hoe forceer je een *KNAL* bij het starten 8-)

man i'm so fast

Banned User
5 aug 2006
27
0
ik kwam er laatst toevallig achter hoe ik een kijharde KNAL kan forceren bij het starten van m'n motor...het ging namelijk zo:

was een tijdje terug overgens, ik had m'n motor toen nog maar pas en ik had de dodemansknop aangezet...

probeerde m'n motor te starten maar lukte dus niet...dus ik extra gas geven...nog een paar x proberen te starten....toen kwam ik erachter dat de dodemansknop nog aanstond...ik uitzetten, nog een keer proberen te starten en toen kwam er uit m'n uitlaat toch een harde knal!

m'n vraag is nu of dit de enige manier is om een knal te forceren of dat het ook op een andere manier kan...ook wil ik weten hoe slecht het eigenlijk is voor je motor....en hoe de knal ontstaat?

is het de onverbrande benzine in je uitlaat die ontploft of iets dergelijks?

mvg!
 
Gewoon een zwaar explosief aan de motor plakken. :P

Of start piloot in de uitlaat spuiten tot de bus leeg is :?


Moet je maar eens in de 2 volgas de begrenzer in rijden op de snelweg, dan de dodemans knop aan. En gas dicht. Wachten tot hij genoeg OOOOMPPHHHHH heeft gedaan, en dan de knop weer op standje uit.

Kablam!


Zo heb ik een gat in mijn carbon pijp laten knallen. *O*
Helaas kan dit niet meer met injectie. Dodemans knop zet behalve de ontsteking, ook de benzine pomp uit.

Maar ik werk aan een schakelaar voor alleen de ontsteking. :9
 
Laatst bewerkt:
dynamite.gif
 
Flink door trekken tot de bocht. gas dicht remmen. terug schakelen. Omgooien gas open! KNAL. Bij mijn Honda VFR 750 uit 89.

Heb je denk ik wel carbs voor nodig. Tot nu toe geen schade ervan onder vonden.

Ja het is benzine dat ontploft in je uitlaat.
 
Zo heb ik ook wel eens de hele inhoud van een demper eruit zien vliegen bij een CR250 met wat startproblemen.

Knallen van dat formaat zijn nooit goed voor je demper(vulling)

Frans
 
Deed ik vroegâh (toen ik nog een straatfiets had) vaak: in een tunnel ff knallen.

Als je met een groepje rijdt of er zit een automobilist irritant te bumperen, even wat versnellen, dan koppeling in, dodemansknop in zodat de motor uitgaat, en even flink aan het gas melken, open-dicht-open-dicht-dicht, snel achterelkaar. Als je dan de dodemansknop weer uit zet, zodat de ontsteking weer gaat werken, krijg je één of meer keiharde knallen en met een beetje geluk een fraaie steekvlam uit je uitlaat. Lachen! 8-)


Uitproberen op eigen risico!
 
Ik krijg zo'n knal veel te makkelijk. En dat klinkt alsof et niet goed is. Als ik een stuk 150 km/u rijd en dan het gas helemaal dicht gooi dan krijg ik een knal in de uitlaat.
 
Je douwt gewoon een stofzuiger slang in je tank en dan zet je de stofzuiger aan.

Maar dan zou ik wel ff een paar huizen verderop staan 8-)















NB: LEVENSGEVAARLIJK!!!!niet doen
 
Ik krijg zo'n knal veel te makkelijk. En dat klinkt alsof et niet goed is. Als ik een stuk 150 km/u rijd en dan het gas helemaal dicht gooi dan krijg ik een knal in de uitlaat.


Die knallen moet je ook ff weghalen uit je uitlaat.

Ik gebruik s100 knallenreiniger!


Dag Marco _O- _O- _O- :W :W :W
 
Die knallen moet je ook ff weghalen uit je uitlaat.

Ik gebruik s100 knallenreiniger!


Dag Marco _O- _O- _O- :W :W :W
je zou het ook met een gsxR 1100 , van iemand anders kunnen proberen .......
kans dat je een redelijke KNAL krijg is aanwezig
 
je zou het ook met een gsxR 1100 , van iemand anders kunnen proberen .......
kans dat je een redelijke KNAL krijg is aanwezig


Das ook wel weer waar. Maar die stofzuiger dat is echt van je het man...Kaboom!!!!!



Die vuurwerkfabriek is er niks bij.



of je douwt een bougie aan je uitlaat hoppa benzine leidingkie
 
Met me intruder 1400 knalde ik ook altijd lekker door de tunnels en om lastige auto's van me bumper af te schrikken. Met de gixxer ben ik de tunnel al uit of de auto's te ver voor om uberhaupt nog te knallen. *D
 
Je maakt je tankdop open, drenkt een doek in de benzine, en steekt hem in je tank zodanig dat er nog een stuk boven uit steekt.
Dan neem je een aansteker of lucifers en steekt die doek aan.
Om vervolgens goed van de knal te kunnen genieten moet je op precies 6,3 meter van je motor gaan staan.
Succes verzekerd! (wel even de videocamera er bij nemen, wij willen ook meegenieten)
 
Terug
Bovenaan Onderaan