Hoe gaskabels inkorten?

Wytze850

Die hard MF'er
10 jul 2003
585
10
Groningen
Ik heb op mijn TRX een setje Keihin vlakschuifcarbs gemonteerd :} met bijbehorende gashandle en kabels. Deze kabels zijn echter te lang voor mijn motor, ze komen zelfs in de knel bij veel stuuruitslag naar links.

Hoe kan ik het beste deze kabels inkorten of weet iemand een bedrijf in het noorden van het land die dit doet?

Ik kan me het geknoei met nippeltjes uit mijn brommertijdperk nog goed herinneren; die kl*tedingen gingen altijd kapot. :r
 
Met een dremel met slijpschijf is de boel netjes in te korten.
Het metalen einddopje van de buitenkabel is meestal wel los te peuteren en met een beetje lijm vast te zetten op het nieuwe uiteinde.
Als tonnetje voor de binnenkabel gebruik ik stukjes stalen staafje (6mm of zo) waar ik een gaatje doorheen boor.
Heb je een kolomboor met bankschroefje voor nodig. Niet gaan lopen klieren met een handboormachine en een tang.
De tonnetjes las ik autogeen (met vlam) op de binnenkabel.

Met bovenstaand recept rijd ik al een jaar of acht rond.

Die universele tonnetjes met schroef zijn leuk om mee thuis te komen mar niet voor permanent gebruik.
 
Bij een beetje motorzaak kan je diverse kant en klare messing soldeer nippels
kopen.
Handig om zelf kabels op maat te maken of in te korten.

Toevallig vandaag zelf gedaan ivm sbk stuurtje.

ps. gewoon solderen met een soldeerbout, s-39 en zilversoldeer gegarandeerd dat jouw kabel nooit breekt of je nippels !

succes *D
 
Bij een beetje motorzaak kan je diverse kant en klare messing soldeer nippels
kopen.
Handig om zelf kabels op maat te maken of in te korten.

Toevallig vandaag zelf gedaan ivm sbk stuurtje.

ps. gewoon solderen met een soldeerbout, s-39 en zilversoldeer gegarandeerd dat jouw kabel nooit breekt of je nippels !

succes *D
Zilver soldeer met een soldeerbout :?
Bovendien gebruik ik daar flux spul voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan