Hoe Financieer jij je Motor?

Maverick

Die hard MF'er
17 sep 2001
330
0
Leiden
Tijdje nix gepost alleen gelezen.
Ik vraag me af hoe jullie je motor hebben gefinancierd?
Bijelkaar gesprokkeld, lening bij de bank of zo'n financieringconstructies als flexplan e.d.?
Mijn ZZR600 was niet zo duur, kon ik dus van mijn spaarcentjes kopen. De nieuwe VFR800i of Fazer 1000 lijkt mij wel wat voor over een paar jaartjes maar dat krijg ik dus nooit bijelkaar gespaard.
:?
 
Sparen, sparen....

Ik wil binnenkort een andere fiets kopen, maar moet daarvoor eerst wel m'n FZR nog verkopen (iemand belangstelling?), ik heb weinig zin in een lening.
 
Voor mij geen financiering!!! :r :j

Tering nering verhaal. Geld lenen doe ik alleen voor onroerend goed of voor financiering van de groei van mijn bedrijf. Voor plezier zoals motorrijden, dit is netjes gespaard en de duozit is dus ook van mij en niet van de bank.
 
Hard werken en jaren lang opbouwen.
Ik kocht een motor en knapte deze iets op zodat ik er hetzelfde of bij een zelfs meer voor kreeg.
Ik reed vroeger 1 tot 1,5 jaar met een motor.
Ik kon na de CBR1000 die ik overjarig kocht een VFR8 kopen doordat ik een aanrijding kreeg en zo een schadebedrag kreeg wat ik bij de inruil kon leggen. Geluk bij een ongeluk.
Ik zelf weet niets van leningen af maar heb in de Motor een stuk zien staan over dit inderwerp.
 
Cash betaald, geen lening voor een motor ( of auto ) meer voor mij, maar ja, ik kan het me ook wat makkelijker veroorloven dan de meesten hier. M'n eerste motor ( 25 jaar terug ) kocht ik wel met een lening via m'n ouders.
 
Jaren sparen met hard werken :) , kga echt nie lenen (kan ook nie als student zijnde (tenminste nie bij een normale bank))
 
profiel plan wat ik eruit gegooid heb toen consumptieve lasten niet meer aftrekbaar waren
na een kleine 1,5 jaar dus al ipv 3
 
Vroeger geleend, verdien tegenwoordig wat meer, zou niet gauw meer gaan lenen denk ik
(totdat ik the perfect bike vind of zo...).
 
Kijk ook eens in het topic: "verdienen jullie allemaal bakken met geld ofzo???"
Mijn antwoordL SPAREH!!! ;)
 
anderhalf jaar 1000 piek van mijn 1200 piek inkomsten opzij gelegd....

Alleen in de zomermaanden een beetje gefoeteld want toen hield ik het echt niet meer...
 
Sparen idd.
Wat dat betreft ben ik nogal ouderwets.
Als ik iets niet betalen kan dan koop ik het dus ook niet. (tenzij het een huis ofzo is natuurlijk)
 
Lenen, met een gat in je hand is dat de enige manier om een substantiële aankoop te doen.
 
Me eerste nieuwe motor van een kwart gefinancieerd, echter zeer snel afbetaald ivm waanzinnige rente.

Ik spaar liever, als als ik iets te kort komt springt me vriendin wel even bij.

Ik wil me VASTE maandlasten zo laag mogelijk houden, ben je zo flexibel mogelijk.
 
Heb nog geen motor, maar als er een komt dan wordt ie van mij. Dat is dus gewoon bij elkaar sprokkelen.

Financiering zou ik nooit doen en dus afraden.
Kost ten eerste veel rente. En ten tweede loop je de kans dat je je jaren voor niets moet aflossen als ie bijvoorbeeld gejat wordt of je 'm totall-loss rijdt. Tenzij is natuurlijk wa+casco is, maar das voor mij niet haalbaar.
 
Het lijkt erop dat (vrijwel) niemand hier wilt lenen (wat logisch is). Maar wat doe je als je o zo geliefde motor bijvoorbeeld technisch de geest geeft?

(of slecht verzekerd onderuit gaat?)

Zou ik zelf toch even een (zeer snel af te lossen) lening afsluiten als ik op dat moment geen geld voor handen zou hebben.
 
zie: http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2886 (www.motor-forum.nl/forum/topic.php?id=2886)
 
Het lijkt erop dat (vrijwel) niemand hier wilt lenen (wat logisch is). Maar wat doe je als je o zo geliefde motor bijvoorbeeld technisch de geest geeft?

(of slecht verzekerd onderuit gaat?)

Zou ik zelf toch even een (zeer snel af te lossen) lening afsluiten als ik op dat moment geen geld voor handen zou hebben.

Je kan het ook anders zien ; wat als je een motor koopt van een lening, en je gaat er mee onderuit (eigen schuld) en niet all risk verzekerd (erg duur voor jonge rijders) bent... dan zit jij nog jaren lang geld neer te leggen voor een fiets die total loss is !!

Heb mijn eerste motor volledig gefinancierd, de motor erna gewoon cash betaald. Ik ga nooit meer iets lenen, je betaalt veel meer. Nee, ik spaar wel voor ik iets weer ga kopen. Dus nu aan het sparen voor een andere motor ;) En als het geld bij elkaar is gesprokkeld, dan de XR de deur uit en 'hello new bike' ;)
 
Als er bij mij een klein stickertje op ABN / AMRO zou zitten zou mij dat niet boeien. De RF is lening loos. Maar ik zou best lenen voor een fiets. Waarom? Oke, ik heb een goede baan en kan best sparen dan een fiets kopen, maar waarom?

Neem het voorbeeld van de Falco, deze kost nu ff 20.000,-. Stel ik heb 10.000 waarom zou ik de ontbrekende 10.000 niet lenen en achteraf sparen. Nu kan ik lekker motorrijden op mijn droom en heb ik alvast het genot van de motor en die is mijn rente meer als waard.

Ik zou ook niet een motor compleet lenen, dat gaat mij ook te ver maar tot 10.000 heb ik er zeker geen moeite mee.
 
Laatst bewerkt:
CBR gekocht van spaargeld (krantewijkje als 10 jarig jochie, vakantiewerk, zaterdagbaantje, aantal mazzeltjes, betaalde baan) CBR gekocht, geld compleet op.

3 jaar later

Motor werdt total loss gereden, wachten op verzekeringsgeld (veel te lang). Toch de gok maar genomen R6 gekocht van spaargeld, wrakgeld en deal gemaakt met dealer dat het restbedrag (grootste gedeelte) betaald werd zo snel dat ik wist of de verzekering uit ging betalen, of niet.

Gelukkig had ik na 5 maand het geld op de bank staan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan