hoe financier je je motor!

5 apr 2004
44
0
beuningen
ik ben Zelf nog niet iun het bezit van een motor. en vraag mezelf af hoe jullie aan het geld zijn gekomen. lening, sparen enz. ik ben zelf van plan om de helft te sparen en de anderre helft via een betalingsregeling te doen..
 
Ik zou er gewoon voor sparen en dan pas kopen is ie helemaal van jou :9~ Ik ben nog student en werk veel zodoende heb ik mijn motor kunnen betalen
 
Eerst volledig sparen en dan kopen.
Of je ouders o.i.d lief aankijken voor een lening.
Als bovenstaande regels niet te doen zijn dan de door jouw genoemde mogelijkheid ;)
 
Sparen sparen en nog eens sparen. Plus nog een beetje hulp van de Belastingdienst en zodoende heb ik mijn schatje kunnen bekostigen.
 
Eerst volledig sparen en dan kopen.
Of je ouders o.i.d lief aankijken voor een lening.
Als bovenstaande regels niet te doen zijn dan de door jouw genoemde mogelijkheid ;)
:^ Maar dan zou ik wel voor een doorlopend krediet gaan en niet voor zo'n regeling bij de dealer!
 
Sparen, sparen, sparen totdat je een pak meer hebt dan datgene wat je eingelijk aan de motor alleen wil geven. Misschien moet je nog lessen? Dat kost ook handen vol geld. Je moet sowieso verzekering betalen, een degelijke uitrusting en best hou je nog wat geld in reserve voor onverwachte kosten zoals een mechanisch defect of een schuiver (want die komt er vroeg of laat toch --> bij mij vroeg, lag al na drie weken op m'n bek |( )
 
Gewoon sparen: je weet, zoals al iemand zei, nooit of je nog eens onverwachte kosten hebt. En als je de keus hebt tussen een hele gave motor buiten je budget, of een gewoon gave motor binnen je budget, koop er dan 1 binnen je budget.

Het kan m'n opvoeding zijn, maar ik heb nooit in lenen geloofd, behalve dan voor een huis. Met lenen betaal je en veel meer uiteindelijk, en leef je boven je stand.