hoe financier je je motor!

Eerste motor financieren, daarmee tegen een koekblik knallen (niet in fout), been breken, massa schadevergoeding optrekken, met schadevergoeding een nieuwe moto kopen :)
 
ik wil pas op mn 21 mn rijbewijs halen zodat ik een wat zwaarderre motor kan kopen (ik weet het je kunt beter met een lichte beginnen maar ik vind het zonde om dan een paar duizend euro neer te leggen en in het vervolg een paar jaar later weer omdat ik dan van die 25kw regel af ben) ik wil dan een suzuki gsxr 600 aanschaffen! 2e hands. denk er ongeveer 6000 euro voor te moeten neerleggen.
 
SPAREN!

heb er nog wel ene leuke annecdote over:

toen ik voor de sportster ging kijken die ik uiteindelijk gekocht heb, was bij een grote harley dealer,
Ik had wat naar de motor gekeken, en wat info erover gevraagd van een verkoper, die was er heel erg eerlijk en open over, en alles stond me wel aan, dus ik vraag of ik een proefrit kon maken, ja was mogelijk, hij zou even de sleuteltjes halen, en ff de motor buiten zetten,(stond in de showroom)

ff later komt ie terug, Zijn collega verkoper was al met iemand in onderhandeling over die motor, Ze zaten op kantoor ff te wachten op een antwoord over de financiering,
Dus hij was waarschijnlijk al verkocht,

Maar ik kon best ff wachten zei hij, en hij bood ons koffie aan, en we kregen een rondleiding door de werkplaats, magazijn en opslag enz. erg klantvriendelijk dus,
later stond ik nog ff wat naar de sportster te kijken komt die gast die m zo goed als gekocht had ook ff kijken, en zei echt heel lullig, leuke motor he, jammer dat ik m gekocht heb he,
zat echt wat te jennen, de kutjanus,

even later komt de verkoper die met mij gesproken had terug, met sleuteltjes, en vertelde dat de financiering van die gast niet doorging, omdat zijn inkomen te laag was! HAHAHA ik on mn lach gewoon niet onderdrukken ging om +/- 5000 euro.

echter toen ik aan het wachten was, kwam er nog een zeer geinteresserde klant binnen, die naar de motor vroeg, de verkoper heeft hem zeer vriendelijk verteld dat ik er zo een proefrit op ging maken, dus dat ie mischien al verkocht was, Hij mocht best ff wachten en terwijl ik naar buiten liep heb ik met hem nog ff gebabbeld, inmiddels was de zaak gesloten(officieel) maar die ander mocht toen ik proef ging rijden wel ff op een andere sportster rijden zodat ie toch ff een gevoel had over hoe zo'n sportster rijd!

Helaas voor hem, heb ik meteen toen ik terug kwam besloten dat ie verkocht was.!

Ik ben dus echt zeer tevreden over des betreffende harley en buel dealer, dat is pas klantvriendelijkheid.

en ja, die gast die de motor niet gefinanciert kon krijgen, tja jammer voor hem, heb hem zelf niet meer gezien of gesproken(jammer genoeg, anders had ik ook f flullig tegen hem kunnen doen) (kinderachtig he)

mijn mening is als je de motor puur als hobby/luxe hebt, moet je m niet financieren, maar gewoon sparen! eventueel laat je er maar andere dingen als vakantie e.d voor, maar lenen voor een motor doe ik niet!
 
zo dat was wel balen dan voor hem. ja het is natuurlijk ook beter om te sparen. maja jij hebt waarschijnlijk hetzelfde gehad toen je nog te jong was om motor te rijden dat jej zoiets hebt van.. oooh had ik maar zo'n mooie motor kon ik nu maar naar zandvoort scheuren *D . drom wil ik alles zo snel mogelijk en dan is zo'n financiering wel aantrekkelijk.
 
Zoals al eerder gezegd zoek gewoon een motor die jij kunt betalen. De meeste mensen beginnen ook op een goedkope motor, je moet immers het rijden nog leren. En ken er genoeg die elk jaar een stapje omhoog zijn gegaan en nu dus een mooie dure motor hebben maar zo zijn ze dus niet begonnen!
 
Albert heyn Sponsort mij en ik doe kleine gunsten terug voor hun(meestal een hoop gezeik naar mij toe als ik naar huis toe wil ) :+
 
ik heb mijn Propedeuse gehaald, bleek dat je van de bank dan ineens 5 ruggen rood mag staan... Iets meer dan de helft van dat bedrag voor motor gebruikt, nog wat geld voor beschermende kleding (en 2 reparaties :( )... Nu rustig aan af betalen... Naja, het is een doorlopend krediet, dus ik probeer elke maand minder uit te geven dan dat er binnen komt... Niet zo moeilijk, sta elke maand zo'n 200 euro minder rood...
 
Als jij je lekker voelt bij het financieren van je motor dan moet je dat gewoon doen! Bereken wel even of je het de extra investering (rente) waard vindt.
En zorg er in ieder geval voor dat je de motor zeer goed(All risks) verzekerd.

Er is volgens mij niets vervelender om nog jaren te betalen voor een motor die je niet meer hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan