik kan me wel vinden in Unstables verhaal ondanks dat ik wel zo min mogelijk probeer te lenen.

Eerst die trouwerij van je maar eens bij elkaar sparen, daar kan je ook wel een leuke nieuwe motor van kopen...

Ik leen alleen als ik het echt nodig heb, ik ga niet zomaar iets lenen wat ik voor de lol wil hebben. De volgende motor wordt niet geleend, of een klein bedragje... als je eenmaal gaat lenen dan blijf je lenen, en zoals al gezegd is, als de wasmachine kapot is zit je dan toch met een probleem. Ja nog een lening er bovenop :)
Maar ik begrijp Unstable verder ook wel.. sparen is moelijk.. je wilt het ding NU hebben, en niet 2 jaar sparen ofzo.. je wilt er nu al van genieten... en een betaalplicht is idd makkelijker ja ;) Ik ken het.... maar liever zonder lening, dan houd je per maand veel meer geld over. Kan je mooi wegzetten om wat te sparen.
 
Voor de eerste motor (GSX600F) een lening afgesloten. Toen die amper afbetaald was, een GSX600R ervoor ingeruild, zonder lening.
SV650S gekocht zonder lening.

Maar 'gewoon' kopen is er natuurlijk niet bij. Sparen is dus hier het toverwoord.
 
'k heb m'n blade cash betaald (ik woon nog thuis en verdien niet onaardig), maar als het niet anders kan waarom niet lenen. ;)

Zeker voor een dikke motor (r1,r6,blade.....) met een beetje mazzel overleef je het eerste jaar niet eens en aangezien een lening gemiddeld 3 jaar loopt.......... :j

Geintje.. Cash betalen is gewoon goedkopen, maar het gaat uiteindelijk om motorrijden en daar heb ik wel een lening voor over :]
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat als je gaat lenen voor een motor , dat je dan ook makkelijk gaat lenen voor andere aankopen.. Dan is het hek van de bekende dam.. Is mijn gedachte.. Mijn blade uit 99 ook cash betaald afgelopen januari. Kleding erachteraan gekocht > hopla > weer 1300 euro erbij ;( Ik kan me best voorstellen dat niet iedereen dat zomaar bij elkaar heeft (al die euro's).. Gelukkig genieten we allemaal hetzelfde > of je 'm nu koopt of leent :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan