hoe financier je je motor!

5 apr 2004
44
0
beuningen
ik ben Zelf nog niet iun het bezit van een motor. en vraag mezelf af hoe jullie aan het geld zijn gekomen. lening, sparen enz. ik ben zelf van plan om de helft te sparen en de anderre helft via een betalingsregeling te doen..
 
Ik zou er gewoon voor sparen en dan pas kopen is ie helemaal van jou :9~ Ik ben nog student en werk veel zodoende heb ik mijn motor kunnen betalen
 
Eerst volledig sparen en dan kopen.
Of je ouders o.i.d lief aankijken voor een lening.
Als bovenstaande regels niet te doen zijn dan de door jouw genoemde mogelijkheid ;)
 
Sparen sparen en nog eens sparen. Plus nog een beetje hulp van de Belastingdienst en zodoende heb ik mijn schatje kunnen bekostigen.
 
Eerst volledig sparen en dan kopen.
Of je ouders o.i.d lief aankijken voor een lening.
Als bovenstaande regels niet te doen zijn dan de door jouw genoemde mogelijkheid ;)
:^ Maar dan zou ik wel voor een doorlopend krediet gaan en niet voor zo'n regeling bij de dealer!
 
Sparen, sparen, sparen totdat je een pak meer hebt dan datgene wat je eingelijk aan de motor alleen wil geven. Misschien moet je nog lessen? Dat kost ook handen vol geld. Je moet sowieso verzekering betalen, een degelijke uitrusting en best hou je nog wat geld in reserve voor onverwachte kosten zoals een mechanisch defect of een schuiver (want die komt er vroeg of laat toch --> bij mij vroeg, lag al na drie weken op m'n bek |( )
 
Gewoon sparen: je weet, zoals al iemand zei, nooit of je nog eens onverwachte kosten hebt. En als je de keus hebt tussen een hele gave motor buiten je budget, of een gewoon gave motor binnen je budget, koop er dan 1 binnen je budget.

Het kan m'n opvoeding zijn, maar ik heb nooit in lenen geloofd, behalve dan voor een huis. Met lenen betaal je en veel meer uiteindelijk, en leef je boven je stand.
 
Het kan m'n opvoeding zijn, maar ik heb nooit in lenen geloofd, behalve dan voor een huis. Met lenen betaal je en veel meer uiteindelijk, en leef je boven je stand.

Precies!!
Een opvoeding waar ik vroeger nog wel eens de kriebels van kreeg en die veel discussie thuis opleverde maar ben bij dat ik m zo gehad heb, je kunt als je een euro hebt geen anderhalve uitgeven, sparen dus.

En als je dan toch gaat lenen (spaar liever) fa dan naar de bank en niet naar postkrediet of een financiering via de dealer.

En een afbetaalde motor rijdt veeeeeeel lekkerder dan een "geleende".

Mark
 
Gewoon werken, maar eerste was wel gefinancierd. Die had ik later verkocht voor hetzelfde aankoopbedrag. De lening was toen al een jaar betaald. Het resterende geleende bedrag terugbetaalt en van het overige geld m'n volgende motor gekocht... en zodoende nooit meer hoeven lenen...

En met hard werken, weinig vrije tijd wil het nog wel eens zo zijn dat je teveel geld overhoud en dat je een 2e motor erbij kunt kopen.. vorig jaar gedaan, maar na tijdje weer die 2e weggedaan. Misschien deze zomer weer een 2e erbij kopen.
 
ik ben zelf pas net 18 en ik wel zo snel mogelijk lessen, mooie motor enz, en toen zag ik toevallig bij motoport iets over een betalingsregeling en dat sprak mel wel aan. ik weet ook wel dat alles sparen beter is dan een gedeelte lenen. maar dan kun je hem wel eerder kopen. en van genieten.
 
heb je overwaarde in je huis dan neem je hier wat van op, lage rente waardoor je zeer goedkoop leent en kunt aflossen.
 
sparen,sparen,sparen.

zoals al eerder gezegd koop een motor die bij je budget past.
Staar je niet blind op al die mooie / nieuwe fietsen.
negen van de tien zijn ook op een "goedkope "motor begonnen. O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan